Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Swing Velvet

Publicerad 2009-05-13 18:45:21 i Naglar i rött,


Ännu ett lack ur senaste Nail Mail-försändelsen. Swing  Velvet är en vacker nyans av mörkrött med skimmer. Inte så mörk att den drar mot brunt, men ändå inte så ljus att den blir klarröd.

Det här lacket krävde tre lager för att ge en jämn och fin färg och det torkade segt som sirap trots snabbtorkande överlack. När det väl hade torkat höll det dock i fyra dagar trots ivrigt trädgårdsarbete med maskrosuppryckning. Det var förra helgens lack, kanske jag ska säga. Min pekfingersnagel har faktiskt växt ytterligare en bit nu så det börjar se ganska okej ut! Lustigt att man kan se skillnad på bara några dagar.

Ett vackert lack alltså, om än kanske inte spektakulärt. Det påminner om Nubars Unfaithful Red från paketet innan, men vem har någonsin haft för många vinröda skimmerlack? Inte jag alla fall! JAg gillar det här lacket och kommer säkert använda det igen, men med rejäla marginaler för att det ska hinna torka!

Väldigt klassisk färg. Lite 90-talsröd. Trevligt!

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-13 19:51:01

Ah vilken snygg vinröd/röd! Börjar ångra att jag inte gått med lite tidigare i Nailmail! Nåja, nu är jag med och ser fram emot min första sänding! Den där var iallafall jädrigt läcker!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-13 20:06:08

Alla lacken är senaste Nailmail ser fantastiska ut! Denna röda är otroligt fin tycker jag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-14 05:53:55

Marina! Ja, det är alltid snygga lack i Nail Mail!



Alex! Ja, visst var de! Jag tycker Essie-sändningen är väldigt lyckad.

Postat av: Lina
Publicerad 2009-05-14 08:19:02

Swing velvet är otroligt fin och håller med om att man nog inte kan ha för många röda skimmer lack.....

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-05-14 08:55:46

väldigt fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-14 09:54:38

Färgen är riktigt fin! Sen tycker jag att det verkar helvetiskt jobbigt i övrigt. Den torktiden detta kräver orkar jag sällan ge ett lack. Helst vill jag kunna ramla i säng nån minut efter att lacket är på plats...

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-05-14 21:30:59

Mmm, fint som tusan! Det gillar jag...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-15 05:49:48

Lina! Exakt min mening!



Sanna! Ja! Mycket!



Emma! Nej, det är minuset...



Fåfängan! JA, jag med.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela