Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma testar Cherrykisses tutorial

Publicerad 2009-05-26 15:08:11 i Emmas FOTD 2009,

Idag kom jag hem riktigt tidigt, så då kändes det kul att passa på att sminka sig lite. Det känns verkligen att det börjar dra ihop sig till sommarlov, jag är så vansinnigt skoltrött just nu. Eller ja, universitetstrött? Bara en dryg vecka kvar nu! Dessvärre ska jag hinna med en hemtenta och en salstenta först, och jag har redan haft två seminarier den här veckan. Hörs det att jag tycker synd om mig själv? Ni anar inte, jag är så himla less just nu... Men men, snart sommarlov, och solsemester, och min kille och jag ska åka på vår första utlandssemester ihop! Så nu blev jag tillräckligt glad för att kunna berätta om sminket. Jag var galet sugen på rosa smink och jag har en ny Manly-palett från Ebay. Som gjort för att testa Cherrykisses tutorial tänkte jag. Härom dagen visade Sminkan sin tolkning och idag får ni se min.



Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Fyrinnae Glow Blush Mesmerize

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Skuggor från en 120-Manlypalett, en rosa, en svart, en vit matt

Highlighter: En skimrande vit från samma palett som ovan

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: Jelly Pong Pong Twin Tips

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Läppar

Läppstift: Givenchy nr 715



Ingen beskrivning av hur jag gjorde idag, jag är fasiken för trött. Ni får kolla här istället på Annas tutorial. Den är grymt snygg och var enkel att följa. Vissa steg kastade jag om lite, men annars har jag gjort som Anna. Hade ingen vit kajal, men löste det med en silverskimrande och så lite skugga ovanpå, funkade det med. Jag är nöjd med den här sminkningen faktiskt. Den var kul att göra och den känns väldigt annorlunda mot hur jag brukar göra och ja, ombyte förnöjer. Hoppas att det är bra med er alla och att ni får sommarlov snart. Nu ska jag laga mat och sen sova lite, det behövs verkligen...

Kommentarer

Postat av: Purity
Publicerad 2009-05-26 15:18:37

Supersnyggt! Är avis på dig som redan är hemma, jag har inte ens gått till jobbet än... 17.30-00.30 ska jag jobba idag. Segt som tusan. "Sommarlov" får jag också snart, om en månad typ. Ska ta mitt pick och pack och flytta tillbaka upp till Stockholm då nämligen =D

Postat av: Fia
Publicerad 2009-05-26 16:38:26

Skitsnyggt! Du klär verkligen i rosa. Jag måste ge mig på Ebay-världen, men är lite för feg än. ;)

Usch för tentor! Jag lider med dig. Själv har jag ett analyserande seminarium, tre inlämningar och ett dygn lämplighetsprov för min eventuella, framtida praktikplats. Puh! Vad jag vill ha sommarlov med tunna klänningar, höga klackar och snygga skuggor.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-26 16:59:25

Purity: tack! Ja, fast jag gick upp klockan 5 imorse... Så min tid var inte heller så avundsvärd:) Var grymt skönt att komma hem tidigt iaf. Åh, sommarlov i Sthlm låter kul! Kan tänka mig att dte blir mkt MAC då?:)



Fia: Tack! Ja jag gillar denna, det blev bra, trodde det skulle bli hemskt, men det blev fint:) Ebay är bra, men förstår dig, jag fegade med länge innan jag vågade. Det har dock funkat alldeles utmärkt för mig, och de skuggorna jag har testat här var suveräna, rekommenderas helt klart!



usch, låter som du med har endel att stå i... hoppas att det går bra! vad är det för praktikplats? Och ja, jag vill med ha tunna klänningar, och snygga skuggor, nöjer mig med mina gladiatorsandaler dock...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-05-26 17:23:21

Skönt att du snart slipper alla tentor och får ledigt.



Makeupen är skitläcker.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-26 17:47:43

Wow! Fan vad bra du lyckades! Du är galet snygg, så klart! Jag är jätteimponerad!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-26 18:59:46

Nej men Emma då, så fantastiskt! Helt otroligt! Du har lyckats galant med Annas makeup! Jag vill nog ha den där paletten med skuggorna du använt, för jag vill åt den där otroliga rosa. Emma, du är svinduktig!

Postat av: Fia
Publicerad 2009-05-26 19:25:15

Jag ska defintivt våga mig på det när julilönen trillar in. Då ska jag också ha en palett! Praktikplatsen gäller ett behandlingshem för ungdomar 13-16 år som medlevare, dvs. äta, sova och leva i ett kollektiv som bedriver terapeutisk och samhällsrehabiliterande verksamhet. Det ska bli spännande, men är oerhört nervös. ;)

Postat av: stephy
Publicerad 2009-05-26 19:26:58

åh så snygg du är! denna maken passade dig super!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-26 22:30:46

Gaahh va snyggt! Superläckert! Du passar så bra i röda och rosa färger, verkligen!



Å du... när du tipsade mig om lila skuggor, så nämnde du en som kommer från EM (tror jag du kallade det) alltså, vad står EM för... har tänkt så det knakar men kan inte komma på det, he he!?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-26 23:01:24

Sminkjante: Åh ja, det ska bli så skönt! Och tack:)



Sminkan: Tack! jag är väldigt nöjd, så tänker inte säga emot dig:) Dessutom så var den här maken svår att fånga på bild, så egentligen var jag finare i verkligheten:)



Alexlyndra: Tack:) ja jag förstår att du gillar denna... Tycker absolut att du ska köpa den paletten för det är massa fina rosa! Bland annat därför jag ville ha den. ja de andra är fina med, men jag har inte så många rosa, så dte var kul. De skuggor jag testade idag var dessutom kalasbra, så köp!



Fia: Ja, hittar du den till ett skapligt pris så är det såå värt att köpa den!



Låter himla spännande, men ja, jag förstår varför det är nervöst...



Stephy: Tack så mkt snälla stephy!



Marina: Tack marina! jag gillar rosa och rött himla mkt, så det är verkligen roligt att höra!



Asch då, så klumpigt av mig, det var Everyday Minerals jag menade när jag skrev det. Mystic var skuggan. Jag har den i fullsize och använder den typ aldrig, så vill du så kan jag skicka ett sample till dig..? Fast allra finast är Sharon, den är underbar, men tyvärr också den dyraste.

Postat av: anna
Publicerad 2009-05-27 10:26:14

åh vad snyggt det blev! =D och jag håller med dom andra, gud vad bra du passar i rosa!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-27 12:06:49

Anna: tack! Rosa är fint, och det var en himla bra tutorial:)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-27 21:11:15

Men åhh va gullig du är, du får gärna skicka ett litet sample om du vill, jag betalar gärna portot! Ahh everyday minerals så klart, nu känner jag ju igen det är du säger det! Kommer inte glömma det nu ;-)! Sharon kommer jag nog att skaffa inom det snaraste... men som sagt, nu har bilen pajat och penarna läre gå till bilreparationer för stunden :-(. Kan jag maila dig min adress??

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-27 21:40:29

Marina: ja självklart, maila mig din adress! Ta [email protected] istället för den som står på bloggen, jag är tyvärr sämst på att kolla min bloggmail...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela