Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Fly

Publicerad 2009-05-03 17:26:50 i Naglar i lila,


Efter att ha haft röda Fairy Blood i fyra dagar drygt var det dags att byta till ett annat lack. Valet föll på China Glaze Fly från sommarens Kicks-kollektion. Det var ett halvdant val för visst, det är en okej färg, men nej, jag ville inte ha det särskilt länge. Alltså är naglarna omlackade igen...

Färgen är en lite frostad lilarosa som täcker ganska bra med ett lager, alla fall mina små stumpar till naglar. Jag tror att man måste ha fler lager om man har längre naglar dock, precis som med de andra ur samma kollektion. Det är fin lyster i färgen men färgen är inte så rolig som jag hade hoppats. Det bästa med den är skimret/glansen som faktiskt är närmast pärlliknande.

Bilderna är tagna utomhus i sol eller inomhus i indirekt ljus, de senare med vit bakgrund.
Konsistensen är ganska rinnig och det torkar segt trots snabbtorkande överlack. Det höll sådär också, för på tåget hem till Stockholm idag, söndag, såg jag redan ett slitage i nageltipparna på flera naglar. Det och det faktum att jag redan tröttnat på färgen gav mig en anledning att byta lack igen. ;D

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-03 18:45:40

Åh, JAG gillar verkligen det här lacket! Riktigt fint i mina ögon. :D

Postat av: badis
Publicerad 2009-05-03 19:29:35

Tycker samma som Alexlyndra, apapapapsnyggt!:D

Postat av: CC
Publicerad 2009-05-03 19:34:59

Åhh färgen är ju toksnygg!!! Helt perfekt sommarfärg

Postat av: Petro och Jossan
Publicerad 2009-05-03 19:53:36

fin blogg:) kolla gärna in våran:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-03 21:49:22

Jag tycker att det är ganska fint. påminner väldigt mycket om skuggan Girly från MUC...

Postat av: Suss
Publicerad 2009-05-03 23:15:48

oh en sån ljuvlig pärla

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-04 18:07:27

Alex! Jag kanske ändrar mig med tiden. ;D



Badis! Äh... Inte så snyggt. ;D



CC! Vad är detta? Gillar alla det här lacket? Okej, kanske inte så tokigt, men inte fantastiskt heller...



Emma! Ja, kanske det. Du har nog rätt.



Suss! Ja, det verkar som att jag är i minoritet här...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-04 23:26:55

Åh jag tyckte det var en superfin färg, skulle gärna äga!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-06 06:05:22

Marina! Ja, färgen är fin. Men inte spektakulär.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela