Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Barry M Racing Green

Publicerad 2009-05-22 17:44:14 i Naglar i grönt,

Hoppsan...Sitter och kastar skräp ur arkivet och hittar då denna notd med ett av mina favoritlack i grönt... JA, ni får alltså en gammal vinter-notd till. Njut av färgen, den är så vacker!

Barry M har lyckats göra två grymma gröna nagellack, det här är mitt senaste inköp från dem och det heter nummer 299 Racing Green. Jag beställde det från den engelska hemsidan/webshoppen och det är en rasande bra service och snabb leverans! Rekomenderas!

Visst är det ett vackert lack! En duochrom skapelse i mörkt smaragdgrönt och blått. Högglansigt även utan överlack. Två lager på bilderna och det ger absolut full täckning och överensstämmer med färgen i flaskan.

Det här är min sorts grön! Passar mig perfekt! Jag blir alltid lika kär när jag hittar ett lack som ha den här tonen.
Bilderna är tagna i dagsljus och självklart kan jag inte fåna hela dess härlighet. Men ni får tro mig på mitt ord. Det är vackert!
Det är relatvit rinnigt, man får ta lite på penseln annars vill de flyta ut över nagelbanden. Annars är det inget problem med lackningen. Ett riktigt fynd alltså!

I klickbara miniatyrraden ovan ser i det under lysrör och nedan är det fler dagsljusbilder.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-22 20:09:14

Helt klart din sorts grön! Vackert! Barry M har en del grejer som helt klart är värda att utforska...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-22 20:48:38

Guu så fint! I ljusets glans ser det lite aqua ut tycker jag, mycket fint.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-05-22 21:58:10

Verkligen underbart! Klockrent med Barry M och grönt i kombination =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-05-23 10:39:07

underbart vackert!!!

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2009-05-23 10:46:24

Vilken härlig färg!



Förresten, hur får man tag på ett test av Too Faced shadow insurance? Den är så himla dyr här i Sverige så jag vill nog testa den innan köp...

Lumene har ändrat sin eyeprimer, priset har stigit rejält och ingredienserna är inte desamma, så nu är jag på jakt efter en ny primer!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-23 15:13:32

Emma! Helt klart min sorts grön! :D



Alex! Finns en del blått i det, helt klart!



Kerstin! Ja! Absolut!



Sanna! Visst är det!



Linda! Jag vet inte hur. Fråga på Åhléns om du kan få en test? Jag fick min test av Emma, hon var generös och delade sin tub med mig, men annars är nog Too Faced-disken säkraste tipset.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela