Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Akyra

Publicerad 2009-03-02 21:12:08 i Naglar i blågrönt&turkos,


Zoya Akyra tillhörde mina favoritlack för inte så länge sedan. Dessvärre har den nu petats från påfågelstronen av Butter London Thames. Ska vi vara ärliga stämmer mycket lit på den listan idag. ;D
Hur som helst, det är fortfarande ett väldiugt vackert lack och dessutom har den samma speciella Zoya-formula som t.ex Suvi och Ki. Den börjar blaskigt men när man väl byggt upp färgen har den någon sorts speciellt kvalitet som ger en lite annorlunda finsh, som om man kunde se igenom den, som genom färgat glas.

Nej, det är inget VNL-fenomen. Här ser ni tre tunna lager av Akyra i fullt dagsljus. Det är ögblankt, täckande men ändå transluscent på något vis. år inte att förklara, bara uppleva. Jag älskar det! Färgen balanserar fint mellan blått och grönt. Butter London Thames blir grönare då det har grönt skimmer i sig, i alla fall i vissa ljus, men Akyra är subtilare. Väldigt fin i alla fall. Önskar jag kunde bskriva bättre...

Här ser ni den med smältattendroppar på. Ja, på bilden nedan alltså, där ingrarna vilar på isen. Om det här har hamnat i arkivet och publiceras i maj, något som mycket väl kan hända, så är bilderna alltså tagna i februari. ;D

Fler iskalla bilder, på is, under is, runt is... :D

Kommentarer

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-03-02 22:30:45

Underbar färg! Jag har förresten rekommenderat din blogg på Pret-ty, hoppas du inte tar illa upp. Jag tipsar om att man kan gå in på din blogg och se hur du använder din palett från Viva la Diva, det är i en tråd om vilka VlD-produkter vi gillar bäst. Några där tycker att deras paletter är kassa, men Bjooti och jag protesterar högljutt!!! Då tipsar jag om att du skrivit om dem, för det är ju lite speciell teknik om de ska fungera, jag minns ju att du också hade lite strul med det där.

Kramar på dig, raring!!!!

Postat av: Veronica
Publicerad 2009-03-02 23:21:21

Thames är mitt enda gröna lack och jag tror jag har bestämt mig för att det funkar på mina naglar :-D Har du sett det nya gröna lacket från zoyas uppkommande kollektion? Det är ätgrönt (bild hos Scrangie) är jag är lika kluven inför det som jag först var inför Thames. Men å andra sidan köpte jag ju Thames.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-03 00:20:02

Snyggt snyggt snyggt! Dina naglar är verkligen vackra i det där lacket!

Postat av: Amanda
Publicerad 2009-03-03 02:44:05

Beautiful color...it look great on you!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-03 06:14:39

C-I! Klart du får tipsa om min blogg om du tror den kan hjälpa någon eller vara till nytta. VlD:s svarta palett är väl inget jag skulle rekomendera, även om den går att använda, men har man nu en så är det ju alltid bra om man hittar ett sätt att använda den på.



Veronica! Thames är ju ljuvligt! Ärtgrönt är inte i lika hög grad min färg, men grönt är grönt och det är alltid skönt! :D



Marie! JA, visst klär det mig!



Amanda! Thank you! I love this color!

Postat av: Ika
Publicerad 2009-03-03 08:21:18

Akyra är underbart fin! Hade helt glömt bort det lacket... Har man för många lack när man inte minns vilka man äger?

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-03-04 00:35:59

Jag älskar min svarta VlD palett, ärligt talat! Men, det gäller som sagt att ha rätt teknik!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-03-04 12:20:11

Wow, en favorit!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-04 17:06:23

Ika! Visst är det fint! Och nej, man kan aldrig ha för många lack!



C-I! Ja, men även om man har det så är den knappast vad man kan kalla högkvalitativ. Fast det blir ju fint ändå.



RQ! Ja, faktiskt! Jag älskar det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela