Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Magical Copper Cauldron

Publicerad 2009-03-24 21:12:59 i Naglar - holografiska lack,

Dessvärre ligger inget gult lack i arkivet så ni får hålla till godo med detta arkivinlägg.

Sally Hansen Maical Copper Cauldron är mindre koppar än jag hade hoppats. Av någon anledning är den faktiskt mest tråkigt hudtonad, som ett par gamla urtvättade nylonstrumpbyxor...

Ni ser? Hu.... Verkligen inte min färg. Ändå har jag faktiskt burit det en hel dag. Det är en aprikosaktig hudrosa med holoskimmer. Ganska tunt och behöver byggas med många lager, vilket jag inte brydde mig om. Istället lade jag SH Copper Chrome under för en täckande bas. Två lager SH Copper Cauldron på det.

Bilderna ovan, utom den tredje i klickbara raden är tagna i dagsljus. Den tredje i klickbara raden är tagen i badrummet.
Holoefekten är inte överväldigande direkt...

Under lysrör däremot! Visst blir det fantastiskt fint! Dessvärre känns det fortfarande alldeles för hudtonat.

Ja, vad säger ni? Jag är på något vis fascinerad av färgen samtidigt som jag tycker den är extremt oattraktiv. Ambivalent? Jag? Nej... Bara lite.

Kommentarer

Postat av: Suss
Publicerad 2009-03-24 21:48:35

tycker att det ser råsnyggt ut!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-03-24 22:02:09

ha ha du är för rolig du... urtvättade nylonstrumpor, jag började skratta! Själva färgen kanske inte är så mycket WOW, men det ser ju väldigt skimrigt och holo ut på stora bilderna iallafall.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-24 22:05:21

Ändå lite coolt att kombinera en fesen färg med holografisk effekt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-24 23:20:04

Jag tycker att det var lite fint... men koppar? urtvättade nylonstrumpor håller jag dock inte med om;)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-03-24 23:28:58

Jag tycker det ser riktigt fint ut på bilderna och jag ser inte att det skär sig med din hudton. Men det kan ju vara en annan sak irl. Jag är hursomhelst grymt nyfiken på Magical-lacken, vill ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-25 06:21:22

Suss! Ja, nu i efterhand tycker inte jag heller det är hemskt.



Anonym! Ja, det ser ju ut som urtvättade nylonstrumpor... Bra om jag fick dig att skratta. Det är viktigt med skratt!



MArie! Ja, utan holon vore det stendött.



Emma! Precis! Men namnet gör att det platsar en magisk vecka alla fall...



Adrasteiah! Ja, jag gillar mina Magical! Jag gillar alla mina Sally Hansen!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-03-25 16:43:25

Det där kommer att passa mig, det känner jag på mig. Jag gillar lite bleka fesna färger som plötsligt blir busiga och börjar skimra när man minst anar det. Kanske jag ska prova det till nästa manikyr. Så lite tid och så många lack.. för mig som inte bloggar och "swatchar" räcker en manikyr oftast en vecka, jag kommer att bli gråhårig innan jag hunnit prova alla lack jag fått tips om här :-)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-03-25 21:27:34

jag gillar också kontrasten mellan mesigt hudfärgat och discoblingigt! känns faktiskt mer överraskande än om en bjärt färg var lika blingig! me like..


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela