Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Emerald City

Publicerad 2009-03-17 18:12:57 i Naglar i grönt,


Här kommer en notd ur arkivet. Vi fotsätter fira i grönt idag, och vad passar då ättre än denna gamla notd? Emma har ju yrat om det här lacket länge, länge. Jag har inte varit helt såld på det dock. Vet inte varör. Många swatcher har det sett lite platt ut på och mycket mer illgrönt än  det faktiskt är "på riktigt". När jag köpte en flaska åt Emma på ebay var jag alltså inte speciellt frestad. Så kom flaskan, jag öppnade paketet för att packa om det och så föll jag som en fura. Vilket lack!

Smaragdgrön härlighet! Det är verkligen enastående vackert! Jag är mer än nöjd! Och nej, jag stal inte Emmas flaska, jag skickade den till henne men klickade genast hem en åt mig själv också!

Två lager räcker för mig. Det är inte jättelätt att lacka med. Stumpig och tråkig pensel och lite udda konsistens, men det funkar. Det rinner inte ut i pölar all fall, vilket jag uppskattar. Det är högglansigt och känns lite China Glaze-aktigt när det kommer på nageln. Typ glaserat. Torktiden är dock seg, om det nu inte är att skylla på mitt gamla Poshé men jag tunnade faktiskt ut det innan jag använde det till denna manikyren.

En praktfull grön är det alla fall! Ni ser att det, med två lager, är lite VNL, men det kan till och med jag leva med. Man tänker knappt på det IRL då man rör händerna och skimret förlåter en hel del. Visst är det vackert! Jag är helt bedårad!
Bilderna ovan är tagna i dagsljus men jag visar gärna en i lampljus också. Under lysrören, vill säga, i köket. Ni känner ingen det från hela vinterns alla notd...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-17 18:24:07

Haha, det var ju tur att du inte knyckte min flaska:)Mycket vackert lack är det! tror dock att jag hade tre lager...

Postat av: Linn
Publicerad 2009-03-17 20:14:23

Dreggel! Ack så vackert, lagom till St. Patrick's day också=)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-17 21:15:07

Guuu så läcker!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-03-18 00:10:16

Perfekt smaragdgrön färg, jättefint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-18 06:01:39

Emma! Du har längre naglar än jag. :D



Linn! Visst är det fint!



Alex! Ja!



Purity! Ja, faktiskt väldigt fint!

Postat av: Sigrun
Publicerad 2009-03-18 08:42:47

Skitsnyggyt!!! Vet du om att de har rea på det märket på Ica Kvantum i Sickla av alla ställen? 40 kr syck kotar de. Just Emerald City fanns inte, men jag köpte ett jättefint turkost lack som heter Marine Scene som är mitt snyggaste turkosa just nu och några till som jag inte har testat (ett svart, ett mörkblått, ett chockrosa och ett lila med stark blå duochrome). Det fanns ett mintgrönt shimmer också som jag ångrar att jag inte köpte.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-03-18 08:42:48

Kanonhärlig färg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-18 17:18:13

Sigrun! Din fresterska! Måste alltså hinna en sväng till Sickla...



Sminkjante! Ja! Den är ljuvlig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela