Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Unfaithful Red

Publicerad 2009-03-19 16:28:42 i Naglar i rött,


Med Nail Mail kom detta klassiska vinröda lack, Unfaithful Red. Vackert lack som påminner mig om tidigt 90-tal...

Lacket är ganska rinnigt och jag får på tok för mycket på penseln. Det vill valla sig då och bli fult. Tänk alltså på att måla flera tunna lager. Här ser ni två lager som är alldeles ör tjocka för detta lack. Det slår upp ubblor då och bildas vallar när lacket inte flyter ut jämnt. Färgen är mycket vacker och glansen otrolig. Här otade jag utan överlack. Ett suveränt lack för livet. Går aldrig ur mode, är alltid sexigt och kvinnligt och klär mig dessutom!

Kommentarer

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-03-19 16:37:34

Jätte fint! Håller med dig att det aldrig går ur tiden. Har inte fått mina än, längtar såååå. Har för mig att jag beställde 6 st. Skall bli kul:)

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-03-19 16:51:31

Saknade ditt kulor? Det jag fick idag var så förbannat segt att jag fick skicka i ett par kulor för att någonsin lyckas använda det o_o

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-19 17:56:51

Ja, 90-tal! VIlket jag älskar. Blonderat hår med synliga mörka rötter, brunt läppstift, stickade tröjor i off-white.. Haha!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-03-19 18:22:35

Åhh, långa naglar du har!!! (avundsjuk =P)

Postat av: Linn
Publicerad 2009-03-19 18:23:31

Åhh, långa naglar du har!!! (avundsjuk =P)

Postat av: MyyZz
Publicerad 2009-03-19 20:23:28

Det var nog det jag gillade bäst av de jag valde. Måste nog till min kära nageltjej igen, orkar inte med korta naglar med så vackra lack hemma :-)

Mitt var heller inga kulor i.



Jag har en fråga till dig som använder mängder av smink. Jag vill köpa en palett som är så allround som möjligt ögon och ev kinder, ingen läpp-palett. Jag har tittat på Coastal Scents och så den berömda Ebayplaletten från Many, vilken ska jag välja?



Tack snälla på förhand.



Kram Myy

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-19 20:49:37

C-N! Jag håller med! Det är väldigt fint!



Kajsa! Nej, mitt hade kulor och var fint i konsistensen!



Marie! Precis! Det var härligt, 90-talet! :D



Linn! Tack! De är faktiskt inte så länga men de ser kanske längre ut.



MyyZz! Coastal Scents har ju både rouge och ögonskuggor. Jag gillar båda! Kan inte säga att den ena är bättre än den andra. Älskar min Manley med 120 skuggor för att man får så många nyanser att leka med. Båda är bra!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-19 20:49:37

Jag har precis lackat av Unfaithful. Tycker lacket är väldigt fint men det känns som jag sett det förr

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-19 23:16:40

Snygg färg, synd att den krånglar! Försökte kommentera ditt senaste inlägg med Sally Hansen naglar, men det gick inte... det var en snygg färg också hur som helst! Inte alls för hudfärgat tycker jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-20 07:13:32

Kajalen! Ja, det tror jagdu har. Du är väl gammal nog att minnas 90-talet? Då var detta en väldigt populär färg!



Marina! Ja, om man tar tunt av den krånglar den nog inte. Jag är bara så slarvig jämt.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-20 11:46:29

Definitionsfråga ;) Beror på vilken del av niotalet :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-20 14:59:02

Kajalen! Okej, så ung alltså... :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-20 16:09:40

Typ ja s Konfirmerade mig '98 och ungefär börjar de detaljerade minnena asg

Postat av: Karin
Publicerad 2009-03-20 23:07:31

Fiint!! :D

Man ska nog alltid ta tunna lager med Nubar, men det håller ju bra sen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-21 10:53:47

Kajalen! Ja, där ser man... 98 var jag 25. ;D



Karin! Ja, så sant. Men det här var lte mer rinnigt än de brukar vara. Men snyggt!!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-21 12:13:39

Snabb räkning i huvudet och där har jag ditt födelseår *s* Dina ögon ser åtminstone jävligt fräscha ut för sin ålder ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela