Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani Shine-on Sheer Color Lipstick

Publicerad 2009-03-08 20:53:20 i Läppar,


Jag har testar Milani Shine-on sheer color lipstick i färgen Mochafino. Endast 29 kronor för detta lilla stift från shoppen Kicki.be. Det första Milanistiftet jag testade gav knappast mersmak, det var ett Color Perfect i mörkrött som inte ville appliceras jämnt och luktade unket. Det här däremot är mjukt, lent och doftar kaksmet! Att färgen inte var den mest klädsamma på mig är väl ett litet minus men knappast stiftets fel.

Det är glossigt och transparent, precis som namnet säger, och det smakar sockerkakssmet. Mmm! Riktigt trevligt! Att det sen har en färg som är en blandning mellan persika och kamelbeige... ja, vad ska jag säga. Jag borde ha gissat det. Min förhoppning var kaffebrunt, men det var alltså inte fallet. Men ibland kanske jag kommer vilja ha den här färgen, vem vet? Den är ju i alla fall annorlunda från mina andra stift, vilket är kul. Annars tenderar jag att köpa samma färg från olika märken.

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-03-08 21:08:13

oj vad du är flitig med inlägg, det är så kul att besöka dej :) har varit dålig på att kommentera men hälsar på dej varje dag. Vill bara säga att jag uppskattar din blogg.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-03-08 21:43:40

Well, det var ju najs och neutralt, men kanske inget man blir alldeles till sig över :)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-08 21:48:09

Åh vad härligt med kaksmetssmak, sånt Färgen kanske inte var den mest upphetsande, men ibland behöver man ju lite stillsamma färger också, och om då doften är ok så kanske det kan kännas lite kul att ha det ibland ändå.



Och jag håller med, jag tenderar också att köpa liknande färger från olika märken. Vet inte hur många same, same röda från olika märken jag har. Eller cerisea, osv. Hittar ett jag gillar och tänker Å den här har jag inte... kommer hem, och där står den... lika fast annat märke!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-03-08 22:03:45

Färgen var inget wow enligt mig, men det är en färg jag själv brukar köpa måste jag erkänna. Inser nu att jag är nog lite trist när det gäller att köpa fina lippis.

Har du hört att kick.be skall sluta med allt utom maskaror? Jag har lagt en beställning för att lagra upp mina favvisar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-09 05:56:27

Anonym! Tack! Du anar inte hur mycket jag behövde höra det idag!



Miss P! Inte som Media direkt... :D



Marina! JA, smaken är fin! OCh jag tror alla gör så, köper samma alltså. Vi vet väl lite vad som passar oss och kör på det.



C-N! Typiskt... Hde ingen aning om att de ska sluta med annat, men allt går lite i motlut nu så jag är inte förvånad.

Postat av: derwent
Publicerad 2009-03-09 09:38:26

Jag råkade visst bli anonym i första inlägget, det var inte meningen.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-03-09 11:00:12

Hehehehehe! Nej, inte som Media ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-09 17:34:19

det låter som ett trevligt stift. Och färgen är inte så tokig heller om du frågar mig. Kanske att den kunde få vara lite mer rosa i tonen bara.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-09 17:38:42

Derwent! Raring! Tack för kommentaren!



Miss Pussy! ;D



Emma! Ja, mer rosa och mindre kamel...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela