Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Holo i blått, jämförelser

Publicerad 2009-03-21 23:49:19 i Nagellack - jämförelser,

Jaha, nu är det snart natt och dags att gå och lägga sig. Men, innan jag gör det ska ni få en liten nagellacksswatch jag glömt av. Ja, från OPI DS Glamour så leddes tanken till min swatch av blå hololack. Självklart  är inte favoriternas favorit, Glamour, med, men om man ska snacka rent holo-effektsmässigt så är nog stjärnan Blue Aura. Nå, ni får själva välja vilket ni gillar mest. Här är fyra ur samlingen. DS Glamour och DV8 saknas alltså i denna lilla swatch. Kanske har jag något mer också, minns inte just nu, men de här räcker kanske för stunden.

Pekfinger: Sally Hansen Blue Aura, långfinger: Depend 132, Ringfinger: ChG Kaelidoscope him Out, lillfinger: ChG 2NITE.

Som ni ser är Depend 132 och Blue Aura väldigt lika. Det är en liten nyansskillnad, men samma typ av hologlitter och samma effekt. Blue Aura är min favoit då den är mer täckande än Depends lack. ChG Kaleidoscope him Out har, som vanligt, större partiklar och en mer silvrig bas också. 2NITE är mest med för att visa skillnaden mellan vanliga holosar och OMG!-holosar som har mer finmalt glitter.

Som ni ser framträder holoefekten även i dagsljus, utan solsken, på alla de blå. inte maximalt, men ändå. Jag gillar allihop väldigt mycket och rekomenderar dem till den som gillar blå holografiska lack. Dessa är jättebra på alla sätt, alla fyra! Bilden nedan är tagen i lampljus.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-22 00:15:24

Det var väldigt var Blue Aura och Depend 132 var lika... har länge funderat på om jag ska köpa det senare... Har dock inte blivit klokare över det. Min favorit av dessa är för övrigt 2NITE, passande eftersom det är den jag har, men 2NITE är verkligen suveränt fint!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-22 08:33:11

Glamour är blev min favorit

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-22 10:35:30

Emma! Ja, 2NITE är väldigt fin!



Kajalen! JA, den är min favorit med!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-22 16:15:14

Aura och 132 är nog mina favoriter faktiskt, de är lite åt det turkosa hållet och jag är väldigt mycket för turkos. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-22 18:11:40

Alex! Ja, Blue Aura är himla fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela