Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas måntolkning

Publicerad 2009-03-23 17:53:03 i Emmas FOTD 2009,

Jag har också gjort en måntolkning. Den är ganska lik Sminkans, men som hon sa, varför måste vi vara olika för. Alltså, idag är vi ganska lika, i alla fall vårt smink.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Moon river

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Nars Eldorado
Ögonskuggor: MAC Pigment Dark Soul och L'oreal Color Appeal Platinum Real Silver

Eyeliner: MAC Fluidline Silverstroke

Mascara: Define-A-Lash Volume Black

Läppar

Läppglans: Biotherm Easy gloss Nr 200



Inga konstigheter här egentligen. Dark soul ligger på ögonlocket och i globlinjen, samt under ögat, dock inte i inre ögonvrån. Real silver ligger som highlighter samt i den inre ögonvrån och en liten bit under ögat. Silvrig eyeliner, svart mascara, rouge och läppglans. En ganska okomplicerad look, även om den känns ganska sofisktikerad för stallet, vilket är enda sammanhanget jag planerar att visa upp den i.


Slutligen kan vi väl kika lite på två nya raringar som supersnälla Sminkan skaffade åt mig i förra veckan. Moon River och Love Rock från MACs grand duo kollektion, två riktiga underbaringar! Och Moon river passade ju dessutom särdeles bra till dagens sminkning.

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-23 18:10:10

Jätte fint här också! Det silvriga med det mörka är otroligt passande till temat! Jätte vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-23 18:59:01

Mycket tjusigt! Tycker inte vi är så himla lika heller... Jag tycker du är fantastiskt vacker och ser fram emot att å se dig fler gånger under veckan. ;D

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-03-23 21:50:32

Ja, Sminkan är nog en snäll fe. Cremerouge? Det är en snäll måne du har tolkat.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-23 22:02:13

Du är tjusig som vanligt! Ena riktiga läckerbitar du fått från MAC, ursnygga färger!

Postat av: delia och emmelie
Publicerad 2009-03-23 22:34:06

cool make up!



kika gärna in på vår blogg, är nyfiken på om du hissar eller dissar!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-03-23 23:56:09

Supersnyggt! Vad fint moon river var på dig, nu vill jag se love rock med! =D

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-03-24 11:51:47

Lika vacker som vanligt..

Postat av: Suss
Publicerad 2009-03-24 18:38:00

läckert! åh vad snygga dina ögonbryn var!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-24 22:03:58

Alexlyndra: tack! Ja det verkar som om många har tänkt så:)



Sminkan: Tack raring! du är alltid så bra på pepptalk! Och nej, vi blev inte lika, men jag ändrade lite från ursprungsidén som sagt...



Anonym: ja det är hon allt:) Nix, inte krämrouge, pressade mineralrouge, riktigt trevliga!



Marina: Åh tack! och ja, visst är de:)



delia och emmelie: Tack tack.



Purity: tack! haha, ja jag kan just tänka mig det:) lugn bara lugn, det kommer bilder med den också...



Inthemake: Åh wow, tack!



Suss: tack suss! Jag är faktiskt nöjd och lite stolt över mina bryn. De är ju inte förärade av naturen precis, så jag suger åt mig när jag får beröm för dem:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-03-25 13:49:30

Jättefint. Gillar färgen på läpparna till det silvriga.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-25 20:42:35

Sminkjante: tack. Ja det var ett gammalt gloss jag grävde fram, tyckte också det passade till...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela