Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma Testar: Too Faced Shadow Insurance

Publicerad 2009-03-31 14:42:33 i Emma testar,


Hela hösten har varit en enda lång misär av skuggor som creasar långt innan dagen är slut. Otroligt trist tycker jag, och även en anledning till att jag lämnar skuggorna hemma om jag har en heldag framför mig, eller åtminstone väljer något lite diskret, så att det inte ska synas allt för mycket om det creasar. Creasande skuggor är förbannat trist i längden så jag bestämde mig för att införskaffa en bra ögonprimer. Från början hade jag tänkt mig Urban Decay Eyeshadow Primer Potion, men då förpackningen är så allmänt hatad så drog jag mig för att köpa den. Därför blev jag himla glad när jag läste om Shadow Insurance från Too Faced, då det verkligen verkade vara en produkt för mig. Priset var dock högt, 239 kronor i Sverige mot 149 kronor för UDPP. Men ser man på, hos lookfantastic skiljde det bara 1,5 £ mellan Shadow Insurance och UDPP, inte så illa va? Jag klickade såklart raskt hem den lilla raringen, summan inklusive frakt landade då på 170 kronor om jag inte minns fel.


Shadow Insurance kommer i en liten tub som innehåller 11 ml. Om vi jämför med UDPP så är det något mer, UDPP innehåller 10. Men den stora fördelen för min del är tuben. Den är hygienisk och lätt att dosera. Innehållet då? Suveränt tycker jag! Shadow Insurance har räddat mig från det eländiga creasandet och för det är jag otroligt tacksam. Innehållet är ganska vattnigt, när jag först testade den tyckte jag att det verkade lite märkligt, men så här i efterhand kan jag säga att konsistensen inte är några som helst problem. Den glider på lätt och fint på ögonlocken, och lämnar en len hinna som det är lätt att få skuggorna att fastna på. Jag använder ofta Shadow Insurance ihop med lösa skuggor, och har då inga som helst problem med att få dem att fastna ordentligt. Jag har även testat Shadow Insurance ihop med en krämskugga över och det funkar alldeles utmärkt det med. Jag tycker egentligen att Shadow Insurance funkar tillräckligt bra på egen hand, men vill man ha riktigt intensiva lösa skuggor så är nog en krämskugga ovanpå att föredra. Till vardags, och för all del även till fest, använder jag dock denna mol allena, och det går så bra så.


Hur är hållbarheten då? Riktigt bra! Mina skuggor sitter utan problem 14-16 timmar med Shadow Insurance, jämför med att det kanske creasade efter 6-7 timmar innan, rätt stor skillnad alltså. Jag kan faktsikt inte säga att skuggorna är direkt förstörda efter 16 timmar heller, men det börjar ändå se lite smetigt ut i intre ögonvrån då, och så mycket längre än så brukar de inte få sitta. Shadow Insurance får nog inte skuggorna att sitta i 24 timmar, som vissa menar på att UDPP klarar, men det är faktiskt inget jag har några krav på, när kvällen, eller natten kommer sminkar jag av mig. Självklart beror det också på vad man har för typ av hud i grunden. Shadow Insurance uppfyller alla mina krav, och jag kan definitivt tänka mig att köpa den igen. Även om jag i nuläget knappt ens kan föreställa mig att den lilla tuben ska ta slut, för den är riktigt dryg.


5/5 får Shadow Insurance av mig

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-31 16:13:18

Egentligen behöver jag den inte, men av någon anledning så är jag ändå sugen... Låter på något vis så himla bra. Och alla andra har ju primer, liksom...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-31 16:13:57

Och Emma, vad är det för nagellack du har här?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-03-31 17:46:29

Gud vad bra att du recenserade denna just nu! Jag har haft funderingar på att införskaffa denna i NY nästa vecka, och nu vet jag ju att den är bra! Tack =)

Postat av: Ida
Publicerad 2009-03-31 18:01:07

tack för recensionen! har ju st gått och funderat på denna lilla tub i över en vecka, och nu blev det mycket lättare! :)

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-03-31 19:55:46

Hu,den var dyr.En utförlig recension som du har skrivit.Du kan nästan övertyga mig om ett köp.

Beröm till Emma.

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-03-31 20:05:19

Måste ha. Helt enkelt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-31 20:26:43

Sminkan: Ja du, jag skulle rekommendera den till alla utom dig tror jag. Är osäker på om du skulle gilla den, du har ju dina krämskuggor. Men ja, det är en suverän produkt, om du är beredd att testa ngt som inte är så klistrigt:) Och som sagt, Mavala satin är lacket...



Kerstin: Ja men vad kul att jag kunde vara till hjälp! Ja den är väldigt bra, köp vet jag!



Ida: Vad bra... Det är en väldigt bra liten tub, ganska söt med:)



Anonym: Tycker du det? vad kul, tack så mkt! Och ja den är dyr iaf i Sverige, beställer man från England är priset lite mänskligare... Men den är nog faktsikt värd pengarna, iaf om man har problem att få skuggorna att sitta...



Mimmi: Ja det tror jag med:)

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-03-31 20:52:36

Tanten menade inte att vara anonym.

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-03-31 20:55:42

Jättebra skrivet! Jag blev också lite sugen även om jag inte har så stort behov av en primer.. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-31 21:05:22

Tanten: det är lätt hänt:)



Marybeth: Tack, vad kul! Ja det var ju inte meningen att fresta de som inte behövde, mer att upplysa de som behöver, men ibland är det svårt att stanna där:)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-03-31 22:09:59

Vilken härlig recension! Och jag håller med i varje ord. Hur har jag kunnat klara mig tidigare!? Den är värd varje krona.

Postat av: Malin
Publicerad 2009-03-31 22:14:36

Tuben verkar ju mycket lättare att hantera än UDPPs konstiga grej. Har inte funderat på att ens prova denna innan eftersom den varit så dyr. Men men! Då kanske det blir en sådan på lookfantastic när min UDPP är slut :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-31 22:32:21

Adrasteiah: Åh vad kul, vad glad jag blir, tack! Ja den är verkligen suverän, har revolutionerat min vardag;)



Malin: Ja tuben är himla bra faktiskt! UDPPs förpackning var anledningen att det inte blev en sån, alla hatar den ju:) och ja, kolla på lookfantastisc vet jag, då blir det inte mycket dyrare med denna...

Postat av: CC
Publicerad 2009-03-31 23:42:58

Alla verkar använda primer så jag har väl också tänkt testa...själv har jag alltid kört foundation o puder som grund o det funkar mkt bra. Mina skuggor åker inte i veck eller försvinner alls...fast det kanske är för att jag till 99% använder fasta skuggor.

Jag sov just med smink inatt, aja baja ja händer sällan, sminket såg iaf i stort sett likadant ut när jag vaknade.

bra recension hursomhelst Emma!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-04-01 02:34:07

Jag är hemskt sugen på den! För tillfället, då ekonomin är skral och jag fortfarande har Lumenes primer, så får det vara. Men sen! Oh ja, den är på önskelistan!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-01 09:34:55

CC: Ja jag tycker att det är väldigt bra med en primer, men funkar det utan så, ja då är 170 kronor ganska mkt att lägga på något du egentligen inte behöver. Och ja, det stämmer nog som du säger med fasta skuggor, då kan man klara sig rätt bra utan underlag, använder man lösa så är det ju nästan omöjligt. Haha, ja så kan det bli:)Om jag nån gång försöker så kommenderar min sambo mig till badrummet för avsminkning:)

Och tack...



Marie: Jag förstår hur du menar, jag har skjutit på det länge då jag tyckte att den kändes så dyr, men nu är jag jätteglad att jag köpte den. Dock är ju lumenes primer helt okej, även om jag tycker att denna är ett par snäpp vassare. Jag hade bara krämskuggor som primer innan jag fick denna, och även om de ger ett klistrigt fäste så är det ju svårt att få skuggorna att hålla långa dagar, iaf för mig.

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-04-01 10:57:03

Ohh va bra det lät...vill ha! Men nu sitter jag med typ 6 påbörjade primers hemma, så det är väl kanske inte riktigt befogat att shoppa på sig denna just nu ;))

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-01 20:47:50

Inthemake: den är superbra! Men om du redan har så många så behöver du den nog inte:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-02 15:20:42

Som jag har väntat på en recension på Shadow Insurance från dig. Kanonbra skrivit. Jag köpte precis en ny UDPP eftersom jag inte vågade chansa på Shadow Insurance.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-05 13:36:22

Sminkjante: Tack så mkt. nej men oj, har du?:)Då var det ju synd att jag inte kom mig för lite tidigare, men nu vet du att du lugnt kan köpa shadow insurance nästa gång...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela