Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Covet

Publicerad 2009-03-17 05:53:26 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Igår fick ni tusen bilde rpå en makeup som inte var speciell alls. IDag blir det en bild på en annan inte speciellt speciell makeup. Tänkte inte sminka mig alls i morse. Är verkligen så totalt oinspirerad och tycker ingenting känns roligt just nu, även om jag fortfarande är så glad åt alla era kommentarer förstås. Men, snart har jag anpassat mig till våren, hoppas jag. Annars får Emma ärva bloggen och jag gå i pension. ;D

Dagens är en enkel historia. Lite highlighterkrämskugga på ögonlocket för att jämna ut nyansen på huden. Lite grön penna runt ögat, för att matcha naglarna. Här är det Covet från Urban Decay eftersom den låg på handfatskanten. Mascara. Klart.

Kommentarer

Postat av: Josephine
Publicerad 2009-03-17 06:58:33

Snabbt, och riktigt snyggt! :D

Postat av: P'ssion Emelie
Publicerad 2009-03-17 06:59:31

Tycker du är duktig ändå som kör på. Jag har heller ingen inspiration eller lust så jag sminkar mig inte alls istället.



många uppmuntrande kramar

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-03-17 07:20:32

Blir du oinspirerad av våren eller av våen som aldrig kommer?



Hoppas verkligen att din inspiration kommer tillbaka, vi har väl alla haft våra upp- och nedgångar men du har liksom skämt bort oss :)

Postat av: Emma
Publicerad 2009-03-17 09:03:45

Man kan inte vara på topp jämt. =) Men jag tycker du är väldigt inspirerande även när du har svackor. =) Förstår att inspirationen tryter, i det här vädret och allt är det inte lätt att känna sej pigg och glad. Hoppas du får en trevlig dag iaf (du kan ju alltid titta på naglarna om du skulle känna dej nere)! =)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-03-17 09:44:30

Kram kram! Du e fin!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-17 10:09:45

Äh, allt behöver inte alltid vara over the top. Väldigt tjusigt med den gröna pennan, lite annorlunda från den vanliga svarta. :)

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-03-17 11:30:29

Ibland räcker det ju bra med bara en kajalpenna. Det är inte konstigt att du blir oinspirerad ibland, så ofta som du gör EOTDs. Men du är en stor inspirationskälla för oss andra ändå :)

Postat av: Mawhlain
Publicerad 2009-03-17 12:45:05

Söta Emma i all ära, det är ändå Sminkan vi är här för att glutta på :D

Du är ju värsta inspirationen alla andra dagar, oroa dig inte för de häör få dagarna. Sen tyckte jag att det där var skitsnyggt och det gav mig inspiration!

Postat av: Mawhlain
Publicerad 2009-03-17 17:00:11

PS Sen är det ju St. Pattys day, så grönt är rätt DS

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-17 17:26:54

Jag tycker du är fin, så det så! Och jag vill inte ärva bloggen! Vill att det ska vara som det är och att du ska bli piggare igen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-17 18:07:11

Josephine! Tack!



Emelie! Tack för uppmuntrande kramen! Vi får hoppas att inspirationen kommer åter till oss båda.



Kajalen! Jag får sömnrubbningar och blir nedstämd på vårvintern när ljuset kommer tillbaka. Du vet som höstdeppig fast på våren. Fullständigt normalt men tråkigt i alla fall...



Emma! Så sant! Jag har ju alltid naglarna! :D

Jag har haft en trevlig dag, förutom att jag blev irriterad på en kollega, men det var nog dumt av mig. Jag har varit otydlig och då måste man acceptera att folk ibland inte ser ens gränser. Annars har dagen varit enastående trevlig!



Marina! Kram på dig med!



Alex! Ja, pennan är ljuvlig!



Mayaline! Ja, jag accepterar min svacka men tycker ändå det är jobbigt..



Mawhlain! Tack! Jag tycker inte det var fult själv heller. Jag kan gilla enkla penn-sminkningar. Men känslan... Usch. Tungt. Men jag kommer igen. Jag har alltid gjort det förr. Och du har rätt! Vi firar St Patty!!



Emma! Okej. Jag ska inte tvinga dig att bli arvinge än. Men snart kankse. ;D



Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-17 21:53:53

Stackars läsare isf... Uppdateringar max två ggr i veckan, dte kan du ju inte döma dem till;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-18 06:03:41

Emma! Nu talar vi inte mer om det. Och det finns ju ett halvår att ta av i arkivet om du skulle behöva... :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela