Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Magic Attraction

Publicerad 2009-03-22 15:28:18 i Naglar - holografiska lack,

Och lite ur arkivet igen. Jag lovade Fia att hålla henne underhållen. Här kommer lite mer nagellack.

Okej, det är helt fel dag att swatcha ett multiglitterlack, men jag kan säga så här, i regn finns ingen magic attraction från min sida vad gäller det här lacket...

Det är ett lager över mörkgrå After Hours och det täcker redan. Det är ju fantastiskt bra! Men annars, nej... Det ser grovt ut, som krossade sockarbitar ungefär, strävt och tjockt. Man kommer behöva ett rejält lager ChG FF över ör att få en slät yta. Alltså inget man vill ha som här, ovanpå en annan manikyr... Det åkte av snabbt som sjutton.

Det glittrar som en hel discokula och det är dessutom multifärgat glitter. Roligt är det, men definitivt något man måste vara på humör för. Jag tror jag kommer älska det nästa gång jag testar, men idag var det helt fel...


Ett så pass täckande glitterlack är dock något som ofta saknas på glitterlackshyllan så jag applåderar ändå! Heja Color Club!

Och fler bilder från en annan gång jag använde lacket:

Här är det lager Magic Attraction ensamt på nageln. Ni ser att det blir ljusare, mer silvrigt, och att de andra nyanserna i det multifärgade glittret kommer fram mer?

Det är oavsett detta tjockt och strävt och inget roligt att måla med. Blir alltså aldrig någon favorit hos mig. Nej, nej, nej. Så här grova glitterlack gillar jag inte alls.

Under samma lampa som på lampbilderna ovan.

Kommentarer

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-03-22 15:51:52

Det såg iaf roligt ut på, härligt blingigt! :)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-22 16:18:16

Det är väldigt blingigt, men det ser ut som en pina att få bort. =/

Postat av: Fia
Publicerad 2009-03-22 16:18:28

Håller med! Jätteblingigt, men jag tröttnade oerhört fort.

Och jag grinade blod när jag tog bort det. Tussåtgången var inte att skratta åt. Eller smärtan i tummarna.

Snälla nagellacksgudar, om ni uppfattar detta, gör en kanonremover som tar bort glitter som om det vore vitt cremelack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-22 18:07:53

Karusell! JA, kanske det. jag gillar det inte ens på bild.



Alex! Ja, det är det...



Fia! Ja, det är ngen lek att ta bort det här. :D

Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-03-22 21:04:53

Åh jag som älskar min! Använder den så ofta att den snart är slut t.o.m! Och det händer inte ofta! :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-03-22 21:29:33

Lite läckert att titta på men jag skulle aldrig orka ta bort det =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-22 22:21:09

Rouaa! Fattar inte att du gillar det? Jag använder mitt i frankningar.



Adrasteiah! Det känns strävt och grynigt på. Helt gräsligt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-22 22:21:09

Rouaa! Fattar inte att du gillar det? Jag använder mitt i frankningar.



Adrasteiah! Det känns strävt och grynigt på. Helt gräsligt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-23 10:28:42

Jag tycker att det var ganska fint faktiakt. Men jag är sällan på humör för sånt glitter, iaf inte i 6-7 dagar i streck, och jag är aldrig nånsin på humör för att ta bort sånt glitter:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-23 16:40:43

Emma! Nej, samma här...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela