Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Adorée Copper Clay

Publicerad 2009-03-29 20:53:36 i Naglar, vampy,


Adorée Copper Clay är ett kopparrött lack med vackert djup i färgen. Verkligen en skönhet! Den är ganska föränderlig beroende på ljus, från brunaktigt koppartonad till nästan röd till orangelkopparfärgad.

Lacket är enkelt att applicera. Penseln är bra, konsistensen tunn och lätt att kontrollera. Jag trodde, med tanke på konsistensen, att tre lager skulle vara nödvändigt, men det räckte med två till den här manikyren. Men då har jag ganska flödigt på penseln i andra lagret.

Här ser ni hur det plockar fram sina orangetoner under kökslampans lysrör. Men ni ser också skimret tydligare. Dessvärre fick jag inte fram den röda tonen i mina bilder.


Adorée är ett förhållandevis dyrt märke men deras lack har bra egenskaper och det finns många väldigt vackra färger att välja på. Jag äger fyra, fem stycken lack från Adorée och är nöjd med alla. Men jag köper inte galet många av dem just för att de är lite åt det dyra hållet. Jag betalar inte gärna över hundra kronor för nagellack. Jo, om det är grönt och har slutat tillverkas. ;D

Lite fler dagsljus/skymningsljus bilder. Visst är det fint, mitt kopparlack? Jag gillar det! Sen är det inte min färg egentligen så jag tröttnar fort. Men den stund jag har det är jag nöjd! Nageldekorationen består av några dekaler och en slinga i silver gjord med ett Art Clublack.

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-03-29 21:42:12

Mysigt lack! Jag måste säga att du gjort jätte snyggt med blommorna och nail arten!

Postat av: Sofia (heartcore)
Publicerad 2009-03-31 17:42:57

otroligt härlig färg! nej man lägger gärna inte för mycket pengar på lack när det finns grymma varianter att få tag på för en billigare peng. men var kan man kika in dessa lack?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela