Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tutorial i lila och guld

Publicerad 2009-06-12 16:05:46 i Tutorial,


Så här är det meningen att det ska se ut när ni följt denna tutorial. Jag har valt att använda ögonskuggor från Overall Beauty men det funkar naturligtvis lika bra med vilka skuggor som helst som har en bra pigmentering och ungefär samma färgnyanser. Bilderna, om små, är klickbara.

Jag börjar med ingenting, så klart, som ni ser på första bilden. Basen glömde jag fota. Det är samma gamla vanliga, vita stiftskugga från L'Oreal, en Color Fresco, så den är ganska ospännande. Den ligger från frans till bryn. Sen plockade jag fram mina skuggor från Overall Beauty och började med den mörklila Prince. Den lades i vecket, globlinjen, från yttre ögonvrån och inåt och lyftes lite mot inre delen av ögonbrynet. Klicka upp bilden så ser ni tydligt.

Nästa steg är att den lite lilagrårosa Metal Rose läggs ovanför den lila och även under ögat. Jag använder samma, platta, medelstora gethårspensel till båda skuggorna.

En större, fluffigare pensel, doppas i Pink Shimmer och den läggs rikligt på brynbenet och längst in i ögonvrån. Massa nedfall, jag vet, men det spelar ingen som helst roll. Det går att ta bort med lite fuktad bomull. Först ska vi dock lägga färg på ögonlocket.

Summer Wheat trycks fast på själva ögonlocket med fingertoppen. Den har en vacker gyllenton som jag tycker är fint mot de askigare lila nyanserna.

Nu, bomullspad! Fukta det lite och torka bort allt nedfall. Mycket smidigt!

Lite lila kajal från Isadora längs nedre fransarna. Ger lite ram och definition.

Mer definition! Svart kajal, här från Urban Decay, som inliner (går inte så bra, den fäster dåligt) och längs övre fransarna.
Nästan klart nu!

Mascara, Magic Lash, foundation och brynskugga får avsluta min makeup. Jag hoppas ni gillar slutresultatet! Magic Lash är en produkt för längre och tjockare fransar som man också kan köpa hos Overall Beauty. Det är inte en primer utan något slags sockervaddsliknande fibrer.

Klicka på bilderna så ser ni det vackre skimret i skuggorna!

OBS! Just nu, mars 2011, finns inte Magic Lash i lager hos Kim på Overall Beauty. Man får vänta och se om den dyker upp igen, helt enkelt. :D

Kommentarer

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-06-12 17:05:59

Fiiint! Det är verkligen härligt skimrigt. Och alltid roligt med en tutorial! :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-06-12 18:05:49

Fint! Lila o gult/guld är en väldigt bra kombination!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-12 18:10:54

Karusell! Tack! Ja, jag gillar skuggorna!



Kerstin! Ja, visst är det! Jag gillar det verkligen!

Postat av: CC
Publicerad 2009-06-12 20:18:25

Lila o guld är alltid en hit :)

Fibergrejerna...trillar det inte in sånt i ögonen?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-12 21:00:26

CC! Nej, fibrerna är ludd, som sockervadd, det bara smälter ihop med mascaran. Känns inte alls och faller inte in i ögonen.

Postat av: derwent
Publicerad 2009-06-12 21:27:56

Måste börja med att säga att jag skäms över att jag är så dålig på att kommentera, men jag besöker dej varje dag och varje gång är lika trevlig.

Du förgyller min vardag! Ett stort tack till världens bästa Sminkan

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-12 22:21:54

Derwent! Åh, tack! Vad glad jag blir! Och jag hoppas allt är väl med dig. Tänker ofta på dig och din familj.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-06-12 22:32:04

Jag gillar verkligen kombon guldpersikorosa och grålila, det måste jag testa nån dag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-13 09:08:32

Makeupoholic! Ja, gör det! Jag tror det lir fint på dig med!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-13 12:45:13

Otroligt fint! Jag gillar att du använt så olika färger och i tre olika lägen. Skimret är fantastiskt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-13 16:02:39

Alex! Ja, de var överraskande fina och bra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela