Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan testar Magic Lash

Publicerad 2009-06-11 14:52:15 i ,


Mitt allra första försök med fantastiskt roliga och spännande produkten Magic Lash som man kan köpa hos Overall Beauty har jag dokumenterat här. Kanske inte hundra procent perfekt, jag använde alldeles för mycket produkt, men jag vill ändå dela detta med er, mina bloggläsare, för det är en häftig grej!
Vi börjar med mina fransar utan någonting:

Ni ser att jag har ganska glesa och trista fransar. Ingen rådjursblick här inte...
Okej, med ett lager av Maybellines Define-a-Lash då?

Ja,nu måste ni ju klicka upp och titta. Det blir ju skillnad direkt. Men, ovanpå mascaran, när den ännu är våt, ska man lägga Magic Lash. En sorts fiberludd. Egentligen ska man torka av borsten och vara försiktig, men ni känner ju mig...

Japp, massor! Och, ovanpå detta, kör man ett lager mascara till. Sen kan man göra samma sak om och om igen tills man är nöjd. Jag nöjde mig med en omgång...

Ja, som jag sa, man ska ha mindre på borsten. Och man ska kamma fransarna efteråt om man kan det. Jag är värdelös på kammar... Men, bortsett från att jag slarvade lite så ser man ju vad produkten kan göra. Wahoo! Jättefransar!
Hahaha, jag ser helt galen ut.... Men det är spindelbenseffekten. Nästa gång ska jag vara mycket försiktigare för lite av detta räcker långt. Luddet, säger Kim, är inte farligt ens för kontaktlinsbärare. Kim är tjejen som har webshopen där man kan köpa denna fantastiska produkt. Man får med en två sidor lång förklaring också, om hur man ska använda den, men egentligen är det bara tre steg: 1) Mascara, ett lager, 2) Magic Lash på fransarna medan mascaran är våt, 3) mer mascara ovanpå Magic Lash.
Det gick lätt att tvätta bort och mina ögon reagerade i alla fall inte initialt på något vis. Får jag öva lite kan nog detta bli en riktigt lattjo liten pryl i sminkväskan!


OBS! Nu, mars 2011, finns inte Magic Lash att köpa från Overall Beauty men den kanske kommer tillbaka i framtiden. Man får hålla tummarna för det!

Kommentarer

Postat av: Mikaela
Publicerad 2009-06-11 15:38:48

Oj vilken rolig produkt, på första bilden trodde jag först det var mögel innan jag började läsa :P

Men vilket resultat! men lite övning kan det nog bli riktigt grymt!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-06-11 16:06:46

Längtar efter en noggrann applicering ihop med ögonsmink :)

Postat av: Sandra
Publicerad 2009-06-11 16:15:05

Den gav ju ett bra resultat i alla fall! ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-11 16:58:15

Mikaela! Inget snack om saken, den funkar. Måste bara fatta exakt hur stor mängd som behövs...



Kajalen! Hahaha! Ja, noggrann och jag är ju i och för sig motsatsord...



Sandra! Japp. Stor effekt! Ska nog få koll på hur man gör också...

Postat av: Sara
Publicerad 2009-06-11 17:26:11

Blir det som en tubmascara när man ska tvätta bort den, eller löser allt luddet liksom upp sig?

Postat av: Helena/LGB
Publicerad 2009-06-11 18:30:12

Jag har också en såndär, fast från ett annat märke. Gillar! Lite pill, men man lär sig snabbt att dosera. Jag tycker också att man ganska snart märker att man inte behöver den så mkt, mascara man lägger över plockar upp en del av fibrerna så de åker med ner i hylsan - vilket snar ger en mascara med wawawoom effekt i sig själv :)



Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-06-11 18:35:49

Vilken effekt! Jag kommer inte våga prova. Verkar otäckt om fiberjoxet kommer i ögonen. Jag är mästare på att peta mig i ögonen med olika "redskap".

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-11 19:26:12

Sara! Nej, det är som vanlig mascara.



Helena! Ja, det kan jag tänka mig. Jag ska definitivt ta mindre nästa gång, eftersom lite verkar räcka långt. Jäkligt kul grej alla fall!



sminkjante! Du behöver nog inte oroa dig. Det verkar inte vara så farlig irriterande. Jag har väldigt känsliga ögon och det funkade ju på mig.

Postat av: Goddess
Publicerad 2009-06-11 20:29:30

Oj vilken skillnad!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-11 20:59:47

Goddess! Ja, det är verkligen mycket efekt på den!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-06-11 23:04:20

Haha, vad coolt!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-06-12 00:05:05

Oj, spännande! Den vill jag testa =D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-12 06:14:27

Marie! Ja, visst är det!



Purity! Det tycker jag du ska! Den kan nog bli enastående när man väl lärt sig hur mycket...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela