Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pistol Twilight Equality

Publicerad 2009-06-23 14:14:27 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,


På en bas av Sinful Colors vita stiftskugga lades idag Pistol (Silvergrå) från TMM, Islander (lila) och Snow Angel (Vitt skimmer) från MAD Minerals, Twilight (svart) från Paula Dorf samt Equality (Mellangrått skimmer) från Fyrinnae.

Först lade jag Islander på yttre halvan av ögonlocket upp till globlinjen. Sen Pistol på inre halvan av ögonlocket och rakt upp mot brynets inre del, längs näsan. Equality, som är en lite mörkare grå än Pistol, suddades in längs globlinjen och upp på brynbenet, ganska högt. Därefter lade jag Snow Angel precis under brynet.

Svart eyeliner längs övre fransraden och svart kajal som inliner och längs nedre fransraden. Ovanpå båda suddades lite Twilight från Paula Dorf. Samma skugga fick även förstärka i ytterkant så makeupen fick lite mer djup. Den ligger alltså aningens över både Islander och Equality på den yttre delen av ögonlock och brynben. Slutligen mascara. Klart.

Personligen blev jag väldigt nöjd. Jag tycker det här är en riktigt snygg makeup som jag absolut ska försöka mig på fler gånger. Färgena passar mig och skimret är härligt!

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2009-06-23 14:59:56

Snyggt snyggt snyggt! Lila är en fantastisk färg. Särskilt på dig!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-06-23 15:39:37

Superfint! Puss!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-06-23 15:48:17

Jäklar vilken skarpt blendad mejk! Ursnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-23 16:48:56

Fia! Tack så mycket!



Miss P! Tack! Puss tillbaka!



Adrasteiah! Tack! :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-06-23 19:18:37

Jag förstår att du är nöjd, den är superfin. Gillar färgerna tillsammans och den snow angel kommer verkligen till sin rätt här.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-06-23 21:12:11

Mycket snygg makeup! Jag "glömmer" lätt bort skuggorna som går mellan silver och mörkgrått, men ack så snyggt det är! Såg även en massa fina makeuper när jag läste bakåt i tiden; surfar sporadiskt nu på sommaren :-)

Postat av: stephy
Publicerad 2009-06-23 21:15:41

har sagt det många gånger med säger det igen : WOW SMIKNAN! helt galet fint! du passar sååå bra i kalla toner!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-23 22:05:40

Dina silvriga makeups blir alltid bra tycker jag. Man ser sällan silver på locken, och i många fall ser det inte alls bra ut. Du lyckas, varje gång! Du klär i färgen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-23 22:22:05

Den här sminkningen var verkligen skitsnygg, väldigt Sminkan! Gillar verkligen den fina inramningen det vackra skimret.



Btw, jag låg i sängen och sov med datorn på magen innan när du skrev, ibland är man nära men ändå långt borta...

Postat av: Johanna
Publicerad 2009-06-23 23:12:09

Snyggt! =) Kolla gärna min blogg.

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-06-24 00:10:31

Shit va snyggt! Otroligt läckert skimrig och silvrig, jag gillar! En typísk Sminkan!



Postat av: Suss
Publicerad 2009-06-24 01:51:43

oh den såg magisk ut

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2009-06-24 09:43:46

Min favoritt.

Postat av: anna
Publicerad 2009-06-24 11:35:52

sjukt snyggt! det här gillar jag.

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-06-24 13:24:43

Sminkjante! Tack!



Makeupoholic! Ja, det är klart, det blir mer sporadiskt när man har semester.



Stephy! Tackar!



Alex! Tack!



Emma! Typiskt... Du får hålla dig vaken när jag saknar dig!



Johanna! Tack.



Marina! Jo, jag gillar med!



Suss! Tack!



Sexy Sadie! Tack!



Anna! Ja, jag med!

Postat av: Nicki
Publicerad 2009-06-26 21:54:13

Hej tjejen...Lämnar ett litet avtryck här och berömmer din makeup:-))))....Beautiful


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela