Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ninja Minerals

Publicerad 2009-06-10 21:54:52 i ,


Söta Sara som har egna märket Ninja Minerals frågade mig nyligen om jag ville prova några av hennes färger. Självklart svarade jag ja! Alltid kul med nya mineraler att prova! Dessutom har jag en uppfattning om att Ninja Minerals ska vara bra.Tre skuggor landade i min brevlåda. Baby Ludd i ljuslila, Dee Dee i rostrött/orange och Mother Earth i grönt. Självklart blev jag sjuk typ samma dag så någon test av dem blev det inte förrän idag. Idag har jag nämligen, för första gången på en vecka, satt en pensel i ansiktet! Jag ska jobba imorgon, jag är, om inte frisk så i alla fall närmare det tillståndet än det motsatta. Feberfri sedan igår! Yay!

Ville inte ösa på med smink ändå, tog det varligt och provade bara två av skuggorna. Här har jag, som ni ser, ingen foundation eller så. Bara en bas, min vanliga med L'Oreals stiftskugga från frans till bryn, och så skuggan Baby Ludd på ögonlocket och så Mother Earth i globlinjen och upp mot brynbenet. Jag använde en guldskimrande skugga från Overall Beauty under brynet och på delar av brynbenet för en mjuk övergång. Eyelinern är från Urban Decay.

Så, hur var skuggorna då?
Ja, de var lite dammiga men hade väldigt vackert skimmer i burkarna. Det skimret försvann lite på huden, alla fall på mig och med den här basen. Färgen blev väldigt svag och lite matt, tycker jag. Kanske skulle jag haft en klistrigare bas? Får prova så nästa gång. Med den teknik jag normalt använder får jag för lite färg pay-off för att vara helt nöjd. Sen är skuggorna superenkla att blenda ihop. De glider skarvlöst in i varandra. Det gör mig glad, men jag önskar det inte skulle vara på bekostnad av färgen. De smälter ihop fint med varandra och med huden, det är stora plus, och som sagt, jag ska prova med en annan bas. De kanske behöver mer klistrig yta. Kan tillägga att jag aldrig, aldrig använder fuktade ögonskuggor om jag inte gör en eyeliner. Kanske passar dessa bättre med en fuktad pensel? Jag ska undersöka vidare för i burkarna ser de så ljuvliga ut!
Sen vill jag gärna att det ska gå bra för Sara och Ninja Minerals också. Det är så roligt med alla duktiga och kreativa tjejer som gör sitt eget smink och startar egna företag! Mer sådant!

Kommentarer

Postat av: Marina
Publicerad 2009-06-10 22:43:22

Välkommen tillbaka till livet! Va skönt att du börjar må bättre! Hmm, de där skuggorna var kanske inte de med mest drag i... men fina färger ändå! Och jag håller med, beundrar verkligen alla unga tjejer som är så kreativa och modiga!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-06-11 01:24:59

Skönt att höra att du börjar tillfriskna =) Jag har inte testat just någon av dom färgerna, men de jag har fått testa har haft väldigt bra payoff, kan vara för att jag använder UDPP som bas (samma som Sara använder) också i och för sig. Testa med en annan bas och se om det fungerar bättre, jag ser fram emot det med spänning!

Postat av: sara
Publicerad 2009-06-11 03:17:04

Hej!

Kul att se att du börjat bli frisk igen :)

Tråkigt att färgerna blev lite dassiga :/

De flesta jag pratat med har antingen inte haft bas alls eller foundation/UDPP och det verkar funka. Dock bra med konstruktiv kritik på andra baser/metoder, så man kanske kan göra sina produkter bättre :)

(färgerna funkar föv alldeles utmärkt med fuktig pensel, hoppas kanske det ger lite mer "Ompf") :)

mvh

sara

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-11 07:12:58

Marina! Vi ska inte döma ut dem än. Ska experimentera lite. :D



Purity! Men UDPP är väl helt "slät" och torr? Det här är ju ändå en krämbas med lite oljig yta? Jag har i och för sig en flaska UDPP som jag ska ge till Emma (Shhhh! berätta inte för henne...) men jag tror inte jag vill öppna den och prova själv. Jag hade UDPP en gång, men gav den till Rouaa. På mig var det liksom ingen effekt alls. Kunde lika gärna lagt skuggorna på bar hud då.

Ska testa med Dignity och Face Eye Fix. De är galet klistirga men på olika sätt. Kanske kan testa med Paint Pot också, mina torraste underlag.



Sara! Utan bas? Hu... ;D

Jag har haft krämskuggor som bas i evigheter så jag minns knappt hur man gjorde innan dess. :D

Jag ska prova på andra, klibbigare och oljigare baser och se vad som händer. Kanske provar swatcha med fuktig pensel, men helst inte på ögonlocket. Det är inte min grej. Gör aldrig så. Men vissa trivs ju med det.

Ska alla fall experimentera lite med dem.

Postat av: Purity
Publicerad 2009-06-14 23:06:48

Ja UDPP blir ju torr och slät när den torkar, men för mig så suger den liksom åt sig alla pigment som en svamp ändå =P Spännande att en bas kan bete sig så olika på olika personer! Jag har nog i och för sig rätt oljiga ögonlock så det är nog därför UDPP fungerar så bra för mig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela