Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Midsommar med Golden Rose

Publicerad 2009-06-20 16:37:52 i Emmas FOTD 2009,

Igår när jag skulle sminka mig för midsommarafton kunde jag inte hålla fingrarna borta ifrån mina nya skuggor, jag använde faktiskt alla tre, samt en highlighter från MUC, Magic Copper. Magic Copper är grym som highlighter, men jag använder den ibland även på egen hand bara kmed en eyeliner, gillar den så med.  Alltså, mina nya skuggor, en highlighter, superdiskreta lösögonfransar från Ardell ihop med rosiga kinder och neutrala läppar, det var mitt midsommarsmink det. Skuggorna från Golden Rose var för övrigt underbara att jobba med, otroligt lättarbetade pigmenterade och med ett underbart skimmer, kan helt enkelt inte bli bättre. Dessa var inte riktigt lika billiga som nagellacken och läppglansen, de kostade ungefär 70 kronor styck, men det var de definitivt värda, jag är så förtjust i dem. Kärlek!


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer under ögonen: Maybelline Dream Mousse Concealer 04

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium       

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Duo Love Rock

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Golden Rose 108 (ljusgrön), 105 (turkos) och 103 (blålila)

Highlighter: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Lösfransar: Ardell 110 och Ardellim

Läppar

Läppglans: Benefit Her Glossiness Didn't Hear It From Me



Längst in i ögonvrån applicerade jag den gröna skuggan, den turkosa fick ligga på mitten och den lilablå längst ut. På med highlighter hela vägen upp till brynet. En linje med eyeliner längs med övre fransraden. Eyelinern blev lite lång, men det är ju inte hela världen, jag tycker det blev fint. Mascara på fransarna, på med lösisar och kajal under ögat. Kinderna blev rosiga med Love Rock och läpparna blev ljusa med Her Glossiness. Det var min midsommarlook det, jag tycker att den blev fin, riktigt fin faktiskt. Avslutningsvis slänger jag med en helbild så att ni kan se min klänning med, jag vet att i alla fall Sminkan uppskattar det. Här ser ni dessutom bättre hur min ansiktsfärg ser ut i förhållande till kroppen. Jag är varken så blek som i ansiktet som det ser ut, eller så brun på kroppen, det är ljuset som förvränger.

Kommentarer

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2009-06-20 18:11:20

Underbar makeup och klänningen liksaå =)

Postat av: stephy
Publicerad 2009-06-20 18:26:05

åååh va FIN du var emma! verkligen! :)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-20 19:00:18

Jätte fint makeup! Du var ju jätte fin igår!

Postat av: Lina
Publicerad 2009-06-20 19:51:52

Fin sminkning, älskar färgerna på ögonskuggorna och hur du kombinerat dem!

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-06-20 19:59:53

Sminkningen är fin, men den klänningen - wow!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-06-20 20:00:07

Härligt snygga ögonskuggor, det blev en jättefin make-up! Och en underbar klänning också!

Postat av: Fröken Frodig
Publicerad 2009-06-20 20:18:58

Jättefint, alltihop! Klänningen klär dig alldeles perfekt :)

Postat av: CC
Publicerad 2009-06-20 20:52:51

Åh vad fin o somrig du var :) Rouget är väldigt fint på dig tycker jag

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-20 22:20:04

Makeuponista: Tack, jag gillade båda riktigt mycket.



Stephy: Tack så mkt söta rara du!



Alexlyndra: Tack! Ja jag kände mig riktigt fin faktiskt.



Lina: Tack! Åh, jag älskar de ögonskuggorna så himla mycket! Tycker dessutom att de var fina ihop, får mig att tänka på sjöjungfrur:)



Ninni: Tack Ninni! Jag gillar med klänningen, det är en kul sommarklänning, dessutom så sticker den av lite mot min övriga garderob.



Linda: Tack! Ja jag trivdes bra i både sminket och klänningen, det kändes som en bra midsommarlook:)



Fröken Frodig: Åh, tack så mkt!



CC: Tack! Ja jag kände mig somrig, och rouget är kanon, den perfekta klara rosa färgen...

Postat av: ewe
Publicerad 2009-06-20 22:21:29

Niiiice Emma! Riktigt fräch blå ögonskugga!:P

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-20 23:03:15

Ewe: tack! ja jag tycker den är snygg som fan, eller ja, alla tre faktiskt.

Postat av: Suss
Publicerad 2009-06-20 23:16:54

Du var jättefin! underbarf klänning!

Postat av: Jenny
Publicerad 2009-06-21 11:00:15

Superfin klänning, du ser somrig och härlig ut :-)

Postat av: delinda
Publicerad 2009-06-21 12:01:40

superfint =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-21 12:16:08

Suss: Tack! ja, jag tycker så himla mycket om den:)



Jenny: Tack, jag håller med, den är verkligen somrig:)



delinda: Tack så mycket!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2009-06-21 13:04:53

Foundation ble litt i lyseste laget for deg siden du er så brun i huden ellers for tiden. Øyesminken var fantastisk, som alltid.



Ha en fin søndag.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-21 13:18:09

Sexy sadie: ja jag vet att den är ljusare, men det är ganska missvisande bilder, så ljus är jag inte i ansiktet, och inte så brun på kroppen heller, det är blixtens verk:)Dessutom så är jag ljusare i ansiktet än på resten av kroppen, även naturligt, men skillnaden är absolut inte så stor som den verkar här.



tack. och tack detsamma:)

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2009-06-21 13:26:59

Du bruker altså da en foundatuon med SPF---, sånt skjer med bildene da.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-06-21 14:49:16

Jätte fint sminkan och klänningen var jätte söt på dig! Själv försöker jag alltid make mig med färger som matchar kläderna så det var kul att se helheten:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-21 17:14:26

Sexy Sadie: Ja, det är ju en mineralfoundation och den har ju SPF. Tror att det blir så av mineralfoundation va..?



Crazy Nails: Tack! ja jag tycker också att det kan vara kul med helheten:) Sen vet jag inte om jag matchade så mycket här, men vad tusan, tyckte det funkade bra ändå.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-21 20:19:20

Fantastiskt vackert! Både smink och klänning! Verkligen, verkligen fint! Din eyeliner var ju kalasfin! Jag säger ju det, vi behöver mer Emma på bloggen! Kolla antalet klommentarer!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-21 20:40:26

Sminkan: tack:)Jag jag gillar min look, helheten, den var fin, trivdes bra i detta... Haha, ja kanske det, det är ju alltid kul med kommentarer iaf:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-06-22 11:45:49

Superfin sminkning, färgerna flyter så fint ihop. Underbart!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-06-22 16:25:25

Åh så söt du är! Skuggorna o rouget är helt underbara!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-22 21:37:53

Sminkjante: tack! tycker också att de smälter samman väldigt fint...



Kerstin: tack söta rara! håller helt med dig om skuggorna och rouget.

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-06-22 21:43:26

Åhh vad söt du är! En riktig midsommarnattsdröm... om du ursäktar att jag säger det, he he misstolka mig inte;-)! Sminket är superfint, verkligen läckra färger!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-06-22 22:25:51

Oj så fin sminkning Emma! Ljuvlig är ordet!



Klänningen är hur söt som helst, passar dig!



Hade du en trevlig semester? :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-06-23 22:43:51

Marina: Klart att jag ursäktar, det var snällt sagt, jag blev glad. Tack!



Marybeth: Tack så jättemkt! Jag gillar helheten faktsikt, tycker den är fin.



Oh ja, det var underbart med semester, det var ljuvligt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela