Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Junikavalkaden

Publicerad 2009-07-01 00:49:11 i Kavalkad,

Juni har varit en ganska blandad månad, tycker jag. Både glitter och glamour och mer neutrala varianter, knalliga neonlysande gröna och så träsktroll och en djupdykning i blått. Jag hann väl med det mesta, eller vad säger ni?  Mina personliga favoriter är den lilaglittriga och mittenbilden på rad två, den jag gjorde med Overall Beautys mineralskuggor. Skimret, mina vänner, skimret! Det blev ganska många "vanliga sminkan-sminkningar" också, och bland dem är min favorit den i mitten på första raden, i rosa och svart. Har du någon favorit? Berätta gärna i så fall. Alltid roligt att höra! Och ni vet vad de säger, beröm för det som man gör rätt funkar bättre än kritik för det man gör fel. ;D
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Självklart ska vi också titta på sötaste Emma!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-01 01:01:26

jag tycker att din lila med lösfransar är finast, den är kalamegavacker, verkligen! Tja, själv har jag ju varit lat, men det är lätt att välja favorit då, midsommarmaken helt klart...

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-01 01:28:08

Jag totalälskade dina lila lösfrallor, och den gulgrönturkosa gradienten du gjorde på Rouaas request var fruktansvärt snygg!

Postat av: badis
Publicerad 2009-07-01 09:03:14

Håller med om lila lösfranselooken men alla är så fantastiska att jag nog skulle rada upp alla som favvon!

Postat av: Pauline
Publicerad 2009-07-01 11:29:22

Den med lilalösfransar är min favorit och den sminkningen som är snett ovanför den med lilafransar till höger, den som ser ut att vara gul/orange/aprikos. Lovely! :)

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-07-01 12:28:13

Ovanligt svårt att peka ut favoriter! men jag är svag för syrliga färger så de första på rad 5 och 6 gillar jag mycket. Alla blåa och gröna du gjort på slutet har också varit galet fina.



Emmas översta look föll mig väldigt mycket i smaken!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-07-01 19:13:23

Å jag älskar era kavalkader! Mina favoriter är i princip alla; De underbara gröna ligger nog främst i mitt blickfokus tillsammans med de fina lösfrallemejkerna! Färgexplosioner är ju bara underbara! :)

Postat av: Sofie
Publicerad 2009-07-03 22:55:09

guu vilka snygga sminkningar, vad avis jag blir :p vill också kunna sminka sådär snyggt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-07 10:47:26

Nej men oj! Jag ligger nu 7 dagar efter med kavalkaden! Sånt händer när man är bortrest..



Mina Sminkan favoriter:

Rad 4 bild 2

Rad 5 bild 1

Rad 8 bild 2

Rad 9 bild 3



Min Emma favorit är:

Rad 1 bild 3


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela