Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Custom Kicks

Publicerad 2009-06-13 12:44:00 i Naglar i blågrönt&turkos,


Förra veckans lack var China Glaze Custom Kicks. En härlig färg som dessutom var lättlackad och bra på alla sätt. Två lager, snabb torktid, fin glans.

Lacket kom ut i år i kollektionen Kicks. Det är en vackert turkos ton med äppelgrönt skimmer som gör det lite intressantare än ett "vanligt" turkost lack. Färgen känns somrig och rolig. Lite medelhavskänsla så där. Mycket fint alltså, på sommaren!

Två lager alltså, flyter ut bra på nageln och torkar bra. Inget kladd eller segande. Självklart hade jag topplack som är snabbtorkande, Seche Vite, men det torkade bra mellan de båda lagren också.

Kommentarer

Postat av: Emma
Publicerad 2009-06-13 14:53:04

Sommarkänslor =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-13 15:59:28

Emma! JA, det är lite poolblått på något sätt.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-06-13 17:40:33

Jag är lite småkär i detta lack! helt underbar färg! Jag stortrivs i det. toppenfint på dej:)

Postat av: Therése
Publicerad 2009-06-13 17:53:05

åååh här såg det ju så fint ut!!!!! Tänkte beställa det med senaste beställningen från h2t, men bilderna på nailgal var inte så roliga så jag skippade det... snacka om att man ångrar sig lite nu ;) Jättesnyggt och du har verkligen lyckats med bilderna :D

Postat av: Purity
Publicerad 2009-06-13 19:04:54

Visst är det tjusigt! Men helt omöjligt att fånga dess rätta färg på bild...

Postat av: emelie
Publicerad 2009-06-13 20:53:32

vilken mascara tycker du är bäst :)

måste köpa en så jag vill ha en som ger längre fransar, så jag undrar om du har några förslag



// emelie

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-14 08:44:12

Sanna! Ja, det var fint, det håller jag med om. En riktigt pigg färg! Matchar bra till den turkosa skuggan i din trio också. :D



Therese! Ja, den är för fin för att du ska missa den. Täcker bra också och du skulle se det äppelgröna skimret...



Purity! Ja, det är skimret som är svårt. Det funkade inte hur jag än försökte.



Emelie! I kategorin "Sminkan testar" finns ett antal mascaror med. Jag använder mer volymmascaror än förlängande, men många gör ju både och. Lancomes Hypnose, Maybellines Define-a-Lash Volyme och Cover Girl Super Thick Lash är mina tre favoriter, och de förlänger väl i viss mån, men är egentligen för att bygga volym. Telescopic från L'Oreal är också en favorit. Den är ju förlängande. Den rekomenderar jag!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-06-14 12:35:01

Mmm, vad fint. Och visst är det en riktig sommarfärg, skimret är bedårande!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-14 14:37:20

Adrasteiah! Det är härligt!

Postat av: Emelie
Publicerad 2009-06-14 16:49:31

ok

tack :)

tänkte köpa den innan, nu ska jag verkligen köpa den

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-06-14 17:25:00

Det är så fint! Speciellt med sitt guldiga skimmer. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-14 19:38:19

Alex! JA, fast i min flaska ser skimret mer grönt ut, eller gulgrönt. Chartreuse-färgat!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-06-15 12:08:21

Åhh, VILKEN FÄRG! Det var SÅ nära att jag impulsköpte det i går, men jag tog en titt på mina naglar och insåg att det är en färg jag aldrig skulle bära själv .. Konstigt, den är ju skitfin. Men så är det. Så jag tog mig en titt i ditt arkiv (hallå, shoppinglust ;) ) och beställde till slut Liquid Leather från China Glaze. Men den turkosa färgen är verkligen fantastisk!!!



Kram på dig, fina du!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-06-15 15:22:21

Miss Pussy! Bra om arkivet var till nytta! Du kanske skulle trivas bättre än du tror i turkos?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela