Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Hi Definition BLU

Publicerad 2009-07-31 11:01:38 i Emmas NOTD i blått och grönt,

Idag tänkte jag visa Sally Hansen BLU, ännu ett lack från Sally Hansens Hi Definition-kollektion, ni minns kanske fantastiskt vackra lila Cyber som jag visade för ett tag sedan. Dessutom tänkte jag vara så  exotisk att ni får se min högerhand istället för den vänstra. Att fota högerhanden är superknöligt, så ni får ha medlidande med att bilderna ser lite snea och vinda ut. Anledningen till att det inte blir vänsterhanden är för övrigt att jag har sabbat 4 av 5 naglar på vänsterhanden när jag sov, jag upptäckte när jag vaknade imorse att torktiden inte var riktigt så kort som jag trodde och hoppades. Högerhanden är lite bättre, visst inte felfri, men det är i alla fall mindre märken i den. Sen lyser ju solen dessvärre med sin frånvaro, bilderna hade alltså kunnat bli bättre, men det är sådant man får ta när man bor i Sverige tyvärr. Som vanligt kastade jag mig i säng cirka tio minuter efter att naglarna var färdigmålade, så huruvida torktiden är hiskelig eller jag bara var för otålig och trött kan jag egentligen inte uttala mig om. Dock brukar mina lack klara av denna behandling, men Cyber var det till exempel inga problem.


På bilderna ser ni tre lager av BLU, det här lacket var skirt, skirare än Cyber tyvärr. Att jag har tre lager kan ju såklart ha bidragit till att lacket tog lite längre tid på sig att torka än systerlacket Cyber. Om vi bortser från skirheten var det dock ett ganska trevligt lack att måla med, och färgen är verkligen ljuvlig, jag är alldeles till mig över färgen och det ljuvliga skimret. Som ni kanske vet så är jag inne i en tämligen icke-blå period, jag är alltså helt enkelt opepp på blåa lack.  Men det här lacket fångade verkligen mitt hjärta! BLU är strålade vackert. Det här är ett lack som det verkligen lyser om, och det är bara blått, alltså inga lila eller gröna undertoner. Till skillnad från Cyber innehåller BLU endast blått skimmer, inget iriserande lack här alltså. Det är dock fortfarande det där supervackra skimret som skulle platsa hos vilken sidenhandlare som helst. Helt fantastiskt vackert är det, jag är förtjust, önskar bara att det täckte lite mer och inte hade fullt så lång torktid, men jag planerar att plocka fram det igen när jag känner mig lite mer tålmodig och inte är fullt så trött som jag var vid denna applicering.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-31 11:07:52

Åååååååååh! Vad fint! Vad otroligt utsökt underbart fiiiint! Måste ha! Måste ha!

Postat av: badis
Publicerad 2009-07-31 11:18:52

Haha, köpte just det här lacket i Hawaii, älskar färgen! Men torktiden är litet segig. Men vad gör det, färgen är todieforig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-31 11:21:48

Sminkan: Jaaaaa, det är såå fint! Ja, isf är dte din själ som behöver det:)



Badis: Åh, gjorde du, vad kul!!! Det är superfint verkligen. Blev det några fler?

Postat av: FRÖKEN ERIKSSON
Publicerad 2009-07-31 11:51:54

Oh vilken cool färg !

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-07-31 13:03:08

underbar blå nyans

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-31 13:37:52

Jag tackar både Sminkan å Emma för de fina kommentarerna jag fått :D

Postat av: badis
Publicerad 2009-07-31 14:40:56

Ja, det blev också Spark från SH och sen en trevlig pinkig sak från Jordano, Pink shock:) Jag hade Blu på tassarna på en snorklingtrip och en tjej från besättningen kom till mig och sade iiikduharsåfinanaglar:D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-31 15:04:54

Nej, så häftigt lack! Det ser riktigt fint ut på närbilden.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-31 21:26:59

Fröken Eriksson: ja det är det verkligen:)



Sanna: Åh ja, tycker jag med...



Hanna: Varsågod:)



Badis: Låter trevligt. Haha, jag förstår henne, Blu är ju grymt vacker faktiskt och verkligen en i ögonfallande färg. Kul när sånt händer:)



Alexlyndra: ja, det är så himla fint, alla HD-lacken är fina, iaf de jag har...

Postat av: Sandra
Publicerad 2009-08-01 14:22:03

Underbar blå färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-01 16:47:40

Sandra. Precis min åsikt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela