Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen HD Cyber

Publicerad 2009-07-15 15:26:47 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Sådär, vi fortsätter med Sminkans födelsedagspresenter. Idag tycker jag att vi varvar sminket med lite naglar. I slutet på förra veckan fick jag ett mycket efterlängtat paket med lack som jag hade beställt ifrån ebay. Jag har varit sugen på Sally Hansen Hi Definition lack ända sen jag såg dem hos All Laquered Up. Dock har de varit ganska dyra på ebay och de säljare som har haft dem till rimliga priser har inte shippat internationellt. Till slut lyckades jag dock knipa fyra stycken av lacken för den furstliga summan 6,50 $, riktigt riktigt bra! Frakten tillkom såklart, allt som allt betalade jag 130 kronor för fyra lack, ett bra pris, då de här lacken är nya på marknaden och helt otroligt snygga!   Lacken jag fick hem var Cyber, BLU, Hi-Def och Digital. Här snackar vi lysande färger, det riktigt skiner om dem! Skimriga lack i riktigt klara färger, perfekt för sommaren! De här lacken påminner mig om skimrande sidentyger, så otroligt fina!


Nå, färdigtjatat om hur ljuvliga de är. Först ut för testning var Cyber, som även bär numret 01. Cyber är riktigt starkt skimrande klarlila med ett svagt rosaskimmer i. Verkligen en underbar lila. Och skimret är verkligen ljuvligt, mycket finmalt ligger det som en slöja över lacket och ger en ljuvlig finish, verkligen sidentygskänsla. Ja jag vet jag skulle sluta tjata, men åh, jag älskar de här lacken, om inte Lime Crime redan hade snott "so bright it's illegal" som slogan så borde Sally Hansen marknadsföra dem här lacken under de orden, det passar dem så himla bra!



På bilderna bär jag två ganska tjocka lager av Cyber ovanpå två lager av underlacket Age Correct No Chip, också Sally Hansen, med topping av Sally Hansen Dry & Go Protein Top Coat. En riktig Sally Hansen-manikyr alltså, men det är ett väldigt bra märke som jag verkligen har fått upp ögonen för sen jag började handla på ebay. Egentligen hade det nog varit bättre att måla tre tunna lager än två tjocka lager, men skira lack är så herrans tråkigt och jag har läst någonstans att dessa lack krävde tre lager, alltså fläskade jag på rejält från början. Det första tjocka lagret såg väldigt ojämt ut, dock jämnade det ut sig och blev bra med det andra lagret. Håller man fingrarna mot ljuset kan man se att det inte är hundra jämt hela vägen över naglarna, men å andra sidan, vem går runt och granskar sina naglar mot ljuset hela tiden? Vid vanlig granskning fungerar mina två lager alldeles utmärkt. Även torktiden var utmärkt, i alla fall med överlacket, penseln däremot var sådär, himla bred pensel. Det kan jag dock leva med för lacket är så otroligt vackert. Jag förutspår klara sommarfavoriter i dessa lack, nästa ut för provning blir nog Digital, det rosa lacket, det har jag stora förhoppningar på...

Kommentarer

Postat av: Sanna svarar:
Publicerad 2009-07-15 16:35:57

vilka läckerbitar!

härlig rosbild också:)

Postat av: moonstruck
Publicerad 2009-07-15 16:39:35

Ååååhhhh!!! Nu kommer jag att granska ebay med lupp för att försöka få tag på dessa lack! Jag höll på att kolla efter dem på SH`s egen hemsida, men gav upp efter ett tag när de aldrig syntes till. Men de finns, de är verkliga och jag måste nog stjäla dem av dig;) Tror du att Sminkan blir liiite avis på dig nu...?

Postat av: Lackoholic
Publicerad 2009-07-15 18:26:05

Så fina!

Postat av: Lina
Publicerad 2009-07-15 19:49:59

Åhh vad fina!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2009-07-15 19:52:52

Grattis en dag försent! De där Sally Hansen-lacken ska jag ge mig på när jag slutar med gelén.

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-15 23:31:08

Wow det där var verkligen coola färger, jag fattar inte hur ni lyckas hålla koll på alla lacker!

Postat av: Lucy
Publicerad 2009-07-16 00:45:30

Your nails look so pretty. I love the HD colors. The glow is amazing on them. They do give a finish like a rich satin fabric.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-16 01:43:17

Tokigt snyggt!

Hur skulle du säga att det skiljer sig från Fashionista? Mer rosa skimmer? Mörkare?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-16 09:44:56

Oj,oj! Vilken vacker färg! Jag vill också ha! Allihop, faktiskt! Men, jag får vara glad åt Lola som fortfarande lyser upp min dag. Du har otroligt fina naglar, Emma! Och tack för presenten! En ny craving är född! ;D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-16 15:48:12

Jätte fint! Påminner verkligen om China Glaze Coconut Kiss.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-16 21:48:30

Sanna: Åh ja, det är det verkligen. och tack, jag kopierar Sminkan lite:)



Moonstruck: Ja jag har med hållit span på dem ett tag. Hmm, kan man handla från Sally Hansens sida härifrån? För du menar den amerikanska eller? De finns definitivt, och de är supersnygga, så kolla på ebay du! Det ligger ett paket med alla ute nu, tyvärr skickar inte den säljaren internationellt, har frågat... Bara att bevaka ebay dock, de kommer nån gång ska du se. Och ja, Sminkan är nog lite avis, men hon är glad när jag skriver med:)



Lackoholi: Verkligen!



Lina, Ja det är de, jag är helt såld...



Santa Carolina: Jag tackar å Sminkans vägnar och ska uppmana henne ett läsa:) Och ja, det tycker jag att du ska göra, de är urvackra. Kan du inte måla naglarna när du har gelé?



Marinamake: Åh ja, de är så fina! Haha, det är inte alltid så lätt, särskilt inte för Sminkan, men jag hjälper henne:D



Lucy: Thank you! The HD are absloutely faboulous! I've oly tried this one yet, but oh how they glow in the bottles, definitely lite satin!



Marie: Åh ja, visst är det! Cyber är lite ljusare än Fashionista och så har det ju det rosa skimret med. Uppfattar Cyber som lite varmare, men det kanske är för skimret. Det gör att det får ett mer "levande" utseende med tycker jag. Ska swatcha dem bredvid varandra när jag har tid och ork, så att vi kan göra en mer korrekt jämförelse:)



Sminkan: Ja visst är det:)Haha, klart att du vill, men frågan är om du skulle gilla denna i mer än fem minuter, du brukar ju bli besviken på lila lack... Nåja, om du inte har köpt innan mitt besök så tar jag med dem så att du får klämma på dem. Men du kanske hinner köpa dme innan dess, du är ju snabb i vändningarna:)Och tack:)



Alexlyndra: ja, det är verkligen vackert! Mmm, stämmer säkert, har dock inte Coconut Kiss själv, men har också slagits av tanken.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-07-20 11:49:23

Vill ha! Vill ha!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-20 21:05:42

Ja, såklart du vill, cyber är urhet:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela