Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Perfect Nail Polish 06

Publicerad 2009-07-22 16:12:04 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Nu går jag ifrån det där med varannan sminkning. Har inga sminkningar på lager tyvärr, men förhoppninsgvis får ni en imorgon. Alltså får det bli lite lack i brist på bättre. Ännu ett av lacken från Bulgarien, jag har ju lite att testa. Faktiskt löjligt mycket, jag misstänker att jag har minst 40 oprovade lack här hemma. Återkommer när jag har räknat. Sminkan påstår i alla fall att jag är värre än vad hon någonsin har varit, så ja, snuskigt många otestade lack.


Nåja, det var ju inte det vi skulle prata om, utan Perfect-lacket nummer 06. Faktiskt ett riktigt bra lack, täckte väldigt bra särskilt med tanke på att det är så ljust. Två lager lack på bilderna, samt min vanliga kombi, två lager av Age Correct No Chip från Sally Hansen som bas samt ett lager Dry & Go Protein Top Coat som topping. Med det snabbtorkande överlacket torkade det snabbt och det var lättmålat, inget ont att säga om detta lack alltså. Färgen är ljust karamellrosa med massor av skimmer i en guldorange ton, inte alls tokigt faktiskt. Möjligtvis kan jag säga att det är för duochromt, jag ser nästan mer av skimret än av basfärgen, i alla fall när det är ljust. I lite mer skuggig miljö syns det rosa mer. Och rosa med guldskimmer är vackert så jag ska inte klaga, det här är ett mycket trevligt lack, klart värt 25 kronor eller vad det nu kan ha kostat mig.

Kommentarer

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-07-22 16:41:17

Fiint färg :)

och tack för din kommentar :)

Jag köpte en sånt där palett som man får massa roliga färgen och jaa inte bästa bästa men det finns riktigt pigment rika färger där som knappt går bort ibland (den rosa!) :P

så här ser den ut :)

http://bjooti.net/wp-content/uploads//2009/01/hot-palett.jpg

Postat av: Fia
Publicerad 2009-07-22 20:15:29

Åh, det var jättefint. Mycket rosa här på bloggen nu :D. Ser faktiskt ut som ett rosa jag skulle tänka mig att bära :)

Postat av: Emelie
Publicerad 2009-07-22 21:39:21

Åå det här är verkligen en Emelie-färg! Älskar allt rosa med guldskimmer. Jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-22 22:42:06

Vanessa: tack själv:) Aha, en sån palett vore kanske inte helt fel, mina eyeliners är iaf grymt pigmenterade... och de såg otroligt intensiva ut på dig.



Fia: ja, det tycker jag med. haha, jag vet, det är helt och hållet mitt fel, jag som har en rosa period och drar med mig Sminkan:)



Emelie: Jag tänkte på dig när jag publicerade faktiskt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-23 08:30:43

Jag gillade skimret! Det var ett jättesött lack! vad duktig du är som inte missar en dag av de tio! Jag är jätteglad för det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-23 11:25:00

Ja, det är ett fint lack, mycket vackert skimmer. Åh ja, visst är jag duktig!:D

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-23 12:58:37

Jag gillar det också, jättemycket! Diskret men på något sätt väldigt unikt och uppseendeväckande också.

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-23 15:46:41

Jag tycker det var ett jättefint lack, gulligt! Guld och rosa är himla fint ihop.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-07-23 19:19:38

hehe ja det blir mycket färg faktiskt :)

:):)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-24 13:26:45

Marie: ja det är ett fint lack, allt skimret gör att det inte blir så platt heller...



Marinamake: Haha, ja du har så rätt, det är ett gulligt lack:) Och rosa och guld är en väldigt fin kombi...



Vanessa: ja, men det är ju bara trevligt:)




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela