Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Julikavalkad

Publicerad 2009-07-31 17:03:16 i Kavalkad,

Ja, nu är sommaren slut! Eller okej då, juli är i alla fall slut. Semestern är snart över och allt kommer återgår till den vanliga rutinen med tidiga morgnar och jobb, jobb, jobb. Men det ska bli lite skönt faktisk, att komma hem till stan och få ett "liv" igen. Den här sommaren regnade verkligen bort nästan helt. Inte så skojigt. Men smink kan ju lysa upp även en mulen dag och månadens makeuper har ju haft en del färg alla fall. Favoriter för mig är den rödgula, för den är så otippad, och så den geckogröna och den med gröna glitterramen. Sen tenderar ju en Sminkan-månad att vara sig ganska lik... Nå, här är de alla fall, alla eotd jag visat i juli.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10
11


Emma, vacker som en dag, har ju skapat flera hänförande makeuper denna månaden. Det tackar vi för! Tror att det är personligt rekord för Emma vad gäller antalet inlägg den här månaden, och det passar väl bra för i augusti blir det ett år sedan Emma började gästblogga hos mig. Hon blev snabbt medbloggerska så klart, och jag är otroligt glad och stolt över att få ha en sådan skönhet här i min blogg!  Här är en liten återblick på de makeuper hon visat i juli:



Kommentarer

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2009-07-31 22:04:23

Så fine dere er.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-31 23:02:53

En produktiv månad av både dig och mig. Av dina gillar jag mest den grön-limeiga, den med guldfransarna och den bruna med glitter under ögat som du gjorde härom dagen. Av mina gillar jag mest den turkosblå med strass och den gröna med glitterprickarna, men även den i teal och koppar.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2009-08-01 09:35:47

Ni är super duktiga båda två :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-01 09:59:41

Ni är så otroligt kreativa båda två. Det är en fröjd att läsa bloggen både nya och gamla inlägg. Min Sminkan favorit denna månad är sista bilden på rad 3.

Min emma favorit är den gröna med "prickarna".

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-01 12:00:00

Juli har verkligen gått fort! Jag har inte uppdaterat alls nästan. Well well, mina favoriter bland dina är:

Rad 3 bild 1

Rad 5 bild 3

Rad 6 bild 1

Rad 7 bild 2

Rad 9 bild 1



Mina favoriter bland Emmas är:

Rad 1 bild 3

Rad 1 bild 4

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-01 12:13:21

Jag är säkert den enda som tycker det är skönt med detta väder, jag mådde ju så dåligt av värmeböljan :)



Mkt fint ni har gjort!! Av Sminkans gillar jag mest de lila (har en grej för lila just nu) o den blålila i mitten på rad 7!



Av Emmas den gröna med prickarna eller den oranga bredvid

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-08-01 17:56:47

Jag tycker att det har varit en rolig månad! Mycket färger och lösögonfransar och sånt som jag tycker är roligt från er båda. :)Men några favoriter kan jag inte välja ut, ni har helt enkelt överträffat er själva!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-01 18:27:01

Vilken månad, så mycket fint från er båda:)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-08-02 13:42:19

vilken färgkavalkad!stört omöjligt att välja favoriter, ni har ju båda gjort en fantastisk månad!

okejdå, sminkningar med lösisar till smäller högt! fast å andra sidan Sminkans mer neutrala brun- gröna är också väldigt vackra. nej, jag kan inte välja :)

Postat av: Karin
Publicerad 2009-08-03 02:26:08

Åh vad fina ni är båda två, och era mejker är underbara! Vilken inspiration!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-08-03 20:42:16

Ovanligt många höjdare denna månad, knappt nån mening att peka ut en enskild, men den orangea med matchande lösfransar var bara döcool. Samtliga gröna föll mig dessutom extra mycket i smaken. Och av Emmas gillar jag den med prickar allra mest!

Postat av: sandra
Publicerad 2009-08-04 02:29:06

sjukt snygg blogg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-04 11:46:30

Sadie och Vanessa: Tack!



Alexlyndra: ja det blir ju gärna så på sommaren, kan vara skönt med en liten semester från bloggen med. Tack, jag gillar också dem... Iaf den med prickar:) Fast den med röd eyeliner är ju lite rolig såklart.



Sminkjante: Tack så mkt. ja den grönprickiga är fin, den och den turkosblå med strass är mina favoriter...



CC: Tack! Ja jag gillar med den grönprickiga, den rödorangea vet jag inte riktigt, mer kul än fin. Och appropå vädret, det är skönt att jobba i, men när jag är ledig, då vill ja ha värme:)



Karusell: tack:) Jag tycker med att det har varit en bra fransmånad:)



Sanna: Åh, tack så mkt raring!



Glamqueen: ja jag tycker med att det har varit en bra månad! och visst är det så att lösisar tillför lite extra...



Karin: tack så mkt, vad glad jag blir!



Mimmi: Nej men åh, tycker du? Vad kul, tack så mkt! Jag håller med, den med prickar är riktigt fin:) Gillar dock den turkosa med strass himla mkt med...



sandra: Tack så mkt!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-08-04 21:11:06

Vonderbaar, som alltid!! OT (eller inte)fick jag just se ditt vackra öga på Overall Beauty. Det fanns inget om Sminkan, så först trodde jag att de snott din bild (konstigt, eftersom OB:s Kim verkar vara underbar.. ) men sedan klickade jag på länken till Ann och hamnade hos dig :-)

Så nu vet jag vad du heter.. :-*

Postat av: Angelica
Publicerad 2009-08-05 00:58:02

Jag är kär i dina gröna sminkningar! :) Älskar grönt men alla skuggor jag har i grönt är så "matta" och tråkiga.. XD Trevlig blogg!

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-08-05 09:18:13

TACK allihop för era härliga kommentarer! Ni är fantastiska!



Pixelpig! Du är listig du! ;D

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-08-05 09:29:08

Åh ni är så duktiga båda två! Jag gillar allt ni gör, men för Sminkan så är nog rad 9 första bilden en absolut favorit. Mums! Och Emmas den gröna med prickar, superläcker! Men annars så gillar jag alla!

Postat av: Amanda
Publicerad 2009-08-06 10:25:24

Snyggt sminkat ^^

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-10-24 20:12:33

fan vad snyggt du sminkar dig, du jag har problem med foundation och puder, jag vill att det ska täcka då jag har problem med acne men inte så mycket längre, men vad ska jag köpa som är bra och täcker? Det ser kakigt ut eller så "smälter" det efter någon timme, det jag har nu alltså foundationen är Miracle touch max factor och pudret på makeup store


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela