Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guldfrans

Publicerad 2009-07-09 09:39:48 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Galet, men ändå roligt, är det med guldfransar! Jag har ju haft några dagars semester, som ni kanske har märkt. Ägnat mig åt lyxigt drinkdrickande och massor av god mat på en kortare liten resa. Denna makeup har Sinful Colors vita stiftskugga som bas och ovanpå den är det en varmt grå med guldig underton och en guldig skugga ur min senaste Manly palett. Highlightern är också från samma palett och gulvit.

Jag lade den gråguldiga på hela locket och upp på inre delen av brynbenet, längs näsan. Den guldiga lades sedan på brynbenets yttre del i ett svep. Den är något mörkare än den grå och ger aningens definition. Därefter highlightern i gulvitt under brynet.

Därefter lade jag lite guldpenna från IsaDora under ögat, klistrade fast lösögonfransarna och kände mig klar. Men... Lite svart kajal ville jag ändå ha sen. Jag målade den svarta kajalen som inliner och sedan ut i ett streck från yttre ögonvrån. Detta gjorde jag medan jag tittade rakt fram. jag måste säga att ja gär imponerad att den så väl följer själva fransarnas rad. Det svarta är alltså bandet lösfransrarna är fästade på, inte en eyeliner.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-09 11:04:38

Hurra vad fint! jag vi pratade ju om dessa fransar, och jagt tycker inte alls att de ser så himla galna ut faktiskt. Tycker mest att de var coola på dig, snyggt! Dock snor de ju all uppmärksamhet, hann knappt se ditt övriga smink. Okej har kollat, du körde neutralt, det var nog klokt... Läckra fransar iaf, men kanske inget att ha om man vill lyfta fram skuggorna...

Postat av: CC
Publicerad 2009-07-09 12:13:37

Läckra fransar!! Ebay?

Postat av: Lea (Marisu)
Publicerad 2009-07-09 16:07:58

Supersnygg fransar verkligen!

Postat av: stephy
Publicerad 2009-07-09 18:02:08

måste hålla med om att fransarna INTE ser så galna ut utan är sjukt fina på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-09 18:56:10

Emma! Ja, de kräver en rätt neutral look förövrigt. :D



CC! Ja, Ebay. 10 par för några dollar!



Lea! Ja, de är roliga!



Stephy! Kul att du gillar dem! De är himla kul i alla fall!

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-09 19:55:36

Ahh du ser ut som en isprinsessa! Får mig att tänka på hon vad hon nu heter, elaka drottningen i Narnia... fast du ser inte elak ut, jag menar bara vintrigt! Cool sminking (i båda bemärkelserna, he he).

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-09 22:35:48

Wohöu vilket grym makeup! Jag är nog lite kär faktiskt. Jag älskar guldet tillsammans men den svarta eyelinern!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-07-10 18:33:13

Superläckra fransar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-10 22:30:09

Marina! Tack!



Alex! Tackar!



Sminkjante! ja, tycker jag med!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-07-11 10:16:12

Gud så läckert! Passar dig perfekt =) glammigt men ändå stilrent och inte over the top. Dom här fransarna i silverutförande skulle vara perfekta i en ice queen-makeup!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-07-12 13:48:41

Åh så snyggt, Älskar fransarna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-12 13:59:47

Purity! Tack! Jag har dem nog i silver också...



Sanna! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela