Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gul, orange och röd med Manly och HOT

Publicerad 2009-07-16 11:54:45 i Emmas FOTD 2009,

Lite mer smink, varannan dag passar väl bra? Måste bara säga att kjag tycker det är jättekul att ni kommenterar, det är så roligt att läsa. Ska svara på alla era kommetarer ikväll, men just nu har jag bråttom deluxe, ska vara på jobbet kvart över. Det här inlägget har några veckor på nacken kan jag tillstå, planering är a och o om ni ska få ett inlägg om dagen i 10 dagar...

Imorse när jag vaknade satte jag mig upp i sängen med ett ryck och tänkte kycklinggult. Nej skämt åsido, det gjorde jag inte. När jag vaknade så var klockan sex och jag tänkte nog mest, åh gud måste jag verkligen. Sminkan och jag diskuterade dock det här med gult, orange och liknande färger. Jag tycker att det är ganska smickrande färger och då sa Sminkan upp till bevis, ungefär. Alltså tänkte jag att Sminkan kunde få en kycklinggul och orange sminkning nu när jag kör hennes födesledagsinlägg. Jag bestämde mig att även testa min röda eyeliner från HOT, eftersom jag fortfarande inte kommit mig för att göra det, något jag verkligen inte förstår varför, för den är riktigt fin.


Hyn

Foundation: Wet n Wild Mineral Foundation Fair

Concealer under ögonen: Maybelline Dream Mousse Concealer 04

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium       

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Minealize Dainty

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: En gul, en orange och en ännu mer orange från Manly, alla matta

Highlighter: Makeupcosmetics Woman

Eyeliner: HOT Makeup i rött

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L'oreal Double Extensions Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare



Efter att grunden var på plats så grundade jag mina ögonlock med Shadow Insurance, och därefter gav jag mig på en av de gula skuggorna i min Manly-palett. Den gula skuggan applicerade jag på den inre delen av ögat. På mittendelen applicerade jag en mediummörk orange, och längst ut applicerade jag en riktigt skrikig orange färg. Highlightern är Woman från MUC, en färg som ser vit ut i burken men som får ett guldgult skimmer på huden. Woman har jag tidigare inte gillat så särdeles mycket, men till det här sminket tycker jag att den var fin. Woman applicerades även i den inre ögonvrån, mot näsroten, om ni förstår hur jag menar. Därefter målade jag eyeliner på båda ögonen med en röd flytande eyeliner från HOT. Flytande eyeliner är normalt sett inte min melodi, jag tycker att det är sjukt svårt att applicera, men de från HOT är riktigt bra faktiskt. Den enda jag inte är så förtjust i är den blå, den har tenderat att smula lite, men annars är de kanonbra. Ögonmakeupen avslutades med kajal under ögat samt mascara, både på den övre och den undre fransraden. Kinderna fick lite persokofärg med Dainty och läpparna målade jag med ett Slimshine i färgen Bare. Det här sminket blev väl sådär får jag väl säga. Hade nog blivit snyggare med en svart eyeliner, men vad tusan, det var roligare med en röd!

Kommentarer

Postat av: FRÖKEN ERIKSSON
Publicerad 2009-07-16 12:04:54

fina färger (:

Postat av: Aila
Publicerad 2009-07-16 12:34:26

Summertime;)!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-16 13:04:15

Jättesnyggt! Ser ut som något jag kan tänka mig idag.. :)

Postat av: Sanna svarar:
Publicerad 2009-07-16 14:56:34

åh, så somrigt eldigt:)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-16 15:49:30

Wow, Emma! Fantastiskt snyggt! Jag älskar de eldiga färgerna. :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-07-16 16:43:46

Du lyser som en sol. Jag gillar verkligen denna färgkombination och du har gjort den med bravur.

Postat av: DevilCandy
Publicerad 2009-07-16 18:26:40

Mycket nice. Eyelinern är pricken över i. :-)

Postat av: Linda H - Hair & Make-up artist
Publicerad 2009-07-16 20:10:56

Hurra för orange! gud vad fin du är i orange Emma!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-16 21:25:42

Fröken Eriksson: tack, de är lite roliga...



Aila: haha, ja det har du rätt i:)



Marie: Tack! Och kul, jag vill gärna se:)



Sanna: Åh ja, visst är det;)



Alexlyndra: tack! Ja, jag tycker faktsikt att såna här färger är fina på smink, om än lite ovanliga...



Sminkjante: Åh, tycker du?! Tack snälla:)



DevilCandy: Tack, ja det har du rätt i...



Linda H: Tack:) Ja orange är fint faktiskt, jag glömmer det mellan varven, men så är det...



Postat av: Anonym
Publicerad 2009-07-16 23:03:11

Åh va du är duktig, riktigt cool sminkning, HOT kan man säga ha ha! Gillar verkligen färgkombon!

Postat av: Nextadon
Publicerad 2009-07-16 23:33:52

Oh, vad glad jag blir av denna sminkningen! Det är superfint.

Postat av: Suss
Publicerad 2009-07-16 23:45:53

vilka otroligt klara och härliga färger! jättefint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-17 00:11:29

Utan tvekan roligare med röd eyeliner! Och snyggt dragen också! Härliga färger och absolut klädsamt. Mer flammande färger på dig, tack!

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-07-17 02:27:16

Så snyggt! Jag gillar den röda eyelinern, väldigt annorlunda och häftigt :D

Postat av: eh
Publicerad 2009-07-17 02:48:25

this one is unusual but i actually quite like it!

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-07-17 09:14:11

Riktigt kul färger - härligt att du vågar ta i lite och inte mesar med färgen. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-17 22:18:31

Anonym: tack, gud vad glad jag blir!



Nextadon: Tack så mycket!Härligt att kunna göra ngn glad med sitt smink:)



Suss: tack Suss, jag tycker med att de är fina.



Sminkan: Ja visst är det! Håller med dig om det, och är mkt nöjd med appliceringen när jag kollar på bilderna... Haha, vi får väl se. Tack hjärtat:)



Hanna: tack! ja röd eyeliner är riktigt kul faktiskt, ngt för dig kanske...



eh: Thank you, I'm glad to hear.



Ninni: Tack Ninni! Det är alltid kul när man får sån responms, särskilt på lite mer färgglafda historier som kanske inte är så givet klädsamma... och du ser att jag ler på sista bilden va?:)

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-18 00:01:40

Sorry, det var jag som skrev om HOT sminkning här ovanför... fattar inte varför namnet inte kom med...?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-18 00:22:48

Marina: Asch, dte är ju blogg.ses fel och inte ditt. Kul att veta vem det är från dock. Misstänkte att det var från en "kändis":)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-07-18 12:19:13

Väldigt fint! Highlightern är verkligen pricken över i:et!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-18 14:42:39

Kerstin: tack så mkt! ja Woman var fin i den här sminkningen faktiskt...

Postat av: Menée - frisör och dansare.
Publicerad 2009-09-18 18:56:56

hej! jag har några frågor angående manly-paletten. beställde du den från ebay? minns du vilket land den kom från? hur lång tid tog det för den att levereras till dig?



Tacksam för svar :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela