Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glittrig apelsinmarmelad!

Publicerad 2009-07-09 10:06:16 i Naglar - flakes,

Här är en manikyr gjord med China Glaze Style Wars i orange och Nfu Oh flakeglitter, nr 44.

Jag bar den här kombinationen för inte alls länge sedan och glömde fota den då. Den syntes dock på någon bild där jag höll i någonting jag skulle visa, ögonskuggor tror jag, och flera ville veta vad det var för nagellack. Här kommer den alltså nu. Jag tycker det liknar en lyxig apelsinmarmelad! Härligt orange med guldiga flakes!

Färgen är som ett litet minisolsken. Tokorange. Kan säga att den inte uppskattas av alla... :D
Den matchar definitivt de liljor som slagit ut i alla fall, som ni ser. Man kan inte missa den här färgen, men det är jobbigt att lacka med Style Wars. Två lager ger inte full täckning utan man kan ana linjen mellan nageltipp och nagelbädd. det ser lätt skitigt ut, på något sätt. Fler än två lager och lacket vill bli kluddigt. Med Nfu Oh glitter och topplack är man oavsett uppe i fem lager (baslack-2 lager style wars- ett lager Nfu Oh- topplack) och det blir väldigt tjockt. Lacklagren tenderar att släppa som en film från nageln efter ett tag. Men man tröttnar snabbt ändå, så det gör inget. ;D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-09 11:08:33

Det ser faktsikt väldigt apelsinmarmeladigt ut. ganska fint, men inget jag själv skulle vilja bära, så är nöjd med att jag inte köpte detta. Och appropå fem lager, det är min standard, baslack X2, färgat X2 och topplack X1.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-09 11:26:19

Jag kan inte bära orange, jag tröttnar direkt! Det är snyggt i en halv dag och sen... mjä.

Orange ögonskugga dock, där har vi en hit!

Postat av: CC
Publicerad 2009-07-09 12:14:58

I love it!!!! Verkligen som apelsinmarmelad.

Tyvärr skulle det se knasigt ut på mig, passar inte alls i orange

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-09 18:53:11

Emma! nej, en dag räcker med orange på tipparna...



Marie! Samma här. Jag blir fascinerad av färgen, tycker det är kul en timme, sen vill jag byta.



CC! Japp, det ser galet ut. Men det är lite roligt som omväxling.

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-09 19:53:30

Weeiii! Tjoho vilken färg! Man kan inte sluta titta, håller med verkligen apelsinmarmelad av finaste kvalité ;-)! Jag förstår om du fått kommentarer!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-09 22:36:39

Jag undrar om det var denna jag frågade om för ett par veckor sen.. Otroligt fantastisk kombination av lack, jag älskar det!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-07-11 10:36:58

Jag älskar orange, fy satan vad snyggt det här var!

Postat av: Maggie
Publicerad 2009-07-12 15:09:28

Läckert! Ser ut som en flammande eld :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela