Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Shelter Island

Publicerad 2009-07-17 09:01:14 i Naglar i blått,


Essie Shelter Island blir ingen favorit i min samling. Färgen är himla fin, det är den, men det är lite halvtrist konsistens på lacket, ville valla upp sig och bli ojämnt och flyter inte ut riktigt bra på nageln. Två lager lack har jag här och skulle nästan behövt tre för det finns en antydan till VNL. Dessutom ser lacket lite slitet ut fast det är helt nylackat. Ibland kan ju lack dra sig lite tillbaka från nageln yttersta kant om man använder Seche Vite som överlack, och det gjorde jag här, men det är inte det som är problemet. Jag tror det är att färgen är en aningens flammig faktiskt.

Det känns alla fall inte som ett kvalitetslack, så som Essie ändå marknadsförs. De Essielack jag har är verkligen ojämna. Jag älskar Mesmerize, ett av mina finaste och bästa blå, men flera andra har gjort mig besviken. Det här hamnar i den senare kategorin. Men, jag ska ha det idag alla fall, för jag matchar med sommarklänning i blått. Ja, jag vet, jag byter stil på sommaren, men det är lite skönt faktiskt. Ett par veckor i färg varje år...

Ja, det var mina två inlägg idag. Nu väntar jag med spänning på vad Emma ska skriva om!

Kommentarer

Postat av: SÖTSUR
Publicerad 2009-07-17 09:09:11

Jag tycker nyansen ser skithäftig ut så här på bild, men om den är flammig och har skum konsistens då är det ju ingen hit direkt.

Postat av: Fia
Publicerad 2009-07-17 13:43:00

Jag håller med ang. konsistensen. Essie upphör aldrig att göra mig besviken.

Men färgen var otroligt snygg på dig. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-17 14:22:54

Sötsur! Ja, dessvärre känns lacket urtråkigt att måla med.



Fia! Visst är det skumt att Essie, som ju är så pass uppburet, gör så usla lack? Men de gör ju en och annan vinnare också...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-17 18:12:35

Jag tycker att färgen är fin, men flammigt låter ju inte så snyggt... Har bara ett Essie-lack, och det gav inge mersmak...

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-07-17 20:19:12

Läckert! Det finns så mycket fina blå nyanser på lack nu för tiden att jag blir alldeles sjövild. Vill ha vill ha och vill ha liksom! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-17 23:43:39

Emma! nej, de är för ojämna för att hamna på favoritlistan...



Fru Choklad! Ja, många fina blå, helt klart. Men det här var faktiskt inget fint om man tittade noga...

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-17 23:53:02

Va trist med lacket! Men det ser iallafall väldigt fint ut på bilderna, läcker färg!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-18 00:02:31

Vid nästa beställning ska jag få med ett ljusblått lack, det är så fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-18 09:39:12

Marina! Ja, bilderna är bättre än verkligheten...



Alex! Du skulle kunna få det här, men det vore synd för du förtjänar ett bättre. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela