Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Pure Energy

Publicerad 2009-07-10 22:29:38 i Naglar i blått,


Just nu pryds mina naglar av Color Clubs lysande elblå Pure Energy ur deras Electronica-kollektion. Ett roligt lack som passar mina naglar väldigt väl. Jämför ni med det orangeglittriga i min förra notd så ser ni vad jag menar. Naglarna blir längre och smalare i detta turkosblå lack än i det orangea men bilderna är tagna med en enda dags skillnad.

Det är två lager av denna skönhet. Lättlackat, snabbtorkat och trevligt. En aningens VNL men inte så det stör trots att jag är lite åt det känsliga hållet. Det ser alla fall inte skitigt ut. Jag måste säga att lacket är trevligt. Inte unikt på något sätt, men trevligt. Det påminner om Misa Ben Her, ett av mina favoritlack i turkos, men är "varmare" på något sätt. Helt klart ett roligt sommarlack!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-10 23:06:44

Skitsnyggt lack! jag är ju lite turkos just nu... hade ett lack i liknande färg förra helgen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-10 23:17:14

Emma! Ja, det är fint

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-07-11 00:27:10

Jag har detta på tårna just nu och det lyser verkligen upp min tillvaro!! (Kan ju inte ha på fingarna så ofta, har bara ljusa "osynliga" där p g a mitt jobb...)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-07-11 00:32:22

Det är roligt hur olika färger och olika typer av ljusreflekterande ingredienser kan påverka hur man uppfattar längd och form på naglarna... Kul att du uppmärksammar sådant!

Det är förresten jättesnyggt, jag skaffade China Glaze Sexy in the City för att fylla platsen som "sommarens blå" men funderade såklart även på detta :)

Postat av: Fairygloss/Parfym-dåre
Publicerad 2009-07-11 09:05:20

Jätterfint

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-11 09:30:38

C-I! Ja, visst är det en glad färg!



Marie! Jo, det är ju ett av kriterierna för lyckad lackning. Att naglarnas form framhävs på ett bra sätt alltså. Men exakt vad det är som gör det fattar jag inte...



Fairygloss! Håller med!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-07-11 12:59:55

Jag gillar skarpt!

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-07-11 14:48:54

Åh det var en fin turkos! Galet "elektriskt"! Hamnar på vill ha listan ;-)!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-12 23:07:23

Fint är det verkligen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela