Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Brown Smoke

Publicerad 2009-07-27 18:44:01 i Emmas FOTD 2009,

Här kommer min sminkning från i lördags, en brun sotning där jag utgick ifrån Makeupcosmetics kalla bruna skugga Brown Smoke.  Jag har faktiskt haft en nästan likadan sminkning två helger i rad nu, första gången hann jag dock inte fota men i lördags hade jag lite bättre med tid.


Hyn

Foundation: I.d. Mineral Foundation Fairly Light

Concealer under ögonen: Dream Mousse Concealer i 04

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Wet n Wild Ultimate Minerals Bronzer i Amber Glow

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Makeupcosmetics Brown Smoke, Face Eyedust Reality

Highlighter: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Lösfransar: Ardell 110 samt lim från Ardell

Läppar

Läppglans: Lancôme Juicy Tubes Pamplemousse



På en bas av Shadow Insurance applicerade jag Brown Smoke över hela ögonlocket, i globlinjen samt en bit upp på brynbenet. Där Brown Smoke slutade applicerade jag lite av sandfärgade Reality så att kanten skulle bli lite mjukare. Highlightern Magic Copper fick ligga ovanför Brown Smoke och Reality upp till ögonbrynet. Längs med övre fransraden applicerade jag svart eyeliner och mascara, därefter klistrade jag dit lösögonfransarna Ardell 110, mina absolut diskretaste fransar bortsett från singelfransar. Längs med undre fransraden applicera jag kajal, lite Brown Smoke, samt mascara på fransarna. Som rouge ligger Wet n Wilds Ultimate Minerals Bronzer i Amber Glow. Den bronzern drar mer åt persoikohållet än någon annan bronzer jag äger och skimret är dessutom ljuvligt och därför tycker jag att den är suveränt fin som rouge nu till sommaren. Avslutningsvis fick läpparna lite färg med mitt enda Juicy Tube i färgen Pamlpemousse. Sen var det klart, jag måste säga att jag gillar denna sminkning jag är inne i en brun fas tror jag alltså passar denna mig perfekt just nu. 

Kommentarer

Postat av: Faile
Publicerad 2009-07-27 18:59:54

Gud vad snyggt! Om man ändå var så skillad.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-07-27 20:53:39

Riktigt snyggt!

Postat av: Sanna svarar:
Publicerad 2009-07-27 21:01:58

vackert!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-07-27 21:22:15

Väldigt snyggt o stilrent! Rouget ser verkligen perfekt persikoigt ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-27 21:50:32

Faile: Åh, tack:)



Alexlyndra: tack tack!



Sanna: tack



Kerstin: Tack så mkt! Och ja, det är suveränt fint, mkt bättre ä mina brunare bronzers:)

Postat av: CC
Publicerad 2009-07-27 22:53:42

Diskret o snyggt! Jag har också varit inne i en brun period el mer brun/bronzig/guld kanske. Men det passar ju bra på sommaren

Postat av: Fia
Publicerad 2009-07-28 09:41:54

Åh, vad snygg den var på dig! Dina ögon "poppar" verkligen!

På mig ser den mest smutsig ut :(. Bruna ögons förbannelse :P

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-07-28 10:11:59

Det är fint med brunt. Kanonfint gjord.

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-07-28 13:39:41

Otroligt vackert! Du passar verkligen i den bruna nyansen, fast vem passar inte i underbara Brown Smoke? ;D

Du ser ju alltid fantastisk ut så jag känner mig tjatig, men detta var verkligen så himla fint! Precis som jag trodde!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-07-28 14:01:56

fint :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-28 18:21:09

CC: Tack. Ja precis, det tycker jag med. Passar till hösten med ifall det håller i sig:)



Fia: Tack! ja jag tycker att den är fin på mig, känns som om den plockar fram det bruna i mina ögon lite. Synd att den inte passar dig för jag tycker den är ljuvlig.



Sminkjante: Tack! Ja jag gillar brunt mer och mer faktiskt...



Sminkan: tack sötis! Ja precis, Brown Smoke är verkligen användbar. Fia påstår dock att den inte klär henne, så dte är möjligt att dessa personer existerar;) Och du, det är är okej, jag kan höra det flera gånger:D



Anonym: tack!

Postat av: Pernillamariaa
Publicerad 2009-08-05 19:42:32

Sv; Tack så mkt=) Ja ibland är det skönt att vara mer naturlig och inte så färgstark;)



Och jag har faktiskt inga färgade linser, utan det är min naturliga färg=) Men så fort jag har guldgröna nyanser så tar skuggan upp ögonfärgen väldigt mkt.



Snygg sminkning föressten=)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-12 14:13:35

Pernillamaria: Tack. Wow, verkligen häftigt att din ögonfärg förändrades så med skuggfärgen...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela