Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Atelier Tulle med glitter på

Publicerad 2009-07-04 12:32:56 i Naglar - glitter för layering,


Nu var det länge sedan det dök upp naglar här känns det som. Jag är inne på min andra manikyr sedan DV8, och det här är den jag hade fram till igår. Inspirerad, som vanligt, av Sanna på MakeUpMyLack. Ni såg säkert hennes Sexsea med Northern Lightglitter? Här är det China Glaze Atelier Tulle med Fairy Dust istället.

Det här är mitt favoritlack i koralligt rosa. Jag älskar att det är så lättlackat och, på sommaren, älskar jag även färgen! Det är sommarsött, eller hur! Glittret älskar jag också, speciellt som det går lätt att ta bort...

Atelier Tulle klarar sig med ett lager lack vilket jag uppskattar. Alla fall på mina mikrokorta naglar. Ett lager glitter på det men sedan två lager överlack.

Kommentarer

Postat av: Purity
Publicerad 2009-07-04 13:20:37

Vad läckert det blev med glittret över! Mikrokorta naglar. Bah. Mina har varit så korta nu ett tag att det gör ont =/ Bryter av dom hela tiden på jobbet...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-07-04 13:25:04

Purity! Din stackare! Jag har också haft otur sista tiden med naglar som bryts och det gör verkligen ont...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela