Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Pink Pomberry Sugar Scrub

Publicerad 2009-07-24 18:28:44 i Hud och hand,


Före sommarlovet fick jag en massa kul grejer från Overall Beauty och självklart har jag inte skrivit om hälften än. Eller jo, hälften kanske, men ett par, tre lack och den här lilla socketrskrubben har liksom undflytt bloggen.
Det här är en nyhet hos Kim som jag var sugen på att testa. Jag vet att man kan göra sin egen sockerskrubb, jag har läst de trådarna på Pret-ty, men, jag är ju inte pysslig för fem öre och dessutom låter det väl inte så illa med lite härlig doft på skrubben?

Pink Pomberry Sugar Scrub är precis vad som står på burken. Den exfolierar, den gör huden len, len, len och mjukare än mjuk och den doftar gott i timmar efter dusch. Har den då ingen dålig sida? Jo, den är ganska odryg, eller burken är rätt liten i förhållande till hur mycket som går åt per användning så den räcker nog inte mer än kanske tio gånger. Eller så överdoserar jag, vilket är mycket möjligt. Jag öser på en rejäl klutt av skrubben nämligen!

Efter skrubbandet är min hud len och mjuk och härlig, något som den faktiskt inte är i vanliga fall. Jag har inte den där åtråvärda, lite oljiga, mjuka hud som vissa begåvats med utan mer en lite knottrigt halvtorr dylik. Jag brukar vara sparsam med skrubbkrämer då de oljiga tenderar ge mig finnar (inte i ansiktet alltså, allt som berör hud i detta inlägg handlar om min kropp) och jag glömmer nog faktiskt rätt ofta bort att vårda min hud (det gäller all hud på hela mig) så skrubbkräm är alltså inte min största kategori bland skönhetsvården. Jag gillar dock känslan av den här och skulle vilja påstå att av dem jag testat är denna bäst. Sen har jag alltså bara testat en handfull som jag kan minnas just nu. 

Doften är stark och söt och ligger kvar på huden i evigheter. Utmärkt om du gillar, men jag tycker kanske den är lite för fruktigt söt för mig.  ni vet, jag gillar kryddor inte frukter när det handlar om doft. Ge mig denna med kaneldoft och jag är trogen skrubben resten av livet, men som sagt, lite för söt doft i originalet.

Om ni beställer från Overall Beauty, vilket ni absolut ska göra, så rekomenderar jag följande
Magic lash (pilligt men med verklig effekt!)
Pink Pomberry Sugar Scrub (för lenaste sommarhuden!)
BB Coutures nagellack!
Men, missa inte deras mineralögonskuggor som verkligen är både bra och fina. Just nu finns ett fint set med fem skuggor och ett penselkit som erbjudande, om ni är sugna att prova.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-07-24 19:48:52

Låter ju inte så dumt... Trevlig recension dessutom.

Postat av: Sanna svarar:
Publicerad 2009-07-24 22:43:27

yum yum! Älskar sockerskrubb!

Nu blev jag sugen på att testa magic lash också

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-07-24 23:38:08

Emma! Kul att du gillar mina försök till recension. Och ja, den kan vara värd att prova!



Sanna! Ja, fast du har ju massor av ögonfransar ändå. Men den ger verkligen effekt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela