Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Yes diskmedel Clean&Care

Publicerad 2009-01-27 19:30:19 i Hud och hand,


Med Aloe Vera och gurka ska detta handdiskmedel vårda mina händer, lovar det. Det låter ju bra för en sådan som jag som ständigt diskar och alltid "glömmer" handskarna. Jag lovar mig själv att jag ska bättra mig gång på gång, men icke.
Diskmaskin känns så onödigt i min pyttelägenhet som delas av mig och mina katter. Oj, vad patetiskt det lät! Hihihi! Jag är ju vansinnigt nöjd med att ha det så, tro inte annat. Jag är liksom urtypen för särbo-förhållandet! :D

Nå, diskar gör jag ju som sagt, och dessutom varje dag, ofta flera gånger. Diskmedel ska ju inte vara så bra för händerna så om detta är skonsammare än mitt vanliga är det ju bra. Doften är ganska läskig dock. Inte så fräsch och "nydiskat" utan mer som en handtvål. Annars verkar den fungera som vilket diskmedel som helst. Inget fel på det alltså.
Nå, när jag skriver detta är det dag ett med mitt nya diskmedel. Jag ska lämna detta inlägg ett tag bland det opublicerade och återkomma om huruvida det känns bättre när jag använt det ett tag. Okej? Ja, ni har ju inget val, ni vet ju inte att jag skriver detta så det måste vara okej. 

                                                                          _______________________


Jaha, nu är flaskan slut och det är ett  diskmedel jag inte kommer köpa igen. Det är väl vare sig bättre eller sämre än Yes vanliga diskmedel, men det luktar inte gott, enligt mig, eller inte rent och fräscht gott i alla fall. Dessutom fäster doften i hud och naglar och sitter länge, länge. Jag gillar inte det alls. Naglarna mådde inte vare sig bättre eller sämre av det och inte nagelbanden heller. Det är samma sak för mig som den vanliga flaskan Yes, i alla all vad jag kan se och känna själv.

Har någon annan provat och i så fall, vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-01-27 20:22:45

Hej!



Jag tänkte fråga dig om du har några tips på bröllopssminkning? Vad tycker du passar till en vit klänning med guldinslag?

Postat av: Ida
Publicerad 2009-01-27 20:38:06

Jag har också provat. Jag håller med om att det inte lukatr fräscht, det känns inte som en REN doft. Och jag märkte inte heller någon skillnad för naglar/nagelband så det blir inget mer köp här heller. Dessutom ser det så skumt ut, lite som sköljmedel tycker jag, tjockt på något sätt. Som en tjock tvål ungefär.

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-01-27 20:54:27

Vi har den nu men jag tycker inte alls att det är mildare än något annat. Sämre på att rengöra glasögonen är den också.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-01-27 21:16:39

Vi har en flaska här som väntar på att börja användas fast det är den med silke och orkidée så jag får väl återkomma när vi använt den ett tag.

Postat av: Nesh
Publicerad 2009-01-27 21:53:22

Tack för att du har testat den! Jag har ett tag tänkt köpa den men det kommer jag inte göra nu!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-27 22:00:41

Anonym! Jag tycker du ska kolla in det här inlägget:

http://fizzivy.blogspot.com/2009/01/sminkmodell-brudmakeup-p-makeupstudion.html



Ida! Ja, du har rätt, konsistensen är också obehaglig...



RQ! Aha! Det förklarar saken. Tycker mina glasögon varit ovanligt smutsiga på sistone. Oljiga eller vad jag nu ska kalla det.



Fru Choklad! Ja, gör det!



Nesh! Vad bra att jag var till nytta!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-01-27 22:09:24

Vi fick ett prov på den lila varianten. Bara maken prövade men han kände skillnad påstår han. Han är dock inte typen som använder fuktkräm i vanliga fall så hans händer kanske sög åt sig den lilla fukt som fanns. ;)

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-01-27 22:17:23

Precis när detta kom ut och jag stod och tittade på det i hyllan, tänkte jag direkt "Fan va bra!" och la ner i vagnen.

Fem meter senare gick jag förbi diskhandskarna, efter några sekunder tänkande plockade på mig ett par handskar, gick tillbaka med diskmedlet och tog den gamla vanliga gröna :D Tror det gamla vanliga var billigare också..

Postat av: Isabelle
Publicerad 2009-01-27 22:24:15

Sminkan, jag tänkte höra med dig om du vet.. jag flyttar till Spanien, mallorca för att vara exakt, om 2 månader. Vet du vilka som är dom ledande märkerna inom makeup där och vad för spännande märken man kan hitta? Finns ju inte makeup store direkt. Kram / isabelle

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-27 23:39:58

Åh vad du är söt och rolig! Mkt käckt att recensera diskmedlet ut skönhetssynpunkt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-28 06:10:18

Mimmi! Ja, det finns säkert olika syn på detta som på allt annat.



Kajsa! Jag använder ju aldrig diskhandskar så jag var entusiastisk när jag såg att det kommit ett "snällt" diskmedel. Kanske får försöka lära mig leva med gummihandskar igen...



Isabelle! Finns inte Sephora i Spanien? Det är väl en veritabel guldgruva för sminkjunkies? Annars har jag ingen aning. En av tjejerna på ElMika bor i Spanien, så kika in på deras blogg!http://elmikas.blogspot.com/





Emma! Ja, jag köpte det ju ur skönhetssynpunkt. ;D

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-01-29 00:35:16

Jag har aldrig använt mig av diskhandskar innan heller, de var jävligt mycket i vägen i början och tyckte man gled. Men nu är det riktigt skönt att slippa smörja in händerna direkt efter en diskning :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 06:00:04

Kajsa! Ja, jag borde nog lära mig... Har köpt två par som ligger och skräpar, men tar aldrig på mig dem.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela