Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer orange men med gult också...

Publicerad 2009-01-18 19:01:49 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Okej gott folk. Jag är snuvig och snorig men jag är på gång! Ha! Trodde ni ni skulle komma undan va? Åh nej! Det blir en bonus idag! Det här, som ni ser ovan, hade jag velat få fram i mitt färgval. Det blev dessvärre inte ens i närheten... En ganska tråkig makeup i en väldigt lysande färg, hur man nu lyckas med det. Och alldeles för skarpa färger mot bildens mjuka orangegula.
Nå, jag ville experimentera lite och nu har jag gjort det. Kanske får den här bilden komma fram igen och vara inspiration för en annan makeup i framtiden. Jag gillar verkligen de mjuka färgskiftningarna här nämligen.

Nå, här är jag. Orangegul. Grunden är Paint Pot Rubenesque rån MAC. Ovanpå den har jag lekt med ögonskuggor från min Ebay-palett. Det är några av de mer milda orangefärgade och så några mjukare gula, men på blev allt väldigt skarpt. Sen beslöt jag mig för att se om jag kunde klara en orange look helt utan svart. Tja.. det gick väl sådär...

Under ögat lade jag lite IsaDora-kajal i guld. Längs övre fransraden lade jag Lucky, en kopparfärad penna från Urban Decay. Och så mascara och brynskugga då. Det var allt. Inte så bra som jag hade hoppats men heller inte så hemskt som man kunde ha trott. ;D

Orange är nog den piggaste färgen i hela världen. Sen passar den kanske inte mig så himla bra egentligen, om man tänker hud och hårfärg. Men jag gillar orange ändå. Jag ska träna mig på att använda den utan den obligatoriska svarta ramen. Och man måste ju inte kräma på upp till ögonbrynet med den. Det gör jag mest för det är roligt. Orange är en färg som väcker lite leklust. Kul!!
Men näst gån ska ja försöka mig på att få den så här gräddig och mild. Som persika!

Kommentarer

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-18 19:17:43

Jag tycker det ser fantastiskt häftigt ut! Urläckert! Och dina trädgårdsbilder får mig att längta till sommarn. Den sista rosen var fantastiskt vacker och tät.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-18 19:22:08

En mildare men fortfrarande flammig ut. Wow!

Postat av: Katee
Publicerad 2009-01-18 19:41:49

I am loving your flower inspired posts!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-18 19:42:39

Oj vad du fick till dom bra.. du är helt fantastiskt duktig på att trixa med färger.. :) Orange var nog inte riktigt min grej men jag gav det ett försök! :)



Här är mitt bidrag:



http://marybeth.blogg.se/2009/january/sminkans-blomtemavecka-vallmoorange.html



Jag såg inte mitt gröna bidrag i länklistan på det gröna inlägget.. har du kanske inte sett det? :) Lägger in länk på det också utifall.



http://marybeth.blogg.se/2009/january/sminkans-blomtemavecka-bladgron.html



Sedan så vill jag tacka för ett jättekul tema! Väldigt välgenomfört från din sida måste jag säga också!

Postat av: Saintbella
Publicerad 2009-01-18 19:48:35

Ooh så snyggt! Du ger alltid sån bra inspiration! Synd bara att jag inte kan "utöva" inspirationen, har ju inga orangea skuggor :P Men nåt orange lyckades jag ändå rota fram: http://saintbellabeauty.blogspot.com/2009/01/sminkans-blomtemavecka-orange-sndag.html

Postat av: aja beautyblogger
Publicerad 2009-01-18 19:51:16

Det var verkligen snyggt!!!



Här är min orangea, skrev det i en annan kommentar men den kom nog inte fram elle så klyddar publishme.



http://beautyblogger.blogg.se/2009/january/temavecka-blommor-sondag-orange.html

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-18 22:15:28

jag tycker att den blev jättefin! och inte så långt ifrån bilden även om det blev lite skarpt...

Postat av: fia
Publicerad 2009-01-18 22:27:31

vilka härliga färger , riktigt fint till våren .är det kanske en av färgerna som kommer nu i vår ?.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 22:49:25

C-N! Ja, jag längtar också till sommaren. Rosen på sista bilden är ljuvlig! En stor, grov klätterros!



Alexlyndra! Ja, kanske, men jag ville vara ännu mildare...



Katee! Thank you! All the pictures are from my own garden!



Marybeth! Oj, har jag missat dig? Vilken tur att du sa till! Ska lägga in dig i grönt på en gång!



Saint Bella! Du utövar ju för fullt! Fantastiska naglar och läppar!



Aja! Det är blogg.se som vanligt...



Emma! Nu är du snäll! Men det är aldeles för skarpa färger... Men, mvad ska man göra?



Fia! Tack! Ingen aning vilka färger som kommer ivår. Jag är helt ointresserad av mode...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-18 22:59:26

Om än det inte blev så likt inspirationsbilderna så blev det ändå en fin makeup. Om man blandar i lite ljuvt rosa kanske man får ett mjukare resultat? Kommer ha dina bilder i tanken vid morgondagens rutin =)

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-01-18 22:59:55

tänk att du ska då mig passa i alla färger du!

Postat av: Fia
Publicerad 2009-01-18 23:01:38

Tack för en hysteriskt fin vecka, med så spännande resultat. Har hängt på ett par gånger, även fast jag inte har någon blogg. Tack för att du är en så otrolig inspiration, och sedermera en "trygghet" i mitt liv. Precis som jag vill läsa tidningen till kaffet på morgonen, vill jag mysa med din blogg till kvällskaffet. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 23:08:18

Adrasteiah! Tack! Jag kom på vilken orange också, sen... Men, imorgon blir det andra bullar. Rouaa har lurat med mig på en temavecka... ;D



Anonym! Tack! Vad sött sagt!



Fia! Vad glad jag blir! Jag hoppas ju alltid att andra ska tycka det är lika roligt som jag! :D

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-19 00:09:08

Shit pom fritt, va läckert!! Det här var det übercoolaste jag sett på länge! Jag har suttit en lång stund och bara stirrat på färget, sååå himla läcker! Du är hur snygg som helst! Och tack gulliga du för all din inspiration och entusiasm... det är inte så konstigt att man inspireras till stordåd, när man har en så otroligt härlig blogg och människa att inspireras av som du! Tack själv! Kram kram!

Postat av: Purity
Publicerad 2009-01-19 00:56:45

Vilket tryck i färgerna, wow så läckert! Dom tonar ihop med varandra helt perfekt =)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-19 01:05:18

Kära Sminkan, jag glömde inte idag heller MEN såklart skrev jag inlägget så sent. Här är det i alla fall!

http://fizzivy.blogspot.com/2009/01/sminkans-blomvecka-orange-sndag.html

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-19 01:22:25

Och shit som jag gillade den här makeupen. Så lyyysande och fantastisk. Varm i färgerna och helt ostoppbar. Grr!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-19 01:27:34

Jag tycker det här var grymt snyggt också! Har lyckats beställa hem en sådan där ebaypalett nu ikväll, så förhoppningsvis infinner sig inspirationen snart när jag har ännu mer färger att välja mellan. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-19 05:54:37

Marina! Tack för alla fina ord! Du är en raring!



Purity! Tack!



Marie! Inga problem, jag pillar in det i länkarna nu!



Chaosophia! Klart inspirationen kommer med ebaypaletten!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-01-19 10:02:15

Gud vilken härlig orange färg!:)

Postat av: Bio
Publicerad 2009-01-19 12:34:21

http://bioluminescence.blogg.se/2009/january/eotd-090119-blomsterutmaningen-del-7.html

Här kommer mitt bidrag till oranga söndagen, skitsolen håller sej borta så resultatet blir mer rosa än orange tyvärr, hoppas jag får till en bild på Sizzles riktiga potential nångång.



Tack för en mycket inspirerande vecka.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-19 16:08:52

Anonym! Tack!



Bio! Petat in dig! Visst är det hemskt att det ska vara vinter, vinter, vinter hela tiden. Här snöar det galet mycket och vi hade brandlarm på skolan.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-19 19:47:18

Alldeles alldeles underbart!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela