Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Två olika My Private Jet från OPI

Publicerad 2009-01-29 16:10:37 i Nagellack - jämförelser,

1.  2.
Ni vet kanske att det talas om två versioner av det mörkgrå holografiska lacket My Private Jet från OPI? jag har nu två flaskor. Jag har alltid trott att min första flaska, 1 här ovan, var den nya, mindre holografiska versionen. Typiskt, har jag tänkt. Alltd samma otur... Sen fick jag den briljanta idén att skaffa hela Night brights-kollektionen och då hamnade flaska nummer 2 i min ägo. Och ja, de är väldigt olika. Och nej, min första flaska var inte den mindre holografiska...
På pekfinger och långinger har jag lacket från flaska nummer 2, ja, ologiskt, jag vet det, men nu är det så. Flaska 2, den nya flaskan på pek-. och långfinger alltså. Naglarna , så klart. Flaska nummer 1 på ring- och pekfingersnaglarna.

Ser ni? Ja, klart ni gör!
Det är två lager lack och inget överlack på alla naglarna. Den nya flaskan (2) är mer grå och mer täckande men betydligt mindre holografisk. Den gamla flaskan (1) är mer holografisk men också mer bruntonad och mindre täckande. Den hade behövt tre lager för full opacitet.

Som ni ser har jag tagit galna mägder bilder för att bevisa denna, ganska tydliga, skillnad. Och jag ställer mig frågan varför OPI gör så här? Varför? Båda lacken är fina, men de är lika olika som många av de röda eller brunröda som OPI glatt lanserar under olika namn. Varför ska dessa båda heta samma?

IRL är det ännu större skillnad, men även så här är det väl ganska olika? Jag tycker det i alla fall.

Ni ser här på detaljen vilka olika grundfärg som är och hur olika de holografiska glitterkornen reflekterar ljuset. Just denna bild är tagen med blixt. Även den precis nedanför här är med blixt. De ovanför är tagna under lysrör.

Tyvärr var dagsljuset ör svagt för att ta bra bilder i.
En sista under lysröret då:

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-01-29 16:23:10

Folk som inte bryr sig om nagellack skulle tycka att de var väldigt lika - men de förstår ju ingenting - eller hur? Hihi! Jag fick en flaska Chanel-lack igår i färgen 481 Fantastic. Min sambo sa att den färgen hade jag ju redan - nehej! Jag har inte ens nån som liknar den, sa jag!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-01-29 16:44:06

Så som jag fattat det som, så finns det tre olika versioner..

Orginalet som är holografiskt med grå/svart bas, en annan som är holografisk med brunaktig bas samt den där värdelösa glittriga versionen med grå/svart bas.

Jag har den sistnämnda :(

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-29 17:20:53

Lite trist att dem heter precis likadant, även om det är två olika versioner av samma lack. Dem ser faktiskt inte lika ut + att det ena lacket är tydligt holografiskt. Vad gör man inte för att sälja liksom. Jäkligt fina lack ändå måste jag säga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 17:22:13

Ninni! Jag vet. Man verkar helt galen i icke-lackdårars ögon. Men det är stor skillnad...



Kajsa! Nej! Tyst! Jag kan inte börja jaga ett till nu! ;D

J trodde jag hade den tråkiga, men tydligen finns det alltså ännu tristare. Och ja, nu har jag ju det med. ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 17:30:12

Alex! Jo, de är fina, men jag tycker det är dåligt av OPI att inte upplysa kunder om skillnaden mellan gammal och ny version.

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-29 17:47:57

Hmmm tre olika versioner....Min som jag har upplever jag som ganska holografisk med en grå/svart bas, så den ser ut i flaskan som din första flaska gör men tycker inte att den har en brunbas alls. Måste nog lacka med den och ta kort och se om jag har fel.....

Postat av: Emma
Publicerad 2009-01-29 18:41:13

Dåligt att ändra färgen tycker jag.. Själv sitter jag på två nya MPJ...hoppades att den sista jag beställde skulle vara rätt..men tji fick jag. Lacket är ju iofs ganska fint, men förväntar man sej ett holografiskt svart lack och får ett brun/svart/glittrigt istället så blir man besviken. Tack för jämförelsen! =)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-29 19:22:49

Strange! Varför gör dom så? Förvirrande! Då går det ju inte liksom att beställa den ena eller den andra och veta vad man får, om dom heter likadant... Jag gillade nr 2 bäst! Har lite svårt för när det är för mycket brunt i...

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-29 19:28:06

Detta är inte logiskt för 5 öre.

Utan förvarning kan man väl inte bara ändra innehållet, men behålla samma namn? Uppenbarligen kan man det men det är inte schysst.

Jag längtar efter color clubs svarta hololack som tusan! Det är skitnsyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 19:41:17

Lina! gör det! alltid kul att se en swatch!



Emma! Jag vet preciiiiis vad du menar!



Marina! Exakt. Man blir ju upprörd...



Sanna! Visst är det skit. Man blir upprörd på OPI.

Jag längtar också! Ska bli så kul med deras vårkollektioner! :D

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-29 19:56:34

Du lyckas föresten få väldigt bra bilder, vad har du för kamera?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 20:04:23

Lina! Jag har en mycket trevlig systemkamera, en Panasonic Lumix. Rekomenderas!! Rouaa har också en Panasonic Lumix, men i kompaktversion. Också en grym kamera! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-29 20:17:35

Jag tycker att det nya är snyggare;) Trots att det gamla är mer holo...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 21:14:28

Emma! Du är gaaaaaaalen! Det är ju inget holo i den! ;D

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-29 21:58:17

Jag testade min flaska igår faktiskt och det verkar vara den bruna versionen. Jag är ganska nöjd med det för jag tycker det är en snyggt brungrå färg. Men det är helt klart irriterande att man köper grisen i säcken!

Och förresten, hehe, jag har också en Lumix, en DMC-FX07, vilken är det du/ni har? Lustigt sammanträffande hur som helst! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 22:47:29

Adrasteiah! Jag har en DMC FZ 20. Gammal som gatan men helt grym! Älskar den hett och innerligt! :D



Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-29 23:20:08

Förvirrande med samma namn, snygga är de både men kanske tvåan lite mer ändå..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-30 07:33:50

Linda! Ja, förvirrande är ordet.

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-30 07:54:13

Men aj va confusing...jag måste nog hålla med Emma P, gillade det nya bättre, men dom är otroligt snygga båda två;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela