Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Steel Turquise

Publicerad 2009-01-07 21:56:41 i Naglar i blågrönt&turkos,

Har bestämt mig för att tömma arkivet på alla turkosa nagellack under Peacock-veckan. Vad säger ni om det?
Finns nog en fem, sex stycken som skvalpar runt i arkiv-limbot. Här är en av de äldsta, i mer än en bemärkelse. Nagellacket är minst tio år och notd:n minst 8 månader...
image4790
H&M har ibland gjort riktiga fullträffar när det gäller smink och nagellack. Vissa dyrgripar vill man aldrig skiljas ifrån, men självklart är det de produkterna som försvinner. FOB-penslarna, Creme ögonskuggorna och Steel nagellacken. Ja, den svarta, matta ögonskuggan från Divided inte att förglömma!
Det här inlägget ska dock handla om Steelnagellacket Turquise. Jag minns inte när jag köpte det här nagellacket, men det var medan jag pluggade på universitetet. Jag gissar att det rör sig om mitten på 90-talet, men det kan vara tidigare. Lacket är i alla fall en given sommarfavorit. Det är knallturkos med undebar lyster!

Det är ett lack i samma färg som poolvatten. Klorerat sådant! En färg som lovar semester och sommarsol! Visst är det underbart! Kan ni inte se hur vit sand rinner mellan fingrarna, känna salt havsluft mot ansiktet och solens värme? Jag kan! Dessvärre finns inte denna lilla semester i flaskform kvar att köpa.

Kommentarer

Postat av: Therése
Publicerad 2009-01-07 22:17:58

Oooh, riktigt härligt sommarlack! Något liknande ska jag beställa sedan! Förresten, vet inte om jag berättade för dig men jag har en tävling hos mig där man kan vinna lite smått och gott till naglarna och några glitterögonskuggor. Så känner du för lite nytt så kika in! Kramar

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-07 23:15:22

Åh vilken härlig färg! Och jag håller med, H&M har gjort några riktiga fullträffar. Det är sorgligt att så mycket produkter man älskar slutas att produceras.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-07 23:18:22

Åh en massa turkos, ögongodis!! Vacker nyans, verkligen poolvatten!!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-07 23:33:18

Aaah!Jag hade en kompis som hade det där!

Shit, de var bra eller hur? Jag hade ett ljus gråblått som var duokromt med rosa och lavendellila flashar.

Och FOB! Jag har fortfarande två skuggor! :)

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-08 00:35:45

Jag älskade F.O.B, fanns så mkt bra i det sortimentet!! Men så är det alltid, det jag gillar slutar alltid tillverkas förr eller senare..

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-08 00:48:05

riktigt fint semesterturkost lack:) Och om vi ska sörja H&M prylar som var bra och har försvunnit så hade jag ett mörkgrönt krämlack från samma märke, inte helt olikt recycle faktiskt... Sen håller jag med om att FOB var bra. fattade nog inte riktigt hur bra när det fanns, men jag har fortfarande penslar från dem som är kanon!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-08 05:55:16

Therese! Ja, färgen är härlig. Hoppas du hittar något liknande.

Ja, du berättade det. Men fint att du påminner!



Sanna! JA, och de här är nog hart när omöjliga att få tag på.



Linda! Visst är den söt!



Marie! HM var lysande ett tag. Har väl en del guldkorn nu med.



CC! F.O:B bode de återlansera!



Emma! Ja, penslarna är fantastiska. Har en liten trogen skara kvar jag med!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-08 06:34:10

Härligt med turkosa lack. Jag hade också Steel nagellack, det var tider det!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-01-08 08:35:43

Oh god, prata inte om FOB... I miss them! Och jag ÄLSKAR turkost!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-08 15:00:09

Sminkjante! Ja, visst ver det! Det var bättre på HM-hyllorna förr! ;D



RQ! Hehe! Kan vi få ddem att starta den linjen igen? Speciellt penslarna? Fram med namninsamlingslistorna!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-08 18:39:40

Åh, turkost nageltema. Rena himmelriket!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela