Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Skimrande härlighet

Publicerad 2009-01-29 21:12:03 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Åh, vad jag var nöjd med den här makeupen! Helt perfekt och ändå inte alls vad jag tänkt mig när jag började.
Grund för makeupen är Sinful Colors vita stiftskugga Diamonds&Pearls. Sedan gjorde jag som jag ibland gör, öppnade en låda i pigmentbyrån på måfå och plockade upp tre burkar. I detta fall var det tre samples från Makeupcosmetics. Donna, Angel och Blue Brown.

Är man en trogen gammal Sminkan-räv som läst här länge vet man att jag avskyr Blue Brown från MAC. Den blir rödbun och blåtireaktig på mig. Usch! Jag trodde faktiskt inte att den från Makeupcosmetics skulle vara bättre men, det är den!!

Ja, massa blundbilder, men klicka upp dem och njut av skimret! NU! Det är fantastiskt!
Jag började med att lägga Blue Brown på halva ögonlocket. Det blir en ganska skir men otroligt skimrig färg som inte alls blir blåtirebrun på min hud utan lystrigt chokladbrun med denna enorma rikedom av blåsilvrigt skimmer. Mmmm!
På inre halvan av ögonlocket hamnade  Angel, en rosalila, lite skir och skimrande skugga som känns väldigt feminin och bärbar. Denna ska ni ha till sommarens bruna hud, tjejer, om ni nu blir bruna. Jag blir inte det men jag ska ha den alla fall! ;D

Ovanför Blue Brown, under brynet, lade jag Donna, en mattare rosa färg som känns väldigt mild och fin den också.  Under ögat är det lite kajal från Make Up Store, Dusty Smoke, som även markerar övre fransraden, och så har jag pressat dit lite av skimret från Blue Brown. Mascara så klart, men sen var det klart.

Visst blev det fint!  Jag är väldigt nöjd med mina pastelliga look idag!

Kommentarer

Postat av: Purity
Publicerad 2009-01-29 21:33:30

Åh så fint, den grå kajalen ger verkligen det där lilla extra =) du borde prova MAC-skuggan club, den har samma blå skimmer som MAC-pigmentet blue brown fast en mer gråbrun bas. Kan swatcha om du vill? Den är verkligen superfin!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-29 21:34:36

Verkligen fin färgkombo! Du som säger att du inte trivs i rosa...?! Du är ju jättefin! Verkligen härligt skimmer. Me like! Du är suverän på att kombinera annorlunda färger, jag låser mig och kommer inte på det där lite annorlunda... du vet har jag mörkt blått, blir det ljustblått till osv...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-29 21:42:30

Vilken make! Och sådant skimmer! Du passar jätte bra i denna rosa kombinerat med skuggan du avskytt/avskyr. ;)

Postat av: Sara
Publicerad 2009-01-29 21:53:56

Snygga färger och vackert skimmer. Och jätteroligt att få se MUC-kombos, jag fick hem mina samples därifrån idag. Och nu ångrar jag ju lite att jag inte tog med Bluebrown såklart... :) Men Wind är min stora favorit efter kvällens provkladdande iallafall, passar till allt!

Postat av: Desirée F
Publicerad 2009-01-29 21:59:14

Jag förstår att du är nöjd. Det var jättefint.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-29 22:05:15

åååå! den var fin, den mååååste jag härma!! brun rosa och lila på en gång!!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-01-29 22:11:16

Japp, fint blev det! Perfekt blendat!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-29 22:17:21

Gosh! Så fint! Och du och rosa verkar verkligen ha slutit fred! Är det månna vårkänslorna som spökar? (Jag har samma symtom ;)) Du gör mig grymt sugen på en ny beställning från MUC!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 22:40:46

Purity! Var det inte den som ingick i Warm Eyes paletten i Antiquitease-kollektionen till jul förra året? Den gillar jag inte alls i så fall. men jag har dålig koll på MAC's skuggor.



Marina! Det är därför jag tar skuggor på måfå ibland. Blir mer spännande så! :D



Alex! Inte den jag avskyr, utan en annan, liknande men bättre! :D



Sara! Jag kunde inte låta bli att beställa ännu mer MUC idag. beställde lite full sie av favoriter jag har i samples. Alltså, det är galet bra grejer! :D



Desirée! Tack!



GQ! Ja, den blev fin, visst!



Mimmi! Ja, jag känner mig som en prinsessa!



Adrasteiah! Tack! Ja, kanske vårkänslor. Men idag mest slump. fast jag blev nöjd!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-29 22:55:11

Det blev riktigt fint! Väldigt vackert skimmer och ursnygga färger! Fattar dock inte varför du inte gillar blue brown från MAC, men det kan vi ju bråka över på msn;)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-29 23:16:41

Ljuvligt ljuvligt ljuvligt!!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-29 23:54:23

Jag gillar den också jättemycket! Sånt fantastiskt all over-skimmer och vackra toningar...

Postat av: Katta
Publicerad 2009-01-30 00:38:11

Jättevackert! Den looken härmar jag till imorgon kväll :D

Postat av: badis
Publicerad 2009-01-30 06:02:13

Jag blir så glad då du själv är så nöjd! Du som ofta brukar nedtona härligheten med dina rosa, feminina mejker! UrUrUr-och guld-läckert, skimret, åh!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-30 07:31:30

Emma! Vi ska väl inte bråka? Den är hemsk bara. På mig...



Linda! Tack!



Marie! Ja, skimret är fantastiskt!



Katta! Vad kul! Ja, den passar nog alla alltid!



Badis! Tack!

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-01-30 07:51:01

Jag förstår att du va nöjd, för den var verkligen ursnygg!! Men duuu va snyyygg Angel är!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-30 08:49:24

Jätteläckert! Jag avstod från MUC bluebrown eftersom jag inte gillade MAC's. MEn är den såhär fin så kanske man ska slå till.

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-01-30 12:04:52

Romantiskt men lite tufft ändå, klockrent! :)

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-30 12:27:52

Mkt nice! Angel..mums :)

Postat av: MissPurple
Publicerad 2009-01-30 12:33:07

Oooh, jag älskar denna blandningen av skuggor! Så otroligt vackert!! Jag har inte provat något från Makeupcosmetics än men nu ska jag banne mig ta mig i kragen.



Nu när jag har möjlighet att blogga igen är jag så sugen på allt jag har missat det senaste halvåret som datorlös.



Men jag säger det igen, en otrolig EOTD!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-30 15:29:11

ItM! Ja, den är vacker!



Sminkjante! De påminner inte ens om varandra!



Karusell! Visst! Jag tycker också det!



CC! Angel borde passa dig perfekt!



Miss Purple! Ja, prova deras skuggor! Du kommer inte ångra dig! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela