Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansens Nail Prisms Diamond

Publicerad 2009-01-24 09:07:03 i Naglar - holografiska lack,

Precis som igår mjukstartar vi dagen med ett nagellack från arkivet. Jag tänkte silvervitt och hollografiskt när det är temadag "snöstorm". Vad tycker ni? Självklart kommer det smink också, lite senare.

Ett av mina holograiska lack i silver. Inte mitt mest holograiska dock, men ganska fint. Vad tycker ni?
Man ser ju holoeffekten men den är inte anslående. Lagom, kanske?

Lacket är ganska skirt och kräver gärna fyra eller fem lager för att bli täckande. Man kan ju fuska, som jag gjort här, och lägga ett silvermetalliskt lack under så vet man att man inte behöver lacka fem varv i alla fall, utan klarar sig med två lager av Diamond på silvret. Lackets konsistens är extremt tunn och lite rinnig. Det är därför det krävs så många lager. Inte det enklaste att lacka med, med andra ord.

Effekten  är fin men inte tokblingig. i de flesta fall ser det bara ut som vilket silverlack som helst. Nära ser man dock den vackra regnbågen breda ut sig i lacket. Ni ser här ovan hur det blir under lysrör. Soljus kan jag dessvärre inte åstadkomma. Med blixt ser det ut som här nedan. Inte extremt då heller. Ett mittfårelack som inte riktigt vågar ta ut svängarna, tycker jag.

Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-24 10:59:50

Det ser verkligen inte dumt ut. Hur tror du det skulle se ut med säg ett lager ovanpå en annan färg? Och har jag fel eller drar det inte lite åt guld/champangehållet, eller är det ljuset som spökar?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-24 11:12:50

Adrasteiah! Du har rätt, det har en lite varm gråsilvrig-champagneton. Vet inte hur det skulle se ut på ett annat lack, men det kan vara ett intressant experiment någon gång.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-24 13:29:22

nej du, det andra var finare! och herregud vem orkar fyra-fem lager för att få lite holoeffekt..? Inte jag iaf. Har du OMG från China Glaze? Hur är det i förhållande till de från SH isf?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-24 13:57:01

Emma! Helt sant. Så du är nte spekulant på detta då? ;D

Och nej, har inte OMG. Lustigt nog. Jag har bara fyra ur den kollektionen, DV8, L8R G8R, IDK och 2Nite.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-24 17:35:09

Oj, 4-5 lager för att få holografisk effekt? Jag förstår att du körde med ett annat lack under för att underlätta. Jag gillar detta ändå, även om det inte var extrem holoeffekt.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-24 18:26:37

Åhh verkligen tjusigt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-24 20:14:38

Linda! Nja...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-24 20:15:27

Alexlyndra! missade dig! förlåt! ja, det är väl okej, men jämört med Crystal ball är det blaha blaha...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-25 00:13:47

Alldeles lagom holoeffekt för min del, tror jag. Iaf på dessa bilder! men det är ändå inget jag kommer att skaffa. Tror jag.. iaf inte nu! Haha.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-25 08:38:50

Chaosophia! Skulle du ångra dig så maila mig... :D

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-01-26 19:53:06

Det är ju inte tok-blingit, men ibland är det bra och kul med lack som först ser neutrala ut, men som kan överraska när ljuset faller precis rätt. OPI DS Design är ett sånt i alla fall för min hudton, ser nästan ut som ett nude-lack men rätt som det är: BLING! :-)

Det har jag använt vid flera tillfällen när det är meningen att jag ska se seriös ut men ändå vill ha något kul på naglarna. Kanske skulle Sally Hansen-lacken vara bra för mig, jag var en av de tacksamma människor som fick Mandarin Garnet av Glamqueen men jag har inte hunnit testa det ännu. Jag har inte tid att lacka om så ofta så hos mig sitter ofta samma färg på naglarna en vecka (det skulle du aldrig stå ut med, eller hur? ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-26 20:03:46

Pixelpig! Maila din adress till mig om du vill överta det. Jag är inte så förtjust i det. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela