Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Aquamarine Chrome

Publicerad 2009-01-28 17:25:49 i Naglar i blågrönt&turkos,

Naglar ur arkivet kommer här. Dock är det inte så farligt länge sedan. Några veckor bara...

På jullovet låg jag, bredbandslös, och pratade i telefon med Rouaa. Jag berättade att jag budat på 10 Sally Hansen Chrome-lack, dem har ni redan sett, och att jag skulle ge henne två av dem, dubletterna, om jag vann dem. Rouaa blev nyfiken, kollade efter chromelacken på NailGal och tjöt i mitt öra: "Aquamarine är underbar!"
"Va?" sa jag, "den finns inte bland mina tio". För att göra en lång historia kort så slutade det med att Rouaa fick logga in på mitt ebay-konto och leta rätt på en Aquamarine att skaffa för mig. Här är det. Visst är det UNDERBART!

Nu säger vi det i kör: Sminkan älskar sina chrome-lack! Sminkan älskar sina chrome-lack!
Visst är de ljuvliga allihop, men Aquamarine kan vara den ljuvligaste av dem alla! Åh, åh, åh, åh... Ser ni?

Perfekt nyans av svalt aquablå med grönton. Perfekt metallisk yta med ganska begränsade problem vad gäller penseldragsmärken. Ett lager. Inget överlack. Torrt på minuten. Det perfekta lacket!

Det är ett snäpp ljusare och med mer grönt än China Glaze Adore. Som om man tagit två tredjedelar Adore och en del Cherish och frankat ihop. Så fullständigt totalt utimat! Har ni någonsin sett en så ljuvlig färg? Okej, jag inser att frågan är felställd, har ni sett en vackrare metallicblå? Nej, kunde inte tro det! :D

Jag sörjer att jag inte kan ta dagsljusbilder, men känner jag mi själv hinner jag,trots min heta kärlek, smeta på något annat lack innan jag får en chans att se solen. Ska jobba sent imorgon så jag både går och kommer hem medan mörkret råder. Så synd för det förtjänar bättre bilder. Men i sommar ska ni se, då kommer det nog fram titt som tätt. ;D

Kommentarer

Postat av: Karin
Publicerad 2009-01-28 20:08:54

Coolt!

Postat av: tessan
Publicerad 2009-01-28 21:06:29

Måste bara säga att du har en jätte fin blogg :) önskar jag hade dina naglar så man hade kunnat exprementera så :P Och dina ögonmakups är alltid jätte fina!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-01-28 21:13:55

detta var verkligen såååå snyggt! Skapar ha-begär så det skriker om det! Det finns alltså inte i Sverige?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-28 21:16:33

Karin! Ja, och fiiint!



tessan! Tack! Vad roligt att höra! Ja blir jätteglad!



Therese! Nope, men det finns på ebay, och det är rätt billigt. ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-28 22:13:13

Ser kanon ut sminkis! men inte finast av chromen, det turkosa var finare, och det lila med...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-28 23:38:18

ahh, jag håller med, superfärg verkligen! Känns väldigt somrig, känns som en dag vid poolen, med en paraplydrink i handen ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 05:57:30

Emma! Du har fel, som en kollega till mig brukar säga. ;D

Nej, självklart är det så att man har olika favoriter. Jag gillar den här! :D



Marina! Visst är den ljuvlig!

Postat av: Josephine
Publicerad 2009-01-29 20:26:02

Vilken underbarvfärg, såväl på sommaren som på vintern! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-29 21:14:50

Josephine! Ja, den är härlig!

Postat av: Abi
Publicerad 2009-02-16 19:25:27

Vilken håftig färg!! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela