Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Röda glitterlack

Publicerad 2009-01-05 14:45:39 i Nagellack - jämförelser,

Möjligen är detta ett i raden av inlägg om löjligt lika lack, men jag har en favorit! Idag när jag kom hem från landet låg Twinkle Toes från Precision i min brevlåda och det är det bästa av de röda glitterlack jag äger, lätt!
Låt oss dock titta på dem alla.

VIva la Divas röda glitterlack från julkollektionen, Ruby Pumps från China Glaze, Color Clubs Ruby Slippers och så Precisions Twinkle Toes.


Nå, en nagel med varje lack. Lillfingret med Viva la Diva, Ringfingret med Ruby Pumps, Långfingret med Ruby Slippers och pekfingret med Twinkle Toes.

I lampsken

I dagsljus
Första skillanden kommer ram omedelbart. Twinkle Toes är mer pigmenterad. Ett lager räcker för full täckning. De andra lacken har jag två lager av och då är Viva la Diva och China Glaze inte helt täckande. De båda är dessutom i princp omöjliga att skilja på med ögat.Om man verkligen studerar dem noga ger Ruby Pumps ett något lite mörkare intreyck i vissa ljus, men det är verkligen svårurskiljbart. Ruby Slipper från Color Club blir matt innan det ens hunnit torka. Tyvärr. Annars är färgen fin och glittret lite mer åt det orangeröda hållet. Snyggt i flaskan och kanske med ett bra överlack. Här avstår jag helt från överlack.

Twinkle Toes har lite större glitterpartiklar och har mer djup än de andra.  Det är mest glittrande av dem alla.  Efter femton minuter är bara Ruby Slippes torr. De övriga tre är llika sega och avtrycksbenägna. efter ytterligare fem minuter har de alla tokat till på ytan men får stötmärken om man hackar i dem med en annan nagel.

dagsljus                           blixt                                    dagsljus

Lampljus
För mig vinner Precisions Twinkle Toes på att det är mer täckande än Ruby Pumps och Viva la Diva. Dessutom ger det en känsla av större djup och rikare glitter. Ruby Pumps och VlD är helt utbytbara sinsemellan enligt mig, och Ruby Slippers kan man hoppa över. Den ser inte bra ut när den så snabbt blir matt.
Hoppas denna swatch kommer någon till nytta.
Och tack för vinsten, Sofia! Jag älskar Twinkle Toes!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-05 15:15:27

Åh, jag suktar verkligen efter twinkle toes! Man ser vekrligen att det är synligast glitter i twinkle toes, och mest om inte annat, och den har den härligaste röda färgen, klart.

Postat av: Therése
Publicerad 2009-01-05 15:35:31

haha shiiiet, de var verkligen görlika! I alla fall på bilderna... Antar att det syns mer skillnad irl.

och psst... kommer snart en utlottning på min blogg där man kan vinna ett silverpaket som är fullspäckat med godsaker för både naglar och ögon! Håll utkik!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-05 15:45:26

Alexyndra! TT är klart läckrast! Finns hos Sparkling Nails om du vill köpa dig ett eget. Jag hade sån tur som vann det! Är så glad!!



Therese! Nej, det syns inte mer skillnad IRL. Man kan ha alla fyra på samma hand och ingen skulle gissa att det var olika lack. ;D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-05 16:04:18

Älskar jämförelser mellan lack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-05 16:52:47

Sminkjante! Ja, det är alltid roligt!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-06 00:14:24

nope, jag se INGEN skillnad :DDD!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-06 00:22:47

Mkt bra! Funderar på att köpa ett av de ultimata jullacken nu, så jag har till nästa år. Jag är alltid dum och önskar mig röda lack i julklapp men då är det försent så jag plockar bort det från önskelistan till slut, haha :) Och jag går utan rött lack!

Det blir Twinkle Toes om jag vågar mig ut på ebay eller Ruby Slipper i en beställning från 8ty8 eller H2T!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-06 00:40:11

Visst, en viss skillnad finns, men jag tror faktiskt att jag nöjer mig mig RP - så skönt, för en gångs skull ;)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-06 01:14:19

Jag ser faktiskt skillnad! Eller..? jag kanske är partisk! Haha. Jag gillar ju Twinkle Toes bäst av alla, fast jag uppfattar det ju även som snabbtorkat också! Det bidrar förstås lite till att jag gärna vill höja det till skyarna.. Men oavsett vad så är det mycket mer djup i TT än de övriga, tycker jag! Blir ännu bättre med två lager. ;)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-06 01:14:38

Och varsågod! Jag hoppas att du kommer älska det för eeeeeevigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-06 07:49:50

GQ! Jodå, lite skillnad är det allt! ;D



Marie! Menar du verkligen CC Ruby Slippers? Den sämsta av dem? Den kan du få av mig...



Adrasteiah! Ja, det är skönt att avskriva något från listan ibland! Och RP är ju fin.



Chaosophia! Jag ser skillnad på dem. Inte så mycket på RP och VLD men Cc är mattare och har orangeton i glittret och TT är överlägset bäst vad gäller djup och glitter. Utan tvekan min favorit med!

Jag kommer definitivt älska det för eeeevigt!

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2009-01-06 09:50:35

Jag älskar mitt röda glitterlack från CC, men det kräver definitivt att man bättrar på med ett högblankt topplack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-06 10:25:38

LGB! Ja, det orangeglittriga i den gör den lite annorlunda. Men jag blev sur på att den torkade matt... Bredvid TT blir den väldigt tam.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-06 14:23:09

Åhh Twinkle Toes <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-06 15:08:27

Linda! ja!! <3!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-06 21:38:27

Inte alls avundsjuk att du äger ett Twinkel Toes lack inte alls över huvud taget.....Urläcker!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-07 01:08:01

Jo, men det var ju täckande efter två lager och det torkade fort. Och det låter ju bra! Att det är matt fixar man med överlack, jag har ofta kvar min manikyr i närmre en vecka och då hinner jag överlacka ett antal gånger.

Jag kan inte tänka mig att jag skulle ha något du inte redan har, för att byta. Men jag betalar gärna för frakten och lite till!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-07 06:22:56

Marie! Maila mig så skickar jag. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela