Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Revlon Purple Pleasure

Publicerad 2009-01-13 21:54:53 i Naglar i lila,


Adrasteiah lockade mig nyligen med att man på en av oss tätt frekventerade ebay-store fått in underbara Revlon Dark Pleasures Purple Pleasure! Genast klickades det hem! Och vilket lack! Det landade i brevlådan idag, tisdag, och genast var jag tvungen att frossa i dess lila härlighet. Imorgon är det ju lila temadag så det passade ju perfekt!

Två lager lack här. Lättlackat och med bra pensel, men första lagret vill bli ojämnt. Det jämnar dock ut sig bra i nästa vända. Lacket är en djup lila med massor av skimmer i rött och blått. Kanske inte så unikt men snyggare än mina andra i samma genre, menar jag. Den klår både Who are you Wearing från OPI och Midnight Ride från China Glaze. Enklare applicering och mindre tendens att bli svart i svagare belysning. Det syns faktiskt att det är lila även i relativt skumma ljusförhållanden.

Glansen är fin men här ser ni den med en förstärkning av Poshé överlack. Jag hade en ambitiös tanke att behålla manikyren ett tag nämligen, men det blir nog inte så för jag lyckades lacka fast katthår på tre naglar på högerhanden och det lär reta mig till vansinne imorgon. Men till i morgon kväll får det i alla fall sitta! Det här ska vara mitt lack den lila dagen! Ser ni hur härligt det är på detaljbilden? Mmm!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-13 22:07:34

Underbart fint! Himla snyggt skimmer och väldigt fin lila färg, mättad liksom... Det påminner nästan lite om mystic night från EM, men MNs skimmer kommer inte fram lika fint som det gör här...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-13 22:09:35

Woooow! Vilket lack! Jag har endast testat Viva la Divas lila lack med blått och rött skimmer men detta knäcker det totalt. Visst, VlD lacket är ljusare i färgen, men om man jämnför hur färgen är tillsammans med skimret så vinner detta! Otroligt fint!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-13 23:02:22

Ååååh vad snyggt det är! Jag har inte hunnit få mitt ännu. Fusk! :b

Har legat lågt med lackandet någon dag nu pga skolarbete upp till... ja jag vet inte vad. Men snart är jag igång igen, hoppas jag har fått hem detta då :D

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-13 23:15:21

Ett mighty fine lila lack hördu! Jag är såklart också på jakt efter det perfekta. För eller senare ska jag beställa Catherine the Grape, det verkar var ett oerhört vackert lila det också.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-13 23:36:26

Snygga naglar! Ser fram emot morgondagens lila... här kommer min gula! (Ohh jag lyckades länka idag igen)

http://marinamake.blogspot.com/2009/01/blomtema-gult-lite-depp.html

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-13 23:55:54

och gissa vad jag har på naglarna! ruble for your thoughts! hurra!!! mycket trevlig kopparrosa! :))

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-14 00:01:58

ohhh vilken snygg lila!!! Lila är ju en av mina absoluta favvos alla kategorier

Postat av: SaintBella
Publicerad 2009-01-14 00:03:03

Vilket snyggt lack!! Mitt gula bidrag finner du här: http://saintbellabeauty.blogspot.com/2009/01/sminkans-blomtemavecka-gul-tisdag.html

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-14 09:00:04

åhhh! det ser ut lite som mitt frankenlack jag gjorde i somras! läckert!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-14 11:46:46

Jag har också det här lacket, men var inte alls lika imponerad som du...

Postat av: frk_frodig
Publicerad 2009-01-14 16:48:03

Å så läckert! Lila är min favvofärg på nagellack! Försöker köpa andra oxå men lila blir det likaväl när man vart och shoppat.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-14 17:48:01

Du uppdaterade bilden.. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-14 18:07:47

Emma! Det är galet vackert!!



Alexyndra! Ja, VLD är ju inte så tokiga de heller, men det här är ett av mina finaste lila!



Adrasteiah! Jag äslakr Ebay! Fick hem lite nytt idag igen och jag är lycklig!!



Marie! Catherine the Grape är lite mjäkig, tycker jag. Lite oförtjänt hype...



Marina! Tack!



GQ! Kul att du gillar den! Jag har ine saknat den, ska du veta! ;D

Fick förresten hem sju nya dyrgripar idag! Sally Hansen!



CC! Det här är inte dumt! Och inte dyrt heller!



Saint Bella! Visst är det fint!



Sanna! Ja, det är snyggt som sjutton!



Chaosophia! Inte? Varför? Misskötte det sig? Måste kolla vad du skrivit!



frk_frodig! JA, vissa färger går inte att motstå. jag kan inte låta bli att köpa grönt till exempel... :D



Kajalen! Vad som helst för din skull! :D

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-01-14 20:22:23

Vad glad jag blir. Hoppade över Midnight Ride, och har inte OPI:s lack heller, men Revlon-lacket är alldeles nyss hemkommet till mig också (sitter här på datorbordet och väntar på att få hoppa in sin låda..) Då valde jag helt rätt alltså!

En ot-fråga, var köper du dina färg-hjul?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-14 21:30:36

Pixelpig! Enligt mig valde du rätt! :D

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-15 02:12:14

Ja, det är nog lite mjäkighet jag suktar efter! Jag har en del svårburna lack, och jag känner ofta att jag ser lite fjortis ut med långa knalliga naglar. Jag vill bära lack i mina favoritfärger som mer är vackra i sin komplexitet eller för att de är unika, mer än att de sticker ut.

Så kände visst jag, nu vet både du och jag det - haha! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela