Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Precision After Dinner Mints

Publicerad 2009-01-06 18:55:18 i Naglar - glitter för layering,

Det är ju Peacockvecka så lite påfågelsfärgade naglar kan väl vara kul? Här är en gammal notd med ett av mina Pecisionslack. Vackert, eller hur?

Jag har här två lager Precisions After Dinner Mints ovanpå ett lager av ett blått lack. Det är nämligen så att After Dinner Mints inte är så täckande som man kunde önska...

Som layering lack är det helt enastående vackert. Massor med grönaktigt skimmer, men på egen hand blir det mjäkigt och tamt. fördelen är att man kan lägga den på olika basfärger och få helt olika resultat. Trevligt!

Jag vet inte om det beror på att jag har ett annat lack under men jag tycker det är mer lättlackat än systern Wine, Shine and Dine. Effekten ovanpå blått blir förresten ganska likt Adorée Holy Green, men lite mörkare.

Kommentarer

Postat av: malin
Publicerad 2009-01-06 20:30:52

ooh vad snyggt lack! ::D:D:D kram malin

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-06 20:44:59

Åh så mycket glitter! I love it!

Postat av: SaintBella
Publicerad 2009-01-06 21:27:30

Meh, du har ju visst långa naglar så du kan göra ankor! Kanske inte med lika lång näbb, men ändå =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-07 00:13:38

Fin färg, och så passar den otroligt bra i temaveckan! synd att den är skir bara, men tänk på att hållbarheten blir bra då;)

Postat av: Katee
Publicerad 2009-01-07 01:35:48

That polish looks amazing and your nails are looking really long!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-07 06:16:09

Malin! Tack!



Alexyndra! Japp! Massa glitter!



Saint B! Nja, det blir små kycklingar då, inte ankor... ;D



Emma! Ja, det är trist att de ska vara så skira. Men i det här allet stör det inte så farligt.



Katee! Yes, It is a wonderful polish! And my nails are slowly getting there! ;D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-07 08:40:48

Otroligt snyggt. Vill ha...:)

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-01-07 12:03:52

Guuud, så fantastiskt! Jag får mitt vilande nagellacksanvändande uppvägt genom att komma till dig. Tur det... Tycker så synd om alla mina flaskor som bara står på vil. Men jag vet inte om jag är redo för att skiljas från dem.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-07 12:19:21

Underbart snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-07 17:37:04

Sminkjante! Bara att skaffa!



RQ! Nej, gör dig inte av med dem. Om du byter jobb någon dag kan de vara till nytta igen. Jag kan se dig jobba i en ekologisk hudvårds- och sminkbutik. Kanske startar du eget? Men då funkar kanske inte nagellack?



Chaosophia! Visst är den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela