Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI I Only Drink Champagne

Publicerad 2009-01-26 14:41:02 i Naglar i vitt, nude, beige,


Ett av lacken i Night Brights kollektionen som jag nyligen fick hem. Vacker färg men sååååå besvärlig. Kommer aldrig mer ge mig på detta som lack för sig själv. Helena, aka LipGLoss Bitch, tipsade om att använda det i franska manikyrer och så får det nog bli i fortsättningen.

Lacket har en vacker champagneton, som blekaste guld eller snarare som en gulnad sidenklänning från sekelskiftet. Alltså inte millenieskiftet utan sekelskiftet innan dess. Kanske en brudklänning? Förstår ni vilken nyans jag menar. Usch, det år mig att minnas när jag lånade mammas brudklänning fö en maskerad. En vit 60-talsklänning i spets. Någon gång under kvällen fick jag för mig att en korv med mos var en bra idé. Slutade med ketchup på spetsen och den gick aldrig att få ren igen...

Åter till lacket. det kanske inte är perfekt till min hudton, men jag skulle bära det ändå för det är så fint, om inte et vore så förbannat skirt. Fyra lager och ändå är det VNL på alla naglar. Tack och lov torkade det med ett lager Poshé, och ganska snabbt, ör jag skulle på bostadrättsörenngsmöte och hade inte direkt tid att sitta och vänta på att lacket skulle torka. Problemet var dock att lacket, som var slätt och fint igår, bubblade under natten när det sista och djupaste lagret torkade...

Fyra lager lack alltså. Fyra. Och underlack och överlack. Sex lager lack... Nå, det har jag haft förr med, men att det trots dessa lager ändå inte är helt opakt gör mig lite ledsen. dessutom saknar det något som mitt avoritlack i champagne har, kanske ett kallare skimmer? Större skimmerpartiklar? Vad vet jag? Favoriten? Glamour Game så klart! Dessvärre lider även GG av samma sjuka. Det krävs alltså tålamod och beslutsamhet för dessa skönheter.
Någon gång ska jag skaffa en sådan där apa som blåser naglarna torra, ni vet vad jag menar. Då kanske mina champagnefärer får komma ut oftare!

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-26 15:52:49

Tråkigt att ett lack du gillar är så skirt. :(

Apan vill jag också ha! Den finns på coolstuff.se också, om det blir för hög frakt att beställa den från 8ty8.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-26 15:58:25

Det påminner onekligen om Glamour Game! Kanske inte lönt att använda som enda lack men jag kan tänka mig att det skulle vara snyggt med, säg två lager av detta och guldiga tippar till? Eller grönt, eller lila? ;)

Postat av: fia
Publicerad 2009-01-26 16:19:41

ser riktigt lyxigt ut med den färgen .

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-26 16:40:05

Marie! Ja, det är trist. Men så är det ibland...

Ska kolla Coolstuff . De har rätt mycket roligt!



Adrasteiah! Ja, absolut! Ska testa det någon gång.



Fia! Ja, kanske. Jag tycker alltid det ser tacky ut när det är bubblor och skit i lack, så jag är väl inte riktigt övertygad om lyxfaktorn...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-26 17:22:19

Jäkligt synd att lacket är så besvärligt, för det ser ganska fint ut faktiskt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-26 17:39:12

Alex! visst gör det! Håller med om att det är trist... Man orkar ju liksom inte sitta och lacka hela kvällen...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 18:27:08

Jag tycker att det är snyggt! Misstänker att jag skulle gilla detta mer än GG, då jag tycker att GG är lite gult. Sen så bryr jag mig inte så mkt om att den här typen av lack är skira, de är väl nästan kontruerade för det..? Jag hade iaf bara två lager av GG och jag brukar bara ha två lager av Hollywood Blonde med, som nog är ett lack av ungefär samma kaliber, om än mer rosa.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-26 18:52:03

Emma! Ska och ska... Ja, kanske, men jag GILLAR det inte. ;D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-26 20:39:07

Håller med Helena. Jag använder min uteslutande för att mjuka upp de få gånger jag gör fransk i gelen

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-26 21:19:59

Kajalen! Ja, det får bli så i fortsättningen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-26 22:22:30

Haha, nej du det är inte lätt. Och jag kan tycka att OPI kunde göra sina pasteller lite mer täckande. De som vill ha skirt kan ju nöja sig med ett lager. Dock skulle jag aldrig orka sitta och måla fyra lager för champagne, så förstår dig där...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-27 06:23:00

Emma! Ja, jag tror inte jag är ensam om att vilja ha möjligheten att bäa det täckande. Sen kan det ju vara fint skirt också, på andra, men om det kunde går att få täckande på tredje lagret. Eller fjärde då... Här gav jag ju upp innan jag nådde opacitet...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-27 12:13:14

Nej det är du ju absolut inte! och ibland så tror jag att OPI gör skirt för att de är för lata för att fortsätta experimentera. Jag menar, varför i hela fridens namn göra retrolacken skira för?

Postat av: Jenkarn
Publicerad 2009-01-27 12:37:09

Urk vilka äckliga naglar. Är det inte modernt att ha korta?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-27 18:03:24

Emma! Ja, med de lack som OPI faktisk producerar när de är som bäst så borde de kunna göra ävven dessa färger bättre än de gör dem idag. Men, man vet ju egentligen innan hur det ska bli. Jag hoppas dock på ett champagnelack med lite mer täckningsförmåga någon gång i framtiden...



Jenkarn! Jag har tyvärr dålig koll på rådande nageltrender vad gäller längd och form då jag menar att alla ska få välja själva. Jag vill gärna ha längre då mina faktisk kan betraktas som rätt korta. Sen är ju smaken som baken.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-27 20:43:01

Ja för de kan ju! Dumma OPI, det räcker inte med en fullträff ibland, jag vill se fullträffar jämt!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-01-28 18:10:52

Jenkarn så om Sminkans naglar är äckliga, vad är mina då? och alla andras som har skitlånga naglar? Vem fan bryr sig om vad modeoffer tycker? Måste man följa allt slaviskt så fort en stram jävel kommer och säger att det ska se ut si eller så? idioti!

Go and fuck yourself!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela