Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nytt i Emmas sminkväska

Publicerad 2009-01-08 00:45:54 i Emmas sminkväska,

Som jag berättade innan jag åkte, så har jag varit i Malmö några dagar. Där träffade jag bland annat vackra Rouaa som hjälpte mig med lite sminkshopping. Så, vad blev det då? Ja till min stolthet och lättnad kan jag säga att jag höll mig i skinnet faktiskt. Lite av en bedrift för oss MAC-tokiga tjejer som bor i små städer och endast ett par gånger om året släpps lösa på MAC...

Hur som helst inköpen blev följande:


Dainty ett rouge från Mineralize-serien. Jag älskar rouge och jag älskar Mineralize-rougen nästan mest, så detta är ett ganska logiskt köp. Jag hade tänkt hugga Gleeful, men sen tyckte jag att den såg så brun ut och Rouaa sa att Dainty fick mina ögon att se grönare ut och då var det såklart ett givet köp!


Smokey Eyes paletten från H&M. Ytterligare ett mycket logiskt köp, och dessutom ett riktigt fynd. Denna palett kostar 60 kronor från början och H&M sålde den för halva priset. Vem kan motstå? Ja i alla fall inte jag.


Två stycken mineralskuggor från Isadora. Det minst logiska av mina köp. Jag skyller på att de Kicks reade dessa, 59 kronor i stället för 80 kronor gav jag för dessa. Och ja jag har dåligt med ljusa skuggor. Återstår att se om det är något att ha.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-08 05:51:07

Hihi! Tack för att du visade vad det blev! Och rouget får mig osökt att tänka på (förrförra) veckans bloggtema.

Nu vill man se alla produkterna användas också! Och recensioner! ;D

Rouget ser himla fint ut!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-08 06:28:25

Jag tänkte på dig igår och undrade var du var nånstans. Hade glömt att du skulle till Malmö. Fantastiskt att du höll dig i skinnet. Jag brukar ha svårt för det.

Rouget ser jättefint ut.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-08 10:10:39

Sminkan: Ja jag vet. Jag tog bilder till det med igår, så kan fixa det under dagen. Och recensioner med!



Sminkjante: Ja jag har varit i Malmö några dagar... Kom hem i förrgår, och kände inte direkt för att börja blogga det första jag gjorde. Men nu kickar vi igång igen. Och ja min självkontroll i Malmö var bra, men jag tog igen det med att klicka hem ett paket mineralsmink igår:)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-08 12:07:39

Härliga grejer! H&M-paletten är faktiskt riktigt fin för sitt pris och rouget... vilken perfekt nyans, mums!

Postat av: XL-skönhet
Publicerad 2009-01-08 15:19:14

Isadora-skuggorna såg jag också på Kicks, dock fanns det inga färger som jag inte redan hade eller ville ha...

Rouget ser jättefint ut, berätta gärna vad du tycker om det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-08 18:06:36

Adrasteiah: Ja H&M-paletten är ju helt klart fyndet här! Men jag är ändå gladast för rouget:)



XL-skönhet: Jag har inte testat Isadoras mineralsmink över huvudtaget, så tyckte att det kunde vara spännande. Jag kan säga redan nu att rouget är tipptopp! jag har dels använt det tre gånger, men har sedan tidigare dessutom två likadana i andra färger och de hör absolut till favoriterna. Enda nackdelen är att det innehåller talc, vilket jag inte riktigt tycker hör hemma i mineralmakeup...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-08 18:06:58

Vad roligt med shopping och att få träffa Rouaa! Rouget ser jätte fint ut, vem faller inte för ett sådant uttryck att ögonen blir mer gröna:)

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-09 00:57:39

Jag läser gärna om vad du tyckte om Isadoraskuggorna sen.. :) Varit på G att köpa den lila som finns många gånger men sen låtit bli..

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-09 22:57:32

Crazynails: ja det var verkligen jättekul! Precis, jag föll som en sten, hon visste var den tog:)



Marybeth: Det låter bra. jag tror inte att det blir någon recension, däremot kommer det nog att bli ett utlåtande i samband med FOTD. Tycker det är svårt att recensera ögonskuggor eftersom det kan skilja så otroligt mycket mellan olika färger.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela