Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NOTD av Emma - Glamour Game och Yoga-ta Get This Blue

Publicerad 2009-01-21 01:56:37 i Emmas NOTD nail art,

Stackars Sminkan har inget internet idag, så ni får titta på mina naglar i stället för hennes. Så här ser mina naglar ut nu. I förra veckan fick jag hem ett paket med fem stycken av OPI Toyland-lacken och ett överlack från Redi. Bättre sent än aldrig verkar vara även 8ty8s motto...



Först ut för testning var Glamour Game. Det här var egentligen inget lack som var självklart att jag skulle köpa, men eftersom 8ty8 inte skickade internationellt under en lång period så hade jag dels gott om tid att spana in lacken på Kicks, och dessutom gott om tid att få tips från lyckliga ägare. I flaskan ser skimret i detta lack otroligt fint ut! Det är guldigt med antydan till andra färger och det är nästan som små flakesglitterkorn. När det gäller Glamour Game så var det helt klart skimret som fick mig på fall! Dessvärre så är skimret inte särskilt framtydande på naglarna. Eller ja, det ser skimrigt ut, men man ser inte mini-flakesen. Desutom så såg GG lite gulare ut på mina naglar än vad jag hade förväntat mig. Färgen har beskrivits som en blandning mellan guld och silver och även som champagnefärgat. Champagnefärgat kan jag hålla med om, däremot så tycker jag att det är mer guld än silver. Eftersom jag inte tyckte att GG på egen hand kändes så kul så bestämde jag mig för att försöka mig på att måla blåa nagelmånar ovanpå GG med Yoga-ta Get This Blue, ytterligare ett lack från OPI. Jag måste säga att jag blev otroligt mycket mer förtjust i lacket tillsammans med blått! Det blåa tog liksom bort lite av det gula och gjorde det lite kallare, en klar förbättring enligt mig. Sen huruvida formen på "nagelmånarna" blev bra kan väl diskuteras. Jag hade velat ha dem mer böjda, men då jag använde de små tejpmallarna som är konstruerade för fransk manikyr hade jag dock inte full kontroll över resultatet. En duktig frihandare hade säkert kunnat få ett bättre resultat, tyvärr hör inte jag dit. Jag är i alla fall nöjd med helheten, så då tycker jag inte att vi ska gräva ner oss i detaljer. Två lager av Glamour Game, ett lager av Yoga-ta, plus ett lager av Redis överlack på bilderna.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-21 05:17:48

Men vad häftigt med en omvänd retro!! Jag blir alltid lika sugen att testa när jag ser Dita med de nakan halvmånarna, men det här var ÄNNU bättre! Du är fantastisk på kreativa nagellösningar som ändå får mig att tro att jag skulle kunna klara det själv. Med lite övning. Och säg inte något om alla mina försök till nailart, random streck och små stenar är inte samma sak som perfekt formade små halvmånarpå varje finger...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-21 05:18:26

Glömde säga, internet tillbakak nu på morgonen. Hoppas det håller i sig. Orkar inte sminka mig nu...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-21 09:56:44

Jag tycker det var snyggt! Hade visserligen gillat GG för sig själv på dina naglar tror jag, men det var roligt med någonting som livade upp! Har provat på att fixa halvmånarna i någon annan färg, och lämnat dem nakna en del gånger, även om det var för över 15 år sedan efter jag såg en vacker kvinna med sådana naglar i en film. Kanske borde testa igen snart!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-21 10:28:51

Manikyren är jätteläcker. Personligen är GG inget som lockar mig.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-21 10:42:43

Sminkan: Ja jag tycker att det var lite coolt! Jag tror att jag har sett en promobild för Night Brights med en sån här manikyr... Med golden rules och Ink tror jag, så det tycker jag att du ska testa om du fått dina;) Ditas nakna halvmånar är otroligt tjusiga, men misstänker att de är grymt svåra att få till. De är nog inte så särdeles förlåtande heller. Äh, jag tror att du skulle kunna klara det här lätt! Jag är nästan beredd att försöka själv med en smalare pensel. Vad tror du, kan det funka med en smal eyelinerpensel i syntet till naglarna? Skönt att internet är tillbaka! Och jag förstår dig. Jag är inte heller så särdeles pigg på att sminka mig vid fem...



Chaosophia: Tack! Ja som sagt, nöjd med helheten men inte med linjerna:)Det är galet snyggt med nakna halvmånar, men det ser hiskeligt svårt ut! Testa och berätta hur du gjorde vet jag;) Jag skulle hemskt gärna testa om det finns några smarta genvägar...



Sminkjante: Tack. Nej jag förstår dig. Från början var det ingen färg jag hade tänkt mig heller, men jag tror att jag kan få en viss användning för den tillsammans med andra lack. På egen hand tvivlar jag dock på att jag kommer använda den fler gånger.

Postat av: Therése
Publicerad 2009-01-21 11:03:33

Emma: ja det fungerar utmärkt med en gammal eyelinerpensel! Jag använder själv en sådan till mina naglar. Men den penseln som är en riktig eyelinerpensel (inte sådan som följer med en eyeliner) var lite tjock så den har jag fått klippa bort massa strån. Men testa definitivt med pensel, är faktiskt enklare än vad man tror!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-01-21 13:39:41

kanonsnyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-21 17:12:10

Therése: Okej vad bra. tack för tipset!



Sanna: Tack.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-21 18:47:04

Jag gillar verkligen denna look, 30-50 tal om jag inte har fel. Jätte bra val av färger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-24 13:50:16

Alexlyndra: vad kul. oj, ingen aning, du har säkert rätt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela