Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Tarot Reader

Publicerad 2009-01-18 18:31:50 i Naglar i korall&persika,


Jag ska alldeles strax uppdatera er med en liten bonus, så ta detta som en sorts mellanmål. En gammal notd som jag tänkte kunde få komma fram. Och jag vet, kanske inte samma färg som på liljorna, men liljorna ville vara med... Så, varsågoda, min notd från i maj med Misa Tarot Reader. Och det lacket har faktiskt en färg som glider mellan rött och orange och dessutom med ett kallt, rosaaktigt sken i magenta! Det är ett duochromatiskt lack även om bilderna inte får med det så tydligt.
image4806
Okej, jag erkänner, jag köpte det enbart för namnet... Men det är ju lite läckert också! Det har ett par riktiga plus och ett litet minus. Låt mig börja med minuset. Det är lite för transparent för min smak. Här är det två lager lack och man kan ana kanten melan nageltipp och nagel. Jag hatar det... Men lösningen kan vara ett lager Vodka&Caviar under! Det ska jag prova nästa gång! Det finns nämligen många fördelar med det här lacket!
Det är en vansinnigt pigg färg! En blandning av orangerött och magenta! Wow! grundfärgen är varmt klarröd och i den finns skimmerpartiklar i ceriserosa och magenta. En makalöst läcker kombination!

Ser ni de läckra skiftningarna? Det är ju enastående! Man blir spralligt glad av att titta på naglarna! Man vill gestikulera och se hur färgen frändras i olika ljus. Det är verkligen fascinerande med duochromelack!
Misa är bra för konsistensen är tunn och lättmålad. Den har hög glans och den torkar snabbt. Transparencen kan man som sagt med stor sannolikhet råda bot på med ett täckande lack under. Förmodligen kan man också förstärka skiftningarna åt olika håll med olika lack under. Förutom Vodka&Caviar skulle det vara intressant att se vad som händer om man har detta över Monsooner or Later eller Koala Bear-y!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-18 18:45:23

Vilken färg! Jag ser ett riktigt rött körsbär framför mig. Detta var sjukt vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 19:01:22

Alexlyndra! jag ser inte så mycket körsbär, mer röda vinbär i olika stadier av mognad? Eller jag vet inte... Det har så många färger i sig...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-18 19:23:05

Det finns körsbär ( då menar jag inte bigaråer(?) ) som har denna ljusa färg, som äe nästan precis som dem röda vinbären du visat på bild. :)

Postat av: P'ssion Emelie
Publicerad 2009-01-18 19:53:16

Å vad vackert! Jag blir sugen på karameller när jag ser det.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-18 20:21:10

Vilka underbara liljor! Du måste vara väldigt stolt över din trädgård. Jag skulle utan tvekan vara det... Å vad jag längtar tills vår blir iordning suck

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-18 22:16:55

Men åh! detta vill jag ha! Är otroligt svag för den här typen av färger på sommaren! det ser verkligen piggt ut som du säger.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 22:54:02

Alexlyndra! Du har rätt, så klart! jag tänkte på körsbären hemma i trädgården. De är nästan svarta...



Emelie! Ja, eller sorbet...



Kajalen! Ja, jag är stolt. Men nu ska det grävas upp för kommunalt vatten och avlopp... :(

ast då får jag WC i sommarstuan! Hurra! :D



Emma! Ja, det är ljuvligt! En riktigt fin liten lackkompis!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-18 23:03:05

Jag tycker absolut lacket påminner om liljorna. Liljor i kallt månsken om inte annat, där de fångar upp det blåa skenet av ljuset i sina sidenaktiga kronblad.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 23:08:59

Adrasteiah! Vilken poetisk beskrivning! så ska jag också tänka nu!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-20 18:44:24

Både ris och ros med andra ord. Dessutom får du glädja dig med att de inte gräver upp hela trädgården (för det gör de väl inte hoppas jag..)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela