Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer Vampyre

Publicerad 2009-01-31 10:02:49 i Boktema 2009,


Ni trodde jag skulle lämna boktemat va? Sällan! Har man möjligheten att sminka sig vit i anisktet så tar man den!
Sen är det här en inte alltför extrem makeup på temat. En ganska mysig och fullt passabel look faktiskt. Så hur är då detta kopplat till veckans boktema?

Jo... jag inledde med att lägga paint pot Blackground på ögonlocket och Painterly från globlinjen till brynet. Därefter tog jag Make Up Stores eye dust Vampyre i auberginelila med massor av skimmer och lade ovanpå Blackground. För lite extra djup valde jag svarta, matta Twilight från Paula Dorf som lades i ett klassiskt V i yttre ögonvrån. Under ögat lades mer av Vampyre. Sen highlightade jag med den färgskiftande Kaleidoscope Illusion från Pure Luxe och blendade alla skarvar.

Något för ljus bild här ovan men man ser skimret i Vampyre så bra här! 
Så det är alltså namnen på skuggorna som leder mig till boktemat idag. Inte så mycket looken i sig. Eller vänta...
Kommer ni ihåg att jag igår pratade om min favoritfounation för extra blek hy?

Här ser ni den!
Kryolan TV White. Ett fetsmink med lite mer naturlig blekhet än en kritvit bas. Den är fortfarande vitare än folk normalt sett kan bli, men den går att tona ut i hårfäste och mot hals utan att man får konstiga skarvar. Man uppfattas som onaturligt blek men behöver inte se ut som man sminkat sig vit, om ni förstår skillnaden. Så alla mina gotiska vänner som längtar efter att se bra ut men ändå vara blekare än döden. Här har ni svaret på era böner. Finns att köpa, billigt, på Smink&Perukmakaren. Kryolan har dessutom en uppsjö av olika nyanser även av "nästan vitt" så man kan hitta sin nyans även om man vill ha den mer gul eller neutral än denna. Eller om man är t.ex latinamerikan eller så och ändå vill ha en blek nuna. Gipsvitt brukar inte se så bra ut då, men man kan hitta nyanser som ligger tre-fyra snäpp under den egna hudfärgen och som ger den där sjukliga lungsotslooken man eftersträvar. Jag älskar Kryolan och jag älskar Smink och Perukmakaren! Och så här fin är jag i TV White!

Ni ser att den går att tona ut på ett bra sätt mot hårfästet. Ändå är jag väldigt blek. Med puder på blir man ännu blekare! Och även här finns en massa roliga att välja på! Porslinsvitt är snyggt! Silver kan göra en till något alldeles fantastiskt omänskligt men tjusigt! Ja, det är bara att experimentera sig fram! Så iväg med er! Spring till Smink och Perukmakaren nu! Plocka fram vampyrerna i er och släng alla äckliga gamla bronzers! Vem vill vara brun när man kan vara blek!

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-01-31 13:03:17

Jättesnyggt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-31 13:03:25

Åh, så snygg make! Det är faktiskt väldigt fint att vara blek i hyn, tycker jag!

Postat av: Singeltjejen
Publicerad 2009-01-31 13:08:54

snyggt!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-31 13:10:43

Anonym! Tack!



Alex! Tycker jag med!



Singeltjejen! Tack!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-31 14:35:21

Åh, Sminkan, det här var så snyggt så snyggt... Jag hade svart hår, jag hade spetstoppar och kjolar och Undergrounds med spännen. Jag hade halsband med svarta glaspärlor. Jag hade vinrött läppstift och plommonlila ögonskugga. Jag läste Gaiman och lyssnade på Clan of Xymox. Detta utspelade sig 2001-2002 ungefär, och byttes sedan ut mot utpräglad synthstil. Efter det blev det hårdrock och metal, men tråkigare stil får man leta efter. Jag har svarta kläder och lyssnar på metal, resten är vad jag har lust med! ;)

Hur mycket got gömmer sig hos dig?

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-01-31 14:36:28

Ibland funderar jag på att bara lämna Blekinge och flytta upp till Sthlm enbart för att ni kan få tag på massa roliga saker :(

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-31 14:50:35

Snyggt! Jag älskar att du kombinerar namnet på skuggorna med temat! Mycket tjusigt, du ser helt klart ut som en välmående och välnärd vampyr:) jag skulle gärna springa till smink och perukmakarn bums om det inte var så långt... Tänker inte slänga mina bronzers dock, på sommaren kan jag vilja ha dem som rouge lite lätt sådär.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-31 15:14:59

Marie! Jag vet inte om min inre got gömmer sig så mycket? Jag har liksom aldrig orkat gå hela vägen och färga mitt långa hår svart och ha fladdermus halsband och lackkorsetter hela tiden... Och jag sminkar mig inte vit i ansiktet till jobbet. Okej, så den kanske gömmer sig lite då, men inte mer än den alltid gjort. Som sagt, jag gillar inte att köpa koncept och helt anamma en subkulturs utseende. Men jag läser fortfarande Gaiman.



Kajsa! Ja! Gör det! :D



Emma! Haha, ja, vad bra! Men du, bronzer... Okej, du får väl behålla dem då, men erkänn att det är en produkt vi lika gärna kunder vara utan. ;D









Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-01-31 16:20:32

Snyggt som tusan! Men du, jag har lite problem med det där att vara blek.... ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-31 17:22:06

Fåfängan! Ja, men bronzer kan man ju skippa ändå!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-31 19:07:05

Ja för all del. jag kan ju inte påstå att det är en produkt jag använder särskilt mkt. Ingen risk att de tar slut precis:)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-31 19:12:21

fiiiint! haha, du skriver så roliga kommentarer till kommentarerna :D! jag tycker också att Kajsa ska lämna Blekinge, haha!

Det blev riktigt snyggt med den riktigt bleka hyn, kontrasterna mot hår och ögonmejk blev riktigt snygg. Annars har jag lite svårt för den lätt anemiska looken som gäller för punkare/goth/ andra emosar. Hellre välmående då, känns mindre självdestruktivt.

Häromdagen förklarade min son för mg att han gillar blod fastän han är övertygad vegetarian (...slurp?)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-31 20:38:01

Emma! Nej, en vampyr-wannabe kan knappast se bronzer som livsnödvändigt...



GQ! Haha, ja, alla ska flytta till Stockholm!

Du vet ju hur jag ser ut och det finns inget jag kan göra för att se anemisk ut. Trots att jag är det. ;D

Klart han gillar blod! Fejkblod!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-01-31 21:19:15

Det här gillade jag, Vampyre blev verkligen snygg ovanpå en svart skugga!

Postat av: Des
Publicerad 2009-01-31 21:19:22

Så underbart vackert att jag knappt finner ord!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-31 22:53:31

Det bara lyser lila om dina ögon, det framhävs verkligen!



Jag tycker det är urläckert att vara blek! Men jag ser förskräcklig ut i det.. men det är sjukt läckert, blekt med svart hår och blodrött läppstift, yummie!

Postat av: Infektia
Publicerad 2009-02-01 01:01:56

Tack så innerligt för tipset om foundationen! Jag måste bara ha! Synd att man inte bor i Stockholm ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela