Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Jazzy Red

Publicerad 2009-01-17 17:12:37 i Läppar,


Bärrött kan ju vara så många olika färger. Hallon, vinbär, smultron och jordgubbe... Jag har nog inte tänkt jordgubbe när jag målat mina läppar i Jazzy Red förut, men det passade rätt bra ihop med en bild från min födelsedagstårta. Oj, vad länge sedan det var man satt där i trädgården och firade att man levt ännu ett år. Och snart är vi där igen. Det är bara att hålla ut! Vintern må vara grå och kall men sommaren kommer alltid tillbaka. Nå, nog om detta. Jag snörvlar vidare med min förkylning så istället för en bonusmakeup som de andra dagarna får ni nöja er med den röda look jag redan visat. Jag tänkte att ni får trösta er med en gammal notd och så detta. Lite läckert röda läppar! ;D

Ett bra budgetalternativ när det gäller läppstit är IsaDora. Det finns en uppsjö av snygga färger och de mesta håller en riktigt bra kvalitet. Det här är ett av mina klassiska röda läppstift, Jazzy Red, och det trivs jag väldigt bra i.
Det är ett ganska tjockt stift med tung känsla på läppen. Det sitter bra och behåller lystern länge utan att torka ut speciellt mycket. Självklart är hållbarheten lägre än hos t.ex MAC eller Lipstick Queen, men mina läppar slipper flaga dagen efter, och det kan vara mycket värt...

Och ni då? Har ni hittat på något roligt i rött? Ja, så klart ni har! Här är länklistan:
Adrasteiah visar Misa naglar i vackert vinrött!
Emelie visar också upp naglar, här med IsaDora Barbeque Red. För att sedan även göra mig toksugen på ett nytt läppstift... Passionate red från Maybelline. Jag måste ha det!
Suss visar en riktigt snygg röd look. Mycket vackert!
Karusell är mästare på rött och här kommer en läcker look från henne!
Alexlyndra har en mjukare rosaröd look!
Yta går hela vägen och använder klarrött på både ögon, kinder och läppar! En härlig färgklick!
Marina gör en liten tolkning av rödavnbär på en kvist inne i en lummig buske. Härligt!
Daniella visar två versioner på röda eotd och dessutom lite nailart!
Biolumiescence är härligt, köttigt röd! Jag gillar!
BettieLi är otroligt snygg i intensivt rött från MAC Dangerzone!
Bjooti är också en generös person och bjuder på ett dubbelinlägg med två olika varianter av sminkning i rött!
Metal Barbie CC visar steg för steg hur hon gjort dagens läckra ceriseröda look!
Fizz Ivy tar temat på allvar och gör en riktig bär-look!
Marybeth visar ett rubinrött läppglans!
Aja visar naglar, läppar och ögon i bärröda nyanser!
Saint Bella är snyggare än snygg med röda lockar, sotiga ögon, vampiga läppar och naglar i rödaste rött. Hon ger oss sambon med röd accent som liten bonus dessutom!
Make it Fab Lina är verklgen fab i röd ögonskugga från Viva la Diva och läckert röda läppar från MUS!
Sminkjante visar upp bärröda naglar!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-17 17:59:03

Oj så intensivt röda läppar! Jag är älskar röda läppar, det är sååå himla snyggt!

Postat av: P'ssion Emelie
Publicerad 2009-01-17 18:43:06

Det där är verkligen en blodröd nyans! Funderar på om jag skulle se frusen ut i den kalla nyansen. Det måste iaf kollas upp.



Jag tycker iaf att jag passar i maybellines passion red :) : http://www.pssion.se/?p=2243

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-17 19:38:23

Här kommer min röda...som dock ser mer starkt rosa ut på bild..

http://metalbarbiecc.blogg.se/2009/january/makeup-tema-rod.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-17 20:29:26

Alexlyndra! Ja, ett rött läppstift gör en alltid glad!



Emelie! Det där måste jag ha!



CC! Den var jättefin!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-01-17 21:04:31

Halli hallå! Trög som vanligt, men jag har gjort en kvällsmakeup. Ett bär! Eller två egentligen.

http://fizzivy.blogspot.com/2009/01/sminkans-blomvecka-rd-lrdag.html

Din första röda var jäkligt snygg, sådär vill jag vara sminkad varje dag med en så grym eyelinervinge.

Och läppstiftet här, Jazz Red, är ju ett sånt där drop dead gorgeous stift. Du passar i alla läppstift, helt otroligt.

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-01-17 21:13:08

Herregud vilka snygga röda! Jag är totalt förälskad i din röda eotd! Den röda skuggan och den svarta eyelinern, den är klart min nya favorit!



Och det här läppstiftet, riktigt blodrött och läckert!



Här kommer mitt röda bidrag som bleknar i jämförelse med dina.. :)



http://marybeth.blogg.se/2009/january/sminkans-blomtemavecka-barrod.html

Postat av: aja beautyblogger
Publicerad 2009-01-17 22:11:26

Mycket fint!!!!:-) detta var en rolig dag!



Här är min länk:



http://beautyblogger.blogg.se/2009/january/temavecka-blommor-lordag-rod.html

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-18 00:52:24

Riktigt vacker mun! och riktigt vacker tårta:) du tar väldigt fina bilder...

Postat av: Saintbella
Publicerad 2009-01-18 01:24:05

Ooh vilken snygg färg! dregel Mitt lilla röda hittar du här: http://saintbellabeauty.blogspot.com/2009/01/sminkans-blomtemavecka-rd-lrdag.html

Postat av: Lina
Publicerad 2009-01-18 04:07:46

Mitt otroligt sena bidrag, har varit lite slö och inte mått på topp idag.

Ja ja... kul att använda en färg som jag sällan använder annat än på läppar och naglar.

http://makeitfab.blogspot.com/2009/01/blomtema-lrdag-brrd.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 07:49:49

Marie! Tack! Jag älskar Jazzy Red! Och röd ögonskugga också, även om jag sällan bär det till vardags. Kanske beror på att man hade det så ofta förr? Hm, måste kanske återerövra rött från min mer gotiska sida...



Marybeth! Tack! Vad kul att du gillade den med tanke på hur sjuk jag känner mig den här helgen.



Aja! Ja, visst är rött roligt!



Emma! Tack! rodnar



Saint Bella! Du var ju hur snygg som helst i rött!



Lina! Har full förståelse. Är långt ifrån på topp själv...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-18 07:51:07

Ah vilken tårta och fin färg på läpparna också.



Krya på dig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-18 09:32:50

Sminkjante! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela